Ga naar inhoud


KPN gaat CI+ module leveren bij Digitenne.


HG5812

Aanbevolen berichten


Nee, nog niet. Er zijn wat problemen met de verzending vanuit KPN. 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-10-2021 om 15:47, Mrbeam zei:

Zeker

@Mrbeam

Ik heb de CI+-module ontvangen, maar mijn ontvanger "ziet" het CI+-module niet.

Ik heb VTi in mijn ontvanger draaien.

Wat heb jij gedaan om de CI+-module zichtbaar te krijgen?

(Een oud Aston-module is wel zichtbaar in het VI-menu van mijn ontvanger.)  

Het CI+-module wordt wel herkend als ik deze plaats in de TV zelf, maar daar heb ik niets aan vanwege een te oude TV.  

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat ik iets moet aanpassen in het menu/configuratie van de VU+-ontvanger.  Maar daar heb ik geen verstand van. Hopelijk komt er hier iemand met de oplossing. 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

@OFDM

Via dat topic kom ik bij een ander topic en daar wordt gesproken over een CI+-helper installeren. Had ik nog nooit van gehoord. Zover ik begrijp is zoiets legaal te downloaden en te gebruiken.   

Misschien is er hier iemand die weet waar je dat voor mijn ontvanger kunt downloaden en hoe je het werkend kunt krijgen voor mijn Digitenne CI+-module?

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Noordzee zei:

Misschien is er hier iemand die weet waar je dat voor mijn ontvanger kunt downloaden

Het certificaat heeft VTI destijds gekocht met behulp van de sponsor en daarmee mag die CI+ alleen gebruikt worden in 't VTI image.

Andere images mogen dat eigenlijk niet toepassen. Dat is de stand der dingen en mijn kennis erover van de periode dat ik nog moderator was bij VTI.

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch

Ik heb inmiddels dit bestand gevonden en gedownload 

enigma2-plugin-systemplugins-ciplushelper_4.8-r0_all.ipk

 

Is dat het juiste bestand? 

 

Mijn ontvanger draait op Vti. 

Wil je mij (graag in Jip- en Jannekke-taal) uitleggen wat ik moet doen?

 

Graag  zo uitgebreid mogelijk beschreven, and ik ben hier een leek in. 

 

Alvast bedankt voor de moeite!  

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voeg er aan toe,

- je doet de VU+ aan

- je steekt de CI+ in een van de slots voor de Cammetjes

- je krijgt binnen 15 seconden een melding ( dat de CI geauthentificeerd wordt )

- en dan de melding dat hij herkent is

 

daarna ga je naar het menu instelling / commen interface en voegt de zenders uit het bouqet DVB_T2 toe

p.s. bij mij doet de CI+ van Ziggo het gelijk na +- 20 seconden authentificatie

@Noordzee

  • Like 1

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij mijn HD+ CI werkt dat ook.

Net even het HD+ CI module in de Duo 4k gestoken, op het scherm kwam onmiddellijk de mededeling dat het module geïnitialiseerd werd.

Daarna werd gevraagd een zenderscan uit te voeren om de 50 HD+ zenders in te lezen.

 

Je kan ook bestaande zenders toevoegen uit je zenderlijst.

Je moet wel aangeven in het menu welke zenders toegekend worden aan het ci module in het common interface taken menu.

Je kan er ook voor kiezen een provider toe te voegen.

 

CI+.jpg

 

Voor HD+ gebruik ik het module niet, ik kan via de softcam de kaart ook gebruiken.

De kaart wordt in het CI module nogal warm, er ontstond zelfs verkleuring van het plastic rond de chip.

 

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat de CI+ modules werken in OpenPLi develop, daar test ik mee.

Momenteel heb ik een Ziggo Nagra module (UPC) en een M7 CI+ in de Vuduo4kSE zitten en die werken zonder mankeren.

Sinds een aantal maanden ondersteund OpenPLi CI+ ci's mits de benodigde certificaten op de juiste plek staan, /etc/ciplus/  ik heb al een oplossing voorbij zien komen, die CI-plus helper maakt een menu-entry aan met de optie om de ciplus bestanden in /etc/ciplus/ te plaatsen.

 

Schermafbeelding 2022-02-12 om 10.45.14.png

 

Schermafbeelding 2022-02-12 om 10.50.38.png

aangepast door Tech
even wat nummertjes weggepoetst ;-)

Pli Core Member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch @ceesv

 

Het vervelende is dat het bij deze CI+-module anders werkt.

Als ik bv een Aston-Module in mijn ontvanger stop. dan wordt dat CI-module herkend.

Maar dit CI+-module van KPN-Digitenne wordt niet herkend door mijn ontvanger. In allebei de CI-slots niet.

 

Mijn TV herkent het CI+-module wel, dus het ligt niet aan het module.

 

Het door ceesv genoemde menu Common Interface Taken heb ik gevonden, maar ik kan de zenders dus niet aan het CI+-module toevoegen, omdat het CI+-module niet gevonden is. 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft die zenders helemaal niet toe te voegen aan die CI taken, dat regelt enigma2 echt wel zelf, die optie is er alleen om kanalen specifiek aan de CI toe te wijzen in het geval er sprake is van een combinatie van een softcam en een CI, de kanalen waarop men een abo op heeft hevel je dan over naar de CI....

  • Like 1

Pli Core Member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...