Ga naar inhoud


KPN gaat CI+ module leveren bij Digitenne.


HG5812

Aanbevolen berichten

Op 24-10-2021 om 12:49, Mrbeam zei:

Sinds een half jaar ben ik in het bezit van een KPN Digitenne T2 Professional Irdeto CAM.

 

Deze cam kan een hele mux decoderen en daardoor kijken/streamen/opnemen. De cam werkt in alle in mijn bezit zijnde ontvangers.

Ik ben niet bekend welke cam er aan consumenten wordt uitgeleverd, maar deze Smit is een perfect ding.

Jullie hebben waarschijnlijk geen professional cam (€ 300,-).

  • Like 1

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur geleden, Noordzee zei:

Ja, dit was allemaal gelukt. 
 

Ik zie nu de melding: 

Klaar - 1 pakket(ten) geïnstalleerd, vervangen of verwijderd met 0 fouten. 
 

Wat kan ik daarna nog doen? 

Het laten van het bestand in mijn ontvanger is gelukt. 

Moet ik nu nog iets doen? 

 

De CI+-ontvanger wordt nog niet gedetecteerd bij het opnieuw opstarten van de ontvanger. 

Heeft iemand een idee? 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk wisten we / weten we niet zeker of de consumenten CI+ Cam ook herkent zou worden en werkt.

Vandaar @Mrbeam dat we hier @Noordzee ondersteuning geven hoe het principieel zou MOETEN werken.

 

Als de Smit module in Pro versie wel werkt en de consumenten KPN Digitenne CI+ Cam niet wordt het duidelijk.

 

Als die na herstart van de Vu+ de volgende onderstaande procedure niet herkent wordt is het over

5 uren geleden, Tonskidutch zei:

- je doet de VU+ aan

- je steekt de CI+ in een van de slots voor de Cammetjes

- je krijgt binnen 15 seconden een melding ( dat de CI geauthentificeerd wordt )

- en dan de melding dat hij herkent is

 

daarna ga je naar het menu instelling / commen interface en voegt de zenders uit het bouqet DVB_T2 toe

p.s. bij mij doet de CI+ van Ziggo het gelijk na +- 20 seconden authentificatie

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle moeite @Tonskidutch, maar tot nu toe wordt helaas bovenstaande procedure niet herkend. 

Overigens heeft @Mrbeameen DUO 4K SE en ik heb de eerste versie, maar dat zou toch geen verschil mogen maken?

 

Ik heb inmiddels een XORO 8761 besteld, die komt ergens na het weekend binnen en dan laat ik hier weten of het CI+-module met die ontvanger wel werkt. 

 

Als dat ook niet werkt, dan zou ik een nieuwe (moderne) TV moeten kopen om naar Digitenne te kunnen kijken via het CI+-module.  

 

  • Like 1

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Noordzee zei:

een DUO 4K SE en ik heb de eerste versie,

 

dat durf ik niet met zekerheid te bevestigen of daar het verschil ligt, daar de rest van je model typische firmware identiek is...

misschien kan @Mrbeam en jij de CAM module eens ruilen als test!!!

  • Like 1

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-2-2022 om 15:05, Noordzee zei:

(Een oud Aston-module is wel zichtbaar in het VI-menu van mijn ontvanger.)

Heb je al uitgeprobeerd door de ci+ module om te draaien?

Zelf heb ik de ci+ module zins een paar dagen en gebruik de EDISION piccollo S2-T2/C, na installatie van de module en een poos wachten geen beeld, ik had de module er op kop ingedaan eruit gehaald en omgedraaid toen ging alles wel werken.

Ik kan 2 zenders tegelijk opnemen en tegelijk alleen de zenders bekijken uit het zelfde boeket (frequentie). Het afspelen van de opname kan alleen met de ontvanger waar mee is opgenomen en alleen als de module ook aanwezig is.

  • Like 1

 

Van horen zeggen of zelf uitgeprobeerd? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lijkt het erop dat de stream dus gecodeerd opgenomen wordt, aan de ene kant is dat een voordeel omdat je dan altijd tegelijk iets kunt kijken en opnemen, je kunt dan ook wel 100 opnames tegelijk maken omdat de stream bij het afspelen pas gedecodeerd wordt, althans, zo lijkt het als ik bovenstaande correct interpreteer.

Nadeel is dat als de code wijzigt, je de oude opnames niet meer kunt zien, tenzij de oude code ook nog in de CI beschikbaar blijft, dat is iets waar bijna niemand iets over kan melden gezien het feit dat er nog weinig ervaring is met die CI.....

aangepast door Tech
  • Like 1

Pli Core Member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had daar niet op willen reageren maar het lijkt me sterk dat dat (legaal) mogelijk is, het is juist de bedoeling om opensource projecten niet te ondersteunen, daar hebben ze namelijk geen vat op.

