Ga naar inhoud


Afstellen draaibare schotel, ontvanger en satfinder komen niet overeen


BrunoVP

Aanbevolen berichten

5 uren geleden, BrunoVP zei:

Je hebt gelijk. Ergens word ik er moedeloos van. Wat is het nu? Moet ik absoluut Astra/Sirius 4.8° gebruiken? Waarom niet Atra 19.2°. Sprietje schrijft dat dit een heel sterke satelliet is. Waarom mij hier niet op baseren? De rest komt dan toch ook goed? Of net niet? Ja, allemaal vraagtekens.

Begrijp ik nu dat je met alle info die je gekregen hebt de Astra/Sirius 4.8° nog steeds niet gevonden hebt?

Je weet de elevatie, je weet op welk tijdstip dat de zon precies in de richting van de satelliet staat en nog steeds geen signaal?

Link naar reactie
Delen op andere sites


18 uren geleden, Sprietje zei:

Begrijp ik nu dat je met alle info die je gekregen hebt de Astra/Sirius 4.8° nog steeds niet gevonden hebt?

Je weet de elevatie, je weet op welk tijdstip dat de zon precies in de richting van de satelliet staat en nog steeds geen signaal?

Schotel staat zo goed als kwaad uitgericht.

Geen signaal, spijtig genoeg. Zou het kunnen dat mijn ontvanger niet goed ingesteld is?

Heeft in de lijst Astra5E.  Heb momenteel alleen deze geselecteerd.

Vandaar dat ik nu een deel van de gebruikershandleiding, een heel klein beetje heb aangepast voor publicatie. 

Voor ik het vergeet, kan alleen maar USALS gebruiken.

Beknopte versie TV.pdf

aangepast door BrunoVP
Update
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, minplus zei:

Astra 5E is voor zover ik weet een communicatie satelliet en niet een sat voor TV ontvangst, maar ik kan me vergissen.

Dus dit zit dan maar op 0.2° naast Astra 4.8? Natuurlijk op 36000km is dat wel een eind van elkaar weg.

Op Kingofsat zijn de eerst volgende geplaatst op 4.0° ( Eutelsat 4B )en 7.0° ( Eutelsat 7B _ 7C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Bruno
Je schrijft:
LNB-oscillators lager: hiermee stelt u de LNB-oscillators in op een lagere frequentie.
LNB-oscillators hoger: hiermee stelt u de LNB-oscillators in op een hogere frequentie.

Dit klopt niet. Het betekent het volgende en moet voor een universal-lnb als volgt ingesteld worden:
Low band Local Oscillator frequency 9,75GHz (9750MHz)
High band Local Oscillator frequency 10,6 GHz (10600MHz)

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Sprietje zei:

Beste Bruno
Je schrijft:
LNB-oscillators lager: hiermee stelt u de LNB-oscillators in op een lagere frequentie.
LNB-oscillators hoger: hiermee stelt u de LNB-oscillators in op een hogere frequentie.

Dit klopt niet. Het betekent het volgende en moet voor een universal-lnb als volgt ingesteld worden:
Low band Local Oscillator frequency 9,75GHz (9750MHz)
High band Local Oscillator frequency 10,6 GHz (10600MHz)

 

Niet verkeerd begrijpen. Dit staat in de beknopte manual. Heb helemaal nog niets aangepast. Maar zal het morgen als eerste nakijken of deze waarden juist zijn. Hoe zit het dan met SES5, deze start op 3663.00 MHz en stopt op 4014.00 MHz?

Astra 4.8 begint dan op 11345.00 MHz en stopt op 12735.00 Mhz.

Als ik de ontvanger laat scannen  zie ik frequenties tevoorschijn komen die niet echt in de Kingofsat lijst staan. Of mag mij hier niet op blind staren?

Ontvanger start op 10700Mhz en gaat dan in stappen van 10 omhoog. In volledige scanmodus. Maar ik ontvang helemaal niets.

aangepast door BrunoVP
Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, BrunoVP zei:

Astra 4.8

https://www.flysat.com/astra4a-ses5.php

Belsat TV , als je die vindt , dan heb je de Astra 4A gevonden ,

Frekwentie 12303 H - SR 25548 - FEC 7/8 - DVB-S/QPSK - MPEG-2

Heel sterk signaal hier in de Benelux !!

Deze Symbol Rate (SR) wordt momenteel op geen enkele andere (naburige) satelliet gebruikt !!

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal best ergens in dit topic staan , maare , welk merk en type tv heb je 

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, cookie monster zei:

https://www.flysat.com/astra4a-ses5.php

Belsat TV , als je die vindt , dan heb je de Astra 4A gevonden ,

Frekwentie 12303 H - SR 25548 - FEC 7/8 - DVB-S/QPSK - MPEG-2

Heel sterk signaal hier in de Benelux !!

Deze Symbol Rate (SR) wordt momenteel op geen enkele andere (naburige) satelliet gebruikt !!

Zal dit morgen uitproberen. Mag ik dan nog even moeilijk doen? In welk menu plaats ik die gegevens? Of vraag ik teveel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, BrunoVP zei:

Samsung UE46F6500SS. En ik heb beeld gehad

Kijk eens in de zenderlijst , als die er nog instaat , want dan weet je het meteen !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, cookie monster zei:

Kijk eens in de zenderlijst , als die er nog instaat , want dan weet je het meteen !!

Te laat. Heb al meerdere malen alles gewist. Wat ik me wel nog herinner heb SKY gehad en meer dan 1 zender. Maar welke satelliet weet ik niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, BrunoVP zei:

Dus dit zit dan maar op 0.2° naast Astra 4.8? Natuurlijk op 36000km is dat wel een eind van elkaar weg.

D-box schreef al op 13 oktober:
Hier moet je je ontvanger op afstemmen:
Ik heb de FEC voor je opgezocht, deze is: 3/4
Als je nog meer moet invoeren is dat: DVB, QPSK.
Dit gaat dus om TVGE, Equatoriaal Guinea op de 4,8E, 12380H, symbolrate 27500

 

12380H zit ook op de Astra  op 5,0 oost maar die beam zendt uit richting Sub Sahara en kun je hier helemaal niet ontvangen. Dan kun je de schotel toch nooit 0,2 graden verkeerd afstellen. Bovendien als de schotel 0,2 graden verkeerd staat afgesteld, ontvang je deze nog steeds. Kijk maar naar de Astra 2 op 28 oost. Die bestaat uit 3 satellieten waarvan de ene op 28,2 oost staat en de andere op 28,5 oost. Dat is 0,3 graden verschil.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...