Ga naar inhoud


KPN gaat CI+ module leveren bij Digitenne.


HG5812

Aanbevolen berichten


Daar zijn ze dan 3 jaar te laat mee… Het aantal leden is al jaren flink aan het afnemen.. De interessenten hebben Digitenne allang de rug toegekeerd en kijken via een andere weg.. De verregaande verkabeling en verglazing in de buitengebieden zal daar geen verandering in gaan brengen….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In het buitengebied had men ook toenemend beeld storingen met DVB-T2 daar waar DVB-T wel goed werkte.

Verder is in de afgelopen tijd het buitengebied toenemend van glas voorzien.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Internet , met de officiële live streams , mooi alternatief 🙂

Enkel georestricties zijn hatelijk als de stinkende pest !! 😡

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

En toch zit ik er op te wachten. 

Ik kijk al een aantal jaar de NPO-zenders via DVB-T2 en de beeldkwaliteit is uitstekend. 

 

Ik kan die CI+-moduul dadelijk zo in mijn VU+-ontvanger schuiven en dan heb ik ook de commerciële zenders weer. 

Nu zit ik zeker niet te wachten op de RTL en SBS-zenders. 

 

Maar ik wil wel graag Eurosport (Wielrennen!) en Discovery weer kunnen zien. 

Via CanalDigitaal lukt dat niet. Via Digitenne dus wel. 

 

  • Like 1

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 10/12/2021 at 10:58 PM, Mojo said:

Helemaal mee eens. Deze klant is weg en blijft weg.

Hier nog een, opnemen blokkeren = wegwezen.

We hebben de gehele T1 tijd tevreden doorgemaakt.

Maar ik heb nog steeds een DVB-T2 ontvanger voor onderweg, alleen de vrije zenders dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-10-2021 om 19:15, HG5812 zei:

gaat KPN met ingang van het eerste kwartaal 2022 een CI+ module met inwendige virtuele smartcard op huurbasis aanbieden bij Digitenne.

 

Op zich is dat heel positief voor mensen die al een triple tuner in de smartTV hebben met CI+ slot.

Hoef je die DVB-T2 receivers niet meer te gebruiken met die verrotte firmware. Je TV kan echt beter in de meeste gevallen.

  • Like 1

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Morgen @RicardoBelli,

waarom brengen ze een CI+ module uit als die niet werkt in een TV? retorische vraag

de laatste CI+ geschikte TV toestellen met CI+ 1.4 of ouder CI+ 1.3 zijn zeker al van 2014

en dat is prettig omdat je dan die stomme Digitenne settop box niet meer nodig hebt of een andere DVB-T2 receiver

 

het is dus een beetje toegeven aan de eis dat de consument zelf het toestel moet kunnen kiezen maar de common acces gaat via een CI-Cam

let wel interactieve diensten worden dan weer niet op alle TV's ondersteund, daarvoor moet je weer naar de APP kijken die op het merk TV kan werken.

 

Wat Jarco schrijft kan ik vaker niet volgen of beaamen.

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat weet je pas zeker wanneer je het probeert.

 

Feit blijft, dat om aan de wet en de druk van het toezicht orgaan  ACM te voldoen, ze CI modulen op de markt moeten brengen waarmee je met je eigen tv of box toegang krijgt tot de gecodeerde programma's.

 

Wanneer jouw tv voldoet aan de technische specificaties zoals die in een norm zijn vastggelegd, je beeld zou moeten hebben.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eurosport en Discovery, maar geen CI en dus niet compleet… Maar zoals gezegd; veels te laat. De meeste DVB-T klanten zijn en blijven weg. Die zitten op IPTV of glas….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden, RicardoBelli zei:

werkt het dan ook samen .een voor sat tv en de ander voor dvb t2  ?

Normaal gezien werkt dat bij eerste installatie van je CI+ na enkele minuten , als je op de zender staat voor activering van je CI+ dvb-systeem dat aangesloten is. Dan steek je de CI+ erin.

Vanaf dan is het gewoon gaan met de banaan.

 

Soms toont de TV , alleen bij inschakelen, heel kort een pop up menu dat de service gecodeerd is en na een halve seconde werkt je zender en kun je zappen zoals je wilt zonder die meldingen.

aangepast door Tonskidutch
aanvulling
  • Like 1

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...