De bedoeling van CI+ is dusdanige restricties op een apparaat aan te brengen zodat je niet om de commerciële boodschappen meer heen kunt zoals spoelen/skippen tijdens reclame blokken, dat is iets waar enigma2 zichin elk geval niets van aantrekt 😉 en dat is een doorn in het oog van die CS boeren.

Pli Core Member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Tech zei:

dat is iets waar enigma2 zichin elk geval niets van aantrekt

 

hetgeen dus een aardige bijkomstigheid is als je toch ook een CI+ CAM gebruikt in zo'n Vu+ met VTI  :P

( p.s. het certificaat is geen onzin )

 

tweede ervaring:

13 uren geleden, satkijker zei:

Ik kan 2 zenders tegelijk opnemen en tegelijk alleen de zenders bekijken uit het zelfde boeket (frequentie). Het afspelen van de opname kan alleen met de ontvanger waar mee is opgenomen en alleen als de module ook aanwezig is.

dat is toch meer dan genoeg, niet?

 

ik heb overigens zelf ook de fout gemaakt met de CI op de kop erin steken, je denkt aan de chipkaart en duwt ook de CI verkeerd om in het slot :blink:

 

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Noordzee zei:

Ik heb inmiddels een XORO 8761 besteld, die komt ergens na het weekend binnen en dan laat ik hier weten of het CI+-module met die ontvanger wel werkt. 

 

Maar dat is een officiële CI+ receiver dus dat weten we eigenlijk nu al, hoe dat gaat uitpakken met de KPN CI+ CAM

Het is naast je Vu+ receiver natuurlijk een extra apparaat en dat is jammer.

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt @Tonskidutch,

 

Het is inderdaad heel jammer dat het tot nu toe niet lukt met de VU+-receiver. Ik hoop eigenlijk dat in de toekomst hier nog een oplossing voor gaat komen. Er zijn vast knappe koppen die hier iets voor kunnen fixen. 

 

Maar ik wil van het voorjaar graag naar de Giro (wielrennen) kijken via Eurosport-NL. Via de satelliet kan dat niet meer, en mijn vervangende keuze is gevallen op Digitenne. Dan maar een paar tientjes uitgeven voor een extra ontvanger. Het is niet anders. Ik heb al een paar jaar een andere XORO-ontvanger in huis en die werkt/ontvangt veel beter dan de KPN-Digitenne-ontvangers. 

 

  • Bedankt 1

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat er iets op die CI+ CAM waar wij iets aan hebben, behalve de serialnumber, fotootje misschien?

 

@Noordzee je hebt toch tijd, :grin: had u de receiver op een vrije zender of op een gecodeerde zender staan terwijl U de CI+ CAM erin stak?

het laatste is wel de bedoeling bij het authentificeren van de CAM

 

welke versie updates heb je op je Vu+ ( blauw groen groen drukken, wat staat daar? )

 

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, satkijker zei:

Heb je al uitgeprobeerd door de ci+ module om te draaien?

Zelf heb ik de ci+ module zins een paar dagen en gebruik de EDISION piccollo S2-T2/C, na installatie van de module en een poos wachten geen beeld, ik had de module er op kop ingedaan eruit gehaald en omgedraaid toen ging alles wel werken.

Ik kan 2 zenders tegelijk opnemen en tegelijk alleen de zenders bekijken uit het zelfde boeket (frequentie). Het afspelen van de opname kan alleen met de ontvanger waar mee is opgenomen en alleen als de module ook aanwezig is.

@satkijker

Ja, dat had ik geprobeerd. En dan krijg je het module er daarna alleen met de nodige moeite er weer uit.....

 

Fijn dat het met de Edision piccolo wel werkt ! 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Tonskidutch zei:

Staat er iets op die CI+ CAM waar wij iets aan hebben, behalve de serialnumber, fotootje misschien?

 

@Noordzee je hebt toch tijd, :grin: had u de receiver op een vrije zender of op een gecodeerde zender staan terwijl U de CI+ CAM erin stak?

het laatste is wel de bedoeling bij het authentificeren van de CAM

 

welke versie updates heb je op je Vu+ ( blauw groen groen drukken, wat staat daar? )

 

O, welke zender weet ik zo niet meer. 

Ik ga weer even aan de slag. Ook voor de versie...

 

 

  • Like 1

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...