Ga naar inhoud


Eerst viel het beeld weg in een opname, toen zag hij de kaart niet meer, en uiteindelijk de module ook niet.


Tureluur

Aanbevolen berichten

Het is 8 jaar geleden dat ik op dit forum was, zo lang heeft het gewerkt !  Ik heb een Technisat digicorder HD S2, met een astoncrypt DVB-CI Module.

Vorige week stopte plotseling een opname. Dat gebeurde wel vaker, als er twee programma's tegelijk werden opgenomen die versleuteld waren.

De volgende dag werkte het weer. Weer enkele opnames, plotseling weer het zelfde probleem.

 

Paar keer " reset CI-module" gedaan in het menu. Eerst zag de recorder nog wel de Astoncrypt module, alleen de kaart niet.

Dat is ook wel een paar keer eerder gebeurd, maar de kaart er uit, beetje friemelen en hop : het werkte weer.

 

Ik heb er dus al jaren niets meer mee gedaan. Maar als ik zo rondkijk lijkt het een aflopende zaak te zijn, technisat en sat ontvangers in het algemeen.

 

Volgens mij is de Astoncrypt al een tijdje niet meer twéé signalen tegelijk aan het decoderen, stuk of geen geschikte firmware ? Geen idee.

 

Grappige is dat ik zo tevreden was met de Digicorder, dat ik er een paar jaar geleden een heb bijgekocht als reserve, van marktplaats.

 

Misschien moet ik eerst die opstarten om te ontdekken of de Digicorder zelf is gaan hemelen ?

 

Of is er iemand die zo al kan zeggen wat er mis is ?

 

Op de website van Technisat heb ik gezocht naar een dealer van receivers, maar er is er geen één binnen 50km..

 

Over de grens zijn er wel genoeg.

 

Wie weet er meer ? 

 

- kan ik nog een Astoncrypt kopen;

- heeft dit zin ( gaat deze decoding er binnenkort uit bij CD ?);

- is het misschien de CD kaart die na 15 jaar overleden is ?

 

Graag hulp van ik ben in 8 jaar ongeveer alles vergeten over dit onderwerp..

 

 

 

Technisat Digicorder S2 , 110cm Schotel, twin lnb. Algarve...

Technisat Digicorder HD S2 Plus,78cm Schotel,4x Inverto Black Multi,2x Disqec 4in1 Chess, Noord Veluwe...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vanaf februari gaat Canal Digitaal de codering verzwaren en heb je als je nog een losse kaart wilt gebruiken de witte CI-module nodig. Dat zullen ze niet meteen voor alle zenders gaan doen maar zoals dat met de overstap van SD naar HD stapje voor stapje doen. Waarschijnlijk eerst een paar minder belangrijke zenders en daarna iets belangrijkere zenders en uiteindelijk NPO 1-2-3.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Tureluur zei:

Ik heb er dus al jaren niets meer mee gedaan. Maar als ik zo rondkijk lijkt het een aflopende zaak te zijn, technisat en sat ontvangers in het algemeen.

 

nou dan een speed course maar =>

 

het leest zo lekker weg en we vallen niet in herhaling

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sprietje__  Een "witte CI-module" 😵.. ..  Ik heb nu een astoncrypt, kan het zijn dat die er "uit" is gegooid ? Nieuwe Aston doet het ook niet,

  als dat nu de oorzaak is ??

 

@Tonskidutch__ Ik had al wat andere topics gelezen, deze ook. Maar 'oranje kaarten' liet bij mij geen kwartje vallen, ding van mij is zwart.

    Ik heb nooit een CD cam gebruikt. Dacht dat 'oranje kaarten' over voetbal zenders ging..  😁

Technisat Digicorder S2 , 110cm Schotel, twin lnb. Algarve...

Technisat Digicorder HD S2 Plus,78cm Schotel,4x Inverto Black Multi,2x Disqec 4in1 Chess, Noord Veluwe...

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Tureluur zei:

Dan is het tijd om CD een schop te geven.

 

 

Je module heeft misschien een zwarte sticker maar de kaart daarin is niet zwart, maar oranje of grijs/blauw. 

 

Nogmaals zoals andere al gezegd hebben, je hebt ergens in 2022 waarschijnlijk een andere CI+ module nodig maar daar is tot dat het zover is nog te weinig over te zeggen. 

 

Verder lijkt het dat je problemen meer in de ontvanger zitten en niet zo zeer in de module gezien je zegt dat een nieuwe aston het ook niet doet.

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, wanderer zei:

wat is de sw versie van de aston?

en de zwarte kaart is toch een "tweede" kaart?

de hoofd kaart is oranje en als dat abbo is opgezegd werkt de tweede kaart ook niet meer

 

serie nummer : 0100- 090XYZ

bedieningsversie : 2.1800 T

Hardware versie 1.0000

 

Cicas versie : 1.0003

Boot versie : 1.0300

CA versie : Aston 2.Or14

 

Alles nog 'af fabriek' zo te zien..

 

Er zit een 'oranje'  kaart van CD in.

aangepast door Tureluur
aanvulling

Technisat Digicorder S2 , 110cm Schotel, twin lnb. Algarve...

Technisat Digicorder HD S2 Plus,78cm Schotel,4x Inverto Black Multi,2x Disqec 4in1 Chess, Noord Veluwe...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ff een chat met CD.  Dachten eerst dat het een TV was, maar voorstel werkte :

- reciever uit;

- na 2 minuten CAM er in-->  zichtbaar in menu Digisat ;

- CD kaart in de module, CI reset -->  beeld..

 

Volgens hen komt het omdat 'sommige zenders doorspoelen reclame niet toestaan'...

Echter, de opname stopte. Ik spoelde niet eens door bij het kijken.

Technisat Digicorder S2 , 110cm Schotel, twin lnb. Algarve...

Technisat Digicorder HD S2 Plus,78cm Schotel,4x Inverto Black Multi,2x Disqec 4in1 Chess, Noord Veluwe...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net in mijn email contact teruggevonden uit 2013. Deze heer weet alles van linux ontvangers.

Hij heeft mij verteld dat een kaart 4 kanalen aan kan.

 

Maar als ik één kanaal opneem, en dan ga zappen door andere gecodeerde kanalen, dan ben ik al snel bij 'kanaal 5'..

Dan stopt de opname !!  En dat was inderdaad wat ik deed op dat moment ; zappen door kanalen die ik niet kon zien..

 

Vandaag gewoon rustig laten opnemen, niet zappen. Ik kom er op terug.

 

 

 

Technisat Digicorder S2 , 110cm Schotel, twin lnb. Algarve...

Technisat Digicorder HD S2 Plus,78cm Schotel,4x Inverto Black Multi,2x Disqec 4in1 Chess, Noord Veluwe...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
11 uren geleden, Tureluur zei:

Of is er iemand die zo al kan zeggen wat er mis is ?

Het is in deze discussie zinvol te weten of je alleen gecodeerde kanalen mist of ook de ongecodeerde kanalen niet meer kunt ontvangen.

Mocht je die nog wel kunnen ontvangen, zal het probleem in de kaart of het Astoncript module gezocht moeten worden.

 

Het Astoncript CI module kan defect zijn, ik heb hier ook zo een module dat op een gegeven moment niet meer functioneerde.

12 uren geleden, Tureluur zei:

Paar keer " reset CI-module" gedaan in het menu. Eerst zag de recorder nog wel de Astoncrypt module, alleen de kaart niet.

Dat is ook wel een paar keer eerder gebeurd, maar de kaart er uit, beetje friemelen en hop : het werkte weer.

Soms maakt de kaart geen goed contact meer, met een gummetje de contacten reinigen kan soms de oplossing zijn.

 

Probeer anders bij een kennis of in een winkel je kaart, werkt die, is het aan te nemen dat je CI module defect is.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv

Alleen gecodeerde. Lang geleden heb ik dit ook gehad. Andere Astoncript ; opgelost. Maar nu had ik een 2e CI-module, en die zag de receiver ook niet.

 

Dat gummetje is een goed idee. Als er morgen weer opnamen zijn uitgevallen, dan ga ik dat proberen 👍

Technisat Digicorder S2 , 110cm Schotel, twin lnb. Algarve...

Technisat Digicorder HD S2 Plus,78cm Schotel,4x Inverto Black Multi,2x Disqec 4in1 Chess, Noord Veluwe...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv,

 

 

Quote

Soms maakt de kaart geen goed contact meer, met een gummetje de contacten reinigen kan soms de oplossing zijn.

 

 

Dat is waar je mee begint, altijd goed he !

 

Wat je ook nog kan proberen :

 

Het apparaat van stroom afhalen.

 

Dan een aantal malen de Cam uit ( uit-in-uit-in enz. ) en weer terug doen in het slot.

 

Apparaat weer aan het stroom doen.

 

Apparaat weer aan schakelen en kijken wat er gebeurd.

 

Contacten van Cam en/of het Apparaat kunnen vies worden.

 

 

Gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...