Ga naar inhoud


F1 in 2022


Sprietje

Aanbevolen berichten

18 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Een 4 takt 50cc brommertje

kei gaaf van Honda DAX st50 brommer uit 1969 (er was ook een st70 en daar schilderden wij ipv 70 => 50 op en die reed ook 70 :grin: )

 

maar die 4takt is uniek bij honda en 1liter benzine op 40 kilometer verbruik was/is grandioos

 

zo back to topic F1, nog gaver vonden we de FS1 van Yamaha :grin:

 

 

Screenshot_43.jpg

ps 4takt had geen smeerolie in de benzine

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een 2 takt 50 CC zal het altijd winnen kwa vermogen van een 4 takt 50 CC. 

Ik had een Zündapp (Ziet U Niet Dat Alles Precies Past) brommer. En daarmee scheurde ik iedere Honda 4 takt brommert er finaal uit. 

 

De uitstoot van uitlaatgassen heb ik het even niet over. 😇

 

Misschien zou Honda voor onze Max zijn wagen een 2 takt motor moeten ontwikkelen. 😀

  • Haha 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

Misschien zou Honda voor onze Max zijn wagen een 2 takt motor moeten ontwikkelen. 

Dan is het circuit blauw van de dampen en kan je niets meer zien van Max.

 

De Motor ontwikkeling voor 2022 is weer zo'n dingetje!

Want klimaatneutraal trachten te zijn in 2023 zal niet gaan lukken met groene brandstof.

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was eigenlijk alleen maar een vaststelling. Toen ik die lijst met 23 races in 2022 zag dacht ik inderdaad aan het miljeu en vroeg me af of dat echt allemaal wel nodig is. 

Ik vind Formule 1 ook leuk. Mocht het afgeschaft worden zou ik er niet slechter om slapen. 

Je zou het hele gebeuren tot op 10 races kunnen inkrimpen bijvoorbeeld. 

Natuurlijk besef ik ook de werkgelegenheid die het brengt dat is ook belangrijk. 

 

Ik ben niet lid van de groene partij en eet niet vegaan of zulke flauwekul. Tóch komt er een besef op bij me of we niet veel meer moeten doen tegen de opwarming van de aarde. Niet voor mezelf maar onze kinderen. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je nu 1 supercontainerschip 1 dag uit de zee haalt dan is die uitstoot velen malen minder dan wat F1 geeft tijdens 1 wedstrijd (inclus verplaatsingen).Of haal alle kolencentrales in china en gascentrales in de superrijken weg (arab emirates) .Momenteel is iedereen in europa zichzelf arm aan het maken aan een ideaal dat nooit zal gehaald worden.Met dank aan de greta's en politici die hun zakken erdoor vullen.Waarom is energie in europa zo duur denk je : beheerraad plaatsjes van politici in energie concortiums.Iedereen moet electrisch gaan omdat dat het nieuwe goud is om de werkenden te plunderen

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, Tonskidutch said:

De Motor ontwikkeling voor 2022 is weer zo'n dingetje!

Want klimaatneutraal trachten te zijn in 2023 zal niet gaan lukken met groene brandstof.

De benzine in 2022 zal E10 zijn, dus 10% aandeel alcohol. Het aanpassen van de motoren, met name cylinderkoppen, zal tientallen miljoenen gaan kosten

 

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

We dwalen in of topic een beetje of topic.😁

Dat is op zich geen probleem, maar de F1 sneeuwt een beetje onder!

 

Hier nu verder met de F1 in 2022, over het klimaat kan ieder een eigen onderwerp openen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Tonskidutch zei:

Recente versies van Firefox kunnen ook pagina’s voorlezen in je eigen taal

Dat kan maar dit is een Nederlands forum , dat zeg jij zelf vaak genoeg

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...