Ga naar inhoud


KPN gaat CI+ module leveren bij Digitenne.


HG5812

Aanbevolen berichten

30 minuten geleden, Noordzee zei:

Het probleem is dat de meeste mensen graag naar de populaire zenders 4 t/m 10 kijken....

Klopt! bij mijn vriendin is de TV vastgeroest op RTL 4 dus ben ik blij met onze lat-relatie, dan hoef ik die onzin zoals Expeditie Robinson en de mask singer niet te bekijken.

  • Like 1

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites


15 uren geleden, D-box zei:

bij mijn vriendin is de TV vastgeroest op RTL 4 dus ben ik blij met onze lat-relatie

en een late relatie is het dan wellicht ook niet, anders krijg je alsnog te horen wat op RTL4 te zien was...:grin: :cry:

 

DVB-T2 is behoorlijk succesvol in Denemarken en Duitsland want daar zijn de providers zoals we weten beter bezig en is de prijs ook behoorlijk laag voor veel kwaliteit qua geluid en beeld.

  • Like 1
  • Haha 1

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is gewoon bijzonder positief dat er straks een extra alternatief is om TV te kijken via eigen apparatuur.  Waar Canal Digitaal het de abonnees alleen maar moeilijker maakt, komt KPN nu met een extra mogelijkheid.

 

Dat geeft de mensen een extra keuze. Ook al omdat Digitenne Eurosport en Discovery in het pakket heeft zitten, Canal Digitaal heeft daarentegen weer SBS 9, 192 TV en TV Oranje. Het is maar net wat je wilt zien.   

 

  • Like 1

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, Noordzee zei:

Het is maar net wat je wilt zien.   

Dat is altijd de vraag die de persoon zelve moet beantwoorden.

 

In Duitsland zijn de Öffentlich Rechtlichen, de Publieke omroepen inclusief de Derden van de verschillende Deelstaten in HD vrij te ontvangen.

Dat moet men niet vergeten als men over de Nederlandse betaal providers spreekt.

 

 

  • Like 1

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Nederland is dit ook zo. Via DVB-T2 kijk ik gratis naar de drie NPO-zenders en naar een aantal regionale zenders. Als je op een gunstige plek in het land woont, dan kun je vier tot wel zes regionale zenders ontvangen. 

NPO2 Extra wordt nu ook al bijna een jaar lang FTA uitgezonden via de ether. 

  • Like 1
  • Bedankt 1

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Tonskidutch zei:

 

In Duitsland zijn de Öffentlich Rechtlichen, de Publieke omroepen inclusief de Derden van de verschillende Deelstaten in HD vrij te ontvangen.

Dat moet men niet vergeten als men over de Nederlandse betaal providers spreekt.

 

 

 

Via DVB-T2 zijn in Duitsland nog veel meer zenders FTA in HD te ontvangen. Wel minder dan via de satelliet, maar nog steeds een mooi gevarieerd aanbod. Denk aan extra zenders als : Arte, Kika, One, Tagesschau 24, de ZDF Themazenders en Phoenix.   

aangepast door Noordzee
  • Like 2

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt,

met de juiste antennes kun je veel in jou regio opvangen...... @all bekijk je ontvangst mogelijkheden altijd op je locatie. Misschien ook voorafaagnd aan een verhuizing ;)

Voor alle Duitse FTA zenders heb ik toch nog een satellietschotel staan.

  • Like 1

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Tonskidutch zei:

en een late relatie is het dan wellicht ook niet, anders krijg je alsnog te horen wat op RTL4 te zien was...:grin: :cry:

 

Help !! 😬🤭

Hier is't letterlijk niet meer de moeite waard om DVB-T nog op te stellen !!

Enkel betalend !!

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds een half jaar ben ik in het bezit van een KPN Digitenne T2 Professional Irdeto CAM.

Hierdoor heb ik de beeld kwaliteit al een tijd kunnen bekijken en hier is niet zo veel mis mee. De bandbreedte is laag, waardoor er maar weinig opslag wordt gebruikt tijdens opnames.

 

Deze cam kan een hele mux decoderen en daardoor kijken/streamen/opnemen. De cam werkt in alle in mijn bezit zijnde ontvangers.

Ik ben niet bekend welke cam er aan consumenten wordt uitgeleverd, maar deze Smit is een perfect ding.

  • Like 1

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iets gaat me zeggen dat de consument straks een gewone 1 stream CI+ gaat ontvangen.. Maar zoals gezegd: veels te laat.. Die slag heeft KPN allang verloren..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-10-2021 om 12:49, Mrbeam zei:

Sinds een half jaar ben ik in het bezit van een KPN Digitenne T2 Professional Irdeto CAM.

Hierdoor heb ik de beeld kwaliteit al een tijd kunnen bekijken en hier is niet zo veel mis mee. De bandbreedte is laag, waardoor er maar weinig opslag wordt gebruikt tijdens opnames.

 

Deze cam kan een hele mux decoderen en daardoor kijken/streamen/opnemen. De cam werkt in alle in mijn bezit zijnde ontvangers.

Ik ben niet bekend welke cam er aan consumenten wordt uitgeleverd, maar deze Smit is een perfect ding.

Heb je de Digitenne CI+-Cam ook getest in de VU+ DUO 4K SE ? 

Met een DVB-T2-tuner in de VU+-DUO 4K SE? 

 

aangepast door Noordzee
  • Like 1

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Noordzee zei:

Heb je de Digitenne CI+-Cam ook getest in de VU+ DUO 4K SE ? 

Met een DVB-T2-tuner in de VU+-DUO 4K SE? 

Zeker

  • Like 1

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi 👌, goed om te weten... 

  • Like 1

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...