Ga naar inhoud


Treinreizen in Nederland


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

18 minuten geleden, minplus zei:

Ik wens je sterkte.

Denk er wel om dat je op veel stations niet naar binnen kunt, zelfs niet naar het toilet. En dat veel treinen ook geen toilet hebben (hadden?).

Dus zorg dat je in het vliegtuig je darmen en blaas leegt kort voor de landing of op Schiphol.

Ik ben volledig afgeknapt op het OV in de huidige vorm terwijl ik tig jaren met veel plezier  met het OV ben gegaan.

En soms werkt een OV-kaart opeens niet heb ik gemerkt toen ik met m'n kinderen die OV-kaarten hebben naar een concert ging. Gelukkig hadden ze er allemaal een en werkte een andere wel.

 

Ik heb toch echt een andere ervaring. Sowieso hebben de sneltreinen en intercities een toilet. Bij sprinters en stoptreinen is dat inderdaad niet altijd zo.

 

Ik reis geregeld met OV en ik heb nog nooit een probleem gehad met mijn OV-chipkaart.

VU+ Solo SE

TechniSat Multytenne 28E/23E/19E/13E

Link naar reactie
Delen op andere sites


Toiletten in de trein

Intercity's

In alle Intercity's is een toilet aanwezig. Op de zijwanden staat aangegeven waar het toilet zich bevindt. In langere treinen zijn meerdere toiletten aanwezig. De toiletten worden regelmatig schoongemaakt en gecontroleerd. Als je toch een toilet aantreft dat niet schoon is of defect, dan verzoeken wij je dit te melden aan een van onze medewerkers op het station of bij NS Klantenservice.

Toiletten in de Sprinter

De Sprinters van het type Flirt en SNG hebben een toilet. Alleen de Sprinter van het type SLT heeft op dit moment nog niet in alle treinstellen een toilet. Eind 2021 zijn alle SLT-treinen voorzien van een toilet.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is toch totaal van de spinnen dat niet elke trein zoals vroeger een bereikbaar toilet heeft? En dat je niet op elk station naar een toilet kunt? En ik dus maar aanstootgevend op de rand van een perron moest gaan staan zeiken?

Of bij -10 Celsius en harde wind binnen kunt schuilen, zoals vroeger standaard? Waarbij je dan warme koffie of choco of een kroket kon krijgen tijdens het lange wachten.

De laatste keer OV zonder de kinderen heb ik bij -10 en harde wind een uur staan schuilen achter een paal op het perron van Amersfoort, toch een aardig groot station zou je zeggen. Hoefde gelukkig niet te piesen. Geen toegankelijk toilet, geen werkende kroket automaat, enz.

Tot Zwolle nog niet opgewarmd want aardig koud in de trein. Daarna verder in een onverwarmde boemel met een temperatuur rond 0 of lager.

Wat was ik blij dat ik bij het station in m'n Citroën kon stappen en met de verwarming vol open eindelijk op temperatuur kon komen.

Sindsdien mijd ik het OV (mede dankzij eerdere hopeloze ervaringen).

Maar goed, je kunt elke laatste 10 keer pech hebben terwijl een systeem super is.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, minplus zei:

Het is toch totaal van de spinnen dat niet elke trein zoals vroeger een bereikbaar toilet heeft? En dat je niet op elk station naar een toilet kunt? En ik dus maar aanstootgevend op de rand van een perron moest gaan staan zeiken?

Of bij -10 Celsius en harde wind binnen kunt schuilen, zoals vroeger standaard? Waarbij je dan warme koffie of choco of een kroket kon krijgen tijdens het lange wachten.

De laatste keer OV zonder de kinderen heb ik bij -10 en harde wind een uur staan schuilen achter een paal op het perron van Amersfoort, toch een aardig groot station zou je zeggen. Hoefde gelukkig niet te piesen. Geen toegankelijk toilet, geen werkende kroket automaat, enz.

