Ga naar inhoud


Broadcast Partners zoekt zender monteurs


Drs. IJzerbout
Ga naar oplossing Opgelost door fred33,

Aanbevolen berichten

Dan heb je het goed getroffen. 

Wat betaal je aan ziekteverzekering, pensioen, vakantiedagen doorbetaling?

Werkeloosverzekering en andere sociale afdragingen?

Overhead, auto, gereedschap en verdere afschrijvingen? 

Het schrijven van offertes, opdrachtbevestigingen, rekeningen, maningen, telefoon, www etc?

 

Schakelkasten worden tegenwoordig al geheel automatisch bedraad, het zetten en boren etc. van DIN schienen en alles wat ermee samenhangt. 

Dan is het trekken van kabels in de  industrie ook geen lichte klus. 

 

In gun je een goed salaris hoor. 

Maar vergeet niet je verdere rompslomp en tijd die het kost. 

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Daar betaalde ik altijd zo'n 1200 per maand voor en dan nog was je maar maximaal 2 jaar verzekerd + bij elke ziektemelding een hijgende verzekeraar in je nek, dus regel dat nu gewoon zelf en val ik van de trap en ben ik een jaar uit de running of erger dan is het even behelpen en reorganiseren maar dan draait alles gewoon door.

Vakantiedagen?........ wat zijn dat?

Overhead, auto enz. is gewoon kijken wat fiscaal het voordeligst uitkomt, moet ik veel betalen dan kan ik beter iets nieuws kopen om het werk weer eenvoudiger te maken en heb ik weer een leuke aftrekpost voor een paar jaar + kan ik weer klussen aan waar anderen nee tegen moeten zeggen omdat ze de apparatuur niet hebben.

 

Maar inderdaad als je denkt met 40 uur per week een bedrijf op te zetten dan kom je bedrogen uit.

Ga vooral de 1e jaren maar uit van 80 uur per week om een solide basis te verkrijgen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Los van wat een elektromonteur meent te moeten verdienen is de praktijk toch echt anders. Het lijkt er toch echt op dat er niet heel veel mensen een baan willen met groeimogelijkheden. Ja wellicht voor een startsalaris van zo’n € 3000.- + bruto per maand. Zo ken ik een organisatie in de regio Nijmegen die graag mensen wilt opleiden en goede voorzieningen biedt voor enthousiaste (leerling) monteurs. Zij zoeken al maanden zonder resultaat. Wie het weet mag het zeggen.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er veel baat bij gehad in mijn beginjaren naar het buitenland te gaan. Na mijn opleiding in NL ben ik naar Canada gegaan. Ik wilde de wereld in en had altijd al wat pioniersgeest.

Mijn hobby´s waren electronica en alles wat ermee aanverwand was. Vooral radio / TV.  Ja, ik zat ook te knutselen met illegale zenders en heb daar veel mee geleerd en kennis opgedaan. Versterkers, Radio´s, satelliet ontvanger zelf gebouwd..niets was onmogelijk.

Zodoende kwam ik bij de Canadese TV als Broadcast Technicus terecht en mensen....wat heb ik daar veel geleerd. Ik leerde de hele workflow kennen.

Alles in de TV Studio´s en de terrestrische buitenzenders. Routers, Switchers, Intercom, Camera´s, VTR´s. Kwam zodoende in de CN Tower terecht, destijds de hoogste toren ter wereld.

En ook in de OB Van´s waarmee we door heel Canada gingen met Hockey Night in Canada als TD (Technical Director).

Dat was toch wat geweldigs. Ik kreeg een goed salaris voor die tijd en mede met de overuren, nightdifferentials etc. kon ik me binnen 2 jaar al een eigen huis in Toronto veroorloven met auto...alles wat ik wilde. Het was een geweldige leuke tijd.

Daarna kwam ik naar Duitsland en werkte voor toeleverings firma´s voor de Broadcasters: Grass Valley, Avid Technology, Ross Video en kwam daardoor veel in Oost Europa, het Nabije Oosten, Midden Oosten en Africa. MBC Group was mijn beste klant. Je begint dan een naam op te bouwen en iedereen in de Broadcast Wereld kent je. Je komt op beursen: Montreux / IBC / NAB /CabSat. Ik was maanden lang in Madagascar, Congolese Republiek, Nigeria en nog veel meer.

