Ga naar inhoud


Perrin & Rowe kraan reviseren


Psychosammie

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, Con zei:

Chloor is daarentegen desastreus voor RVS.

Helemaal in warm water...... Jammer genoeg spreek ik uit ervaring. Vele RVS pijpen zien lekken / scheuren vanwege gechloreerd warm water.. .

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

2 uren geleden, Big fellow zei:

Helemaal in warm water...... Jammer genoeg spreek ik uit ervaring. Vele RVS pijpen zien lekken / scheuren vanwege gechloreerd warm water.. .

 

Ook in zwembaden zijn veel ophangconstructies van luchtkanalen vervangen omdat deze uitgevoerd waren in RVS en het begaven.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zelfs een tragisch ongeluk ten gevolge hebbend met een luidspreker die naar beneden kwam.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 31-1-2022 om 20:40, Psychosammie zei:

Ik heb natuurazijn, witte wijn azijn, rