Ga naar inhoud


Afstellen draaibare schotel, ontvanger en satfinder komen niet overeen


BrunoVP

Aanbevolen berichten

1 uur terug, jeevanhoof zei:

 

Met veel reclame...

 

 

Is verwaarloosbaar.

 

Finetunen moet je toch doen op de uiterste satellieten.

 

Mvg

 

.

Voor die reclame hoef ik geen 20 euro per maand te betalen. Het daar dat het stilaan men strot begint uit te hangen. Nu 15 minuten programma, als het al geen heruitzending is van een heruitzending, enz.. Dan 5 minuten reclame. Men frigo geraakt nooit meer gevuld op 1 avond ( en het is een grote). Wat gaat de toekomst geven? 5 minuten onnozele, debiele, programma's en dat gevolgd door 15 minuten reclame? Ik heb geen glazen bol, maar vrees ervoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites


3 minuten geleden, paardengek zei:

Dat kan, maar wanneer je daar geen ontvangst op hebt ( zoals dat er een boom in de weg staat. ) kun je ook kiezen met de juiste usals waarden uit richten op bijv 19.2 oost. Maar veel tips die we geven, kan pas invloed hebben wanneer de kennis van de vragen steller ( in dit geval de topic starter ) voldoende is. Daarom vind ik de tip van uitrichten op de boeren manier de juiste. 

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Tja nu is het te donker om een foto te nemen van de omgeving. Als ik het een beetje kan inschatten is er in de eerste 50 meter geen obstakel. Maar ben ook geen landmeter. Kan meer zijn. Trouwens als ik een foto zou nemen moet ik deze toch niet horizontaal nemen?. Eerder min of meer een 50° naar de hemel gericht. Of ga ik nu weer in de fout?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

30 graden is ongeveer de hoogste satelliet, pal zuid.

de rest hangt steeds lager,

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, BrunoVP zei:

Tja nu is het te donker om een foto te nemen van de omgeving. Als ik het een beetje kan inschatten is er in de eerste 50 meter geen obstakel. Maar ben ook geen landmeter. Kan meer zijn. Trouwens als ik een foto zou nemen moet ik deze toch niet horizontaal nemen?. Eerder min of meer een 50° naar de hemel gericht. Of ga ik nu weer in de fout?

Ongeveer 30 graden omhoog. Er zijn voor android wel redelijke goede gratis apps voor. satfinder 2021, Satlite AR. Let wel resultaten is afhankelijk van de gps van je telefoon. Zo verkrijg je een indruk, waar je het beste je schotel kunt plaatsen. En hoe  je deze kunt uitrichten.  En een schotel uitrichten is geen hogere wiskunde, maar gewoon een stukje kennis hoe en wat is wel handig.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, ceesv zei:

30 graden is ongeveer de hoogste satelliet, pal zuid.

de rest hangt steeds lager,

Morgen is een nieuwe dag. Frisse start om alles goed recht te zetten. Maar zoals eerder aangehaald, het heeft geen haast. Ik ben geduldig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, paardengek zei:

Ongeveer 30 graden omhoog. Er zijn voor android wel redelijke goede gratis apps voor. satfinder 2021, Satlite AR. Let wel resultaten is afhankelijk van de gps van je telefoon. Zo verkrijg je een indruk, waar je het beste je schotel kunt plaatsen. En hoe  je deze kunt uitrichten.  En een schotel uitrichten is geen hogere wiskunde, maar gewoon een stukje kennis hoe en wat is wel handig.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Heb nu de volledige versie van DishPointer op slimme telefoon. Is hij wel zo slim? En in hoe verre is het betrouwbaar? Samsung A50 (2017). Qua GPS is het met Waze vrij juist. Ik schrijf vrij juist. Zit er soms ook 100 meter naast. GPS is exact voor militaire apparatuur maar voor de burger?

aangepast door BrunoVP
Link naar reactie
Delen op andere sites

De telefoon erbij gebruiken is gewoon een hulpmiddel om zo de juiste plaats te kunnen bepalen, waar je een schotel kan plaatsen. Het uitrichten kun je beste doen met een satelliet uitrichtingsapparaat. 

Zie in de bijlage, hoe het uitrichten zou kunnen.  Maar wanneer de LNB niet goed is ( Zelf mee gemaakt, nieuw uit doos, toch defect ), kun je uitrichten tot je een ons weegt, maar dan gaat het niet lukken.  Daarbij is de aansluitingen van de f connectoren, die je gebruikt ook essentieel. Dezen moeten correct zijn gemonteerd.  Ook wanneer de schotel is beschadigd ( een deuk bijvoorbeeld ), gaat het uitrichten niet lukken. De schotel moet je zien net als een spiegel.  

 

Straks, met een bakkie koffie erbij en met geduld, dan gaat het vast lukken.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

 

 

DISEqC motor instaleren.pdf

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tjonge , tjonge , tjonge wat een slechte handleiding .

 

De juiste handelingen zijn in dit topic al meerdere malen door verschillende members gemeld. 

 

 

    Allereerst zou ik er bij vermelden dat het voor een STAB motor is .

Ook de volgorde van handelingen klopt niet , eerst signaal zoeken en dan de motor monteren ?

Kijken of je signaalmeter het doet op Astra 19.2º zonder dat er iets is uitgericht ?

Zoeken op Sirius op de dode transponder 11.288 ?

De motor stopt nooit op 4.8º met usals instellingen aan deze kant van de Noordzee , alleen ongeveer als je in Londen woont .

 

Gauw in de prullenbak ermee !!

  • Like 1
  • Bedankt 2

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Zilverhippie zei:

Niet verwonderlijk met al die verkeerde informatie en foute handleidingen.

Je hebt gelijk. Ergens word ik er moedeloos van. Wat is het nu? Moet ik absoluut Astra/Sirius 4.8° gebruiken? Waarom niet Atra 19.2°. Sprietje schrijft dat dit een heel sterke satelliet is. Waarom mij hier niet op baseren? De rest komt dan toch ook goed? Of net niet? Ja, allemaal vraagtekens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, BrunoVP zei:

Sirius 4.8°

tov Een groot gedeelte van NL & B staat deze satelliet zowat in satellietzuiden ,

de satelliet welke zich op het hoogste punt bevind in satellietbaan (geoclarke belt) ,

op die positie moet uw schotel zowat het hoogste kijken !!

m.a.w. Het nulpunt van een diseqcmotor komt bijna overeen met 4,8°O !!

Draai de motor , en stop bij het nulpunt , dat is de hoogste kijkpositie !!

Ik heb vandaag mijn draaibare 90cm schotel gemonteerd , het ging vanzelf !!

Ik heb er veel afbeeldingen bijgezet , misschien interessante info voor u !!

Op zich is het niet moeilijk , maar je kan er soms horens van krijgen ,

zeker bij verkeerde info !! Ikzelf ben geen technieker , maar ....

Ik vind de info van o.a. Trust zeer waardevol !!

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat deze fotos gaan helpen 

volgens mij heeft Bruno geen STAB maar een type met de schotelpijp naar onder

 

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...