Heb voor het ZDF de Ü6 geplanned en in bedrijf genomen. De eerste reportagewagen met een Grass Valley 300 switcher. Hetzelfde bij Deutsche Welle TV in Berlijn geheel geplanned. Heb daar de val van de muur ter plekke meegemaakt. Als je bij DW in Berlijn een kijkje komt nemen dan zul je zien dat het een kopie van Global TV is in Toronto...alles aan kennis gebruikt wat ik daar geleerd heb. Hetzelfde weer bij RTL in Köln toen ze nog in de Achenerstraße zaten. In Madagascar is TVM en MBS TV ook weer een kopie van Global TV.

Uiteindelijk kwam ik bij MBC Group terecht.

De remunaration (vergoeding) zoals dat heet is meegegroeid. Daarom weet ik maar al te goed dat je als groene snotneus als beginnend technicus nooit € 72.000,- zult krijgen.

Daar moet je wat voor presteren, kennis in huis hebben en bewezen hebben "goed" te zijn in je vak. Internationale ervaring hebben, talen kennis, mensenkennis, etc.

Ik was in Sarajevo tijdens de beschietingen in de Bosnië oorlog in 1993 en 3x in Afghanistan. Stond op nog geen 200 mtr. afstand in Belgrado toen de President Zoran Đinđić neergeschoten werd en kreeg daar ook geen stuiver meer voor omdat het zo gevaarlijk was.

Ik ben nu 66 bijna 67, werk nog steeds en wil nog een paar jaar zo door gaan. Ik heb er te veel plezier in om op te houden.

Niemand kan me afnemen wat ik in mijn hele beroepsleven heb gezien en meegemaakt. Een geweldig leuke tijd. Het is maar net wat je er zelf van maakt.

 

aangepast door Drs. IJzerbout
  • Like 1
  • Bedankt 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, John van Dreumel zei:

Los van wat een elektromonteur meent te moeten verdienen is de praktijk toch echt anders. Het lijkt er toch echt op dat er niet heel veel mensen een baan willen met groeimogelijkheden.

 

Denk dat e.e.a ook zeker bij de werkgever ligt, die denken vaak nog steeds dat ze een HTS=er kunnen krijgen die wat elektra in nieuwbouwwoningen gaat leggen tegen net iets meer dan het minimum loon aangevuld met onkostenvergoedingen.

Ik heb zelf ook bij zo'n bedrijf gewerkt, veel jonge monteurs (ik hoorde met goed 40 al bij de ouderen) die na 5 jaar naast de wettelijke/CAO verhogingen er vaak geen cent bij kregen (je had immers zoveel dure cursussen gevolgd) en dan vertrokken of voor zichzelf begonnen.

Sommigen van deze jongens die ik in die tijd zelf opgeleid heb en voor zichzelf zijn begonnen huur ik nu weer in als ik wat grotere klussen heb.

 

  • Bedankt 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doet denken aan het onderwijs. Je hebt na het VWO 6 jaar een zware universitaire opleiding gedaan en er daarna een onderwijs bevoegdheid bij gehaald en kunt vervolgens voor een verhoudingsgewijs laag salaris met een zware baan bezig terwijl je salaris de inflatie niet bijhoudt.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

@gerrit B

Dan heb ik het hier over een geheel ander type werkgever. Deze is betrokken bij zijn werknemers. Er werkt oa. een knaap die zich van kennisnivo nul nu opgewerkt heeft naar meewerkend voorman. Iemand waar zij vertrouwen in hebben krijgt al snel een vaste aanstelling en volop mogelijkheden om zich te scholen binnen het vakgebied. Maar nieuwe mensen krijgen, ho maar.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond een maximale reiskostenvergoeding van €150 per maand ook wel erg opmerkelijk.
Ga even uit van gemiddeld 18 dagen per maand, dan mag je dus maximaal 22km van Terneuzen wonen.
Er zullen ook kalendermaanden zijn waarin je geen verlof opneemt, dus dan werk je al gauw 21 dagen per maand, dus dan is 18 km het maximum.
Een plaats als Hulst is dan al te ver weg.
 

  • Bedankt 1

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...