Ga naar inhoud


Radio Caroline een stuk sterker hier op 648 khz


Beetle

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Je hebt rudimentaire middengolf ontvangers en de betere ontvangers waarin bijvoorbeeld storing onderdrukking gebouwd is.

2 uren geleden, RaCafan zei:

Bij één toestel weinig verschil. Dus je heb minstens gedeeltelijk gelijk, het heeft (ook) met de netfiltering te maken.

Dit geeft precies het verschil aan!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 23-8-2022 om 11:36, Eduard07 zei:

Klik even op de link die Sprietje erbij geeft.😉

Verder weet ik niet, of, en zo ja, hoe sterk op zijn locatie de in de lijst vermelde 10 kW RNE zender op de AM band zit:

  List of European medium wave transmitters - Wikipedia

De RNE zender vanuit Badajoz, ligt toch een 5 a 600 km af van zijn locatie . Overdag is die daar misschien nog te ontvangen, maar ik denk dat de naastliggende frequenties op de 639 AM (Almeria 25 KW)  hem meer last zullen bezorgen. Dit even off topic over Caroline.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, ceesv zei:

Je hebt rudimentaire middengolf ontvangers en de betere ontvangers waarin bijvoorbeeld storing onderdrukking gebouwd is.

Dit geeft precies het verschil aan!

Maar ik  blijf zitten met het gegeven als je luistert op 24V ipv van 220V, waarom daar geen gebrom?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-8-2022 om 11:01, Sprietje zei:

Ik heb hier in Zuid-Spanje helemaal geen storing

Via WebSDR kan je ook lekker genieten van Caroline in AM 🙂 ,

tenzij via bv WebSDR uit Groenland , IJsland , USA , Japan , Slovenië .... !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een buitengewoon goede ontvanger voor de lange- en middengolf zenders is deze Philips BX750A met een draaibare dubbele ferrietantenne waarmee je stoorsignalen uit de ether helemaal weg kunt draaien. Ik heb hem jaren geleden weggedaan omdat ik toch niet meer naar de middengolf en langegolf luisterde. Daar zat nog de beroemde Philips 9710 luidspreker in.

 

Philips BX750a front.jpg

Philips BX750a rear 2.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
41 minuten geleden, astro iris zei:

Maar ik  blijf zitten met het gegeven als je luistert op 24V ipv van 220V, waarom daar geen gebrom?

Die brom is de 50 hz lichtnet frequentie die door de voeding onvoldoende afgevlakt wordt

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, dat klopt, wanneer de omvormers niet meer werken kunnen ze geen storing veroorzaken.

Maar de propagatie van de mg signalen is ook anders na zonsondergang.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een kringloper heb ik voor mij iets vreemds opgemerkt in verband met storende geluiden op de middengolf. Ik probeerde daar de Philips AZ 1202 uit via het stroomnet. Zoals bekend heb je dan meer last van storende geluiden dan als je het toestel op batterijen laat werken. Toen ik de FM antenne aanraakte was er nauwelijks nog storing te horen op de 648 Radio Caroline. Ook bij andere zenders was dat het geval. De ontvangst sterkte van de zender bleef het zelfde denk ik. Hoe kan dat? Wat zou er gebeuren als ik het toestel aarde laat maken via de FM antenne? Dat kon ik daar moeilijk uitproberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het toestel van de kringloper gekocht omdat er blijkbaar een goed filter in zit. Een stuk minder storing op MG en LG vanuit het net, dus dat is mooi.  Of ik de FM antenne aanraak of niet het maakt geen verschil. Dat mag je verwachten. Lekker ouderwets naar Radio Caroline luisteren buiten in de tuin. Volgens Agentschap Telecom waar ik vorige week contact mee had zijn er speciale netfilters te koop om het probleem van interferentie via het stroomnet te verminderen of tegen te gaan. Vraag me af of dat geen kwaliteit verlies geeft aan het geluid.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Slimme zet om die radio te kopen bij de Kringloop!

Mooi dat je de info over de filtering even met ons deelt!

Veel plezier met de radio, en hou ons op de hoogte van je bevindingen. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-8-2022 om 22:02, RaCafan zei:

Op de radio Caroline webside staat dat men plannen heeft voor een of meerdere zonnepanelen. Dit in verband met hun inzamelingactie die nu loopt. Zou mooi zijn, MG stoomradio op zonne-energie. Ben benieuwd, ook voor veel Britten zijn het financieel gezien moeilijke tijden.

van de caroline website:

 

We are also pleased to confirm that the funds raised during our August Fundraiser were sufficient to cover the cost of construction of the solar panel array to power our 648 AM transmitter. We have put out the project to bid with a number of potential installers, and so we hope to be moving forward with our solar project very soon. We intend to publish more information on the project as it moves forward.

 

Wij zijn ook verheugd te kunnen bevestigen dat de opbrengst van onze inzamelingsactie van augustus voldoende was om de bouwkosten te dekken van de zonnepanelen die onze 648 AM zender van stroom moeten voorzien. We hebben een aantal potentiële installateurs gevraagd een bod uit te brengen op het project, en we hopen dus zeer binnenkort vooruitgang te boeken met ons zonne-energieproject. We zijn van plan meer informatie over het project te publiceren naarmate het vordert.

  • Like 2

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat is goed nieuws in sombere tijden.  Nog meer goed nieuws lijkt mij het volgende: Hoor af en toe reclame voor een Nederlands/Belgisch popblad op Radio Caroline. Toch meer luisteraars dan gedacht of....? Is daar iets over bekend hoeveel er luisteren in Nederland en Belgie? Hoe zit het daarmee in de U.K.?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn traditioneel altijd al veel banden geweest tussen Caroline/de Britse zeezenders en de lage landen. Zowel qua luisteraars als qua personeel.

Dat Nederlanders -zoals nu o.a. Andre van Os- betrokken zijn bij het huidige Caroline, is niet iets waarvan Engelsen op zullen kijken.  

  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus is het ook niet toevallig dat de Caroline organisatie vorig jaar hun huidige zender in Nederland hebben gekocht. Toch moet het vreemd in de horen klinken van de Britten om een Nederlands talige promo te horen op Radio Caroline.  Zij zijn immers niet zoals wij gewend aan vreemde talen. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...