Tot Zwolle nog niet opgewarmd want aardig koud in de trein. Daarna verder in een onverwarmde boemel met een temperatuur rond 0 of lager.

Wat was ik blij dat ik bij het station in m'n Citroën kon stappen en met de verwarming vol open eindelijk op temperatuur kon komen.

Sindsdien mijd ik het OV (mede dankzij eerdere hopeloze ervaringen).

Maar goed, je kunt elke laatste 10 keer pech hebben terwijl een systeem super is.

100% mee eens maar als ik mij goed herinner heeft de politiek daar een belangrijk aandeel in gehad. Na teveel gezeik moesten ze erop terugkomen. Op een station vond ik het niet gemakkelijk toegankelijk, moest eerst een sleutel of zoiets ophalen met legitimatie? Ik weet het niet meer maar moeilijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in den belgiek kan je op de meeste plaatsen het toilet gebruiken !!

In sommige stations hebben ze zelfs een plasgeitenbreisters !! 🤭

Die betaal je 60cent of soms 1€ !! Bij sommige kleine stations moet je een sleutel vragen !!

 

Hier zijn de treinen soms op tijd , soms te laat !! 🤔

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, OFDM zei:

Voor die flutafstand?

 

Nou en?

 

5 uren geleden, OFDM zei:

In de VS is openbaar vervoer voor alternativo's en de allerarmsten

 

Vind ik hier in Nederland ook gelden. Ik heb dan ook al 30 jaar geen OV meer van dichtbij gezien.

 

Ken je trouwens de definitie van het OV?

Het vertrekt van een plaats waar je niet bent naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een tijdstip dat je niet schikt en met mensen die je niet aanstaan.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Psychosammie zei:

Vind ik hier in Nederland ook gelden

Ik heb geen rijbewijs , ik mag medisch gezien er zelfs geen hebben !! 😟

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Psychosammie zei:

 

Nou en?

 

 

Vind ik hier in Nederland ook gelden. Ik heb dan ook al 30 jaar geen OV meer van dichtbij gezien.

 

Ken je trouwens de definitie van het OV?

Het vertrekt van een plaats waar je niet bent naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een tijdstip dat je niet schikt en met mensen die je niet aanstaan.

 

Nou en? Ik vermoed dat de huurprijs niet alleen per kilometer is dus dat maakt de rit voor die afstand relatief duur (trein is 8,20 euro). Ik vind alle noodzakelijke handelingen voor het huren van een auto ook niet opwegen tegen een treinkaartje bestellen op Internet. Maar als het om gemak gaat en de prijs niet relevant is zou ik een taxi prefereren. Supersnel van punt naar punt zonder gedoe.

 

Ja die definitie ken ik zeker, best grappig ook, alleen zonder de toevoeging op een tijdstip dat je niet schikt en met mensen die je niet aanstaan. Ik vind dat laatste een "bijzonder" argument voor een vervoersmiddel.

 

Weet jij overigens waarom mensen liever in een eigen auto zitten dan in het openbaar vervoer: Omdat ze dan ongegeneerd een scheet kunnen laten en luidkeels mee kunnen zingen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga er vanuit dat Drs zakelijk hier na toe komt. Zal de huurprijs geen probleem zijn.

 

6 minuten geleden, OFDM zei:

Omdat ze dan ongegeneerd een scheet kunnen laten

 

Vaak genoeg meegemaakt dat mensen dat ook gewoon in de bus doen. Dat bedoel ik met "mensen die me niet aanstaan".

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, OFDM zei:

Weet jij overigens waarom mensen liever in een eigen auto zitten dan in het openbaar vervoer: Omdat ze dan ongegeneerd een scheet kunnen laten en luidkeels mee kunnen zingen.

Als het maar een scheet betreft , da's nog echt werkelijk niks zelfs ,

af & toe kan je er zelfs ballonekes vinden !! 🤔😱🥶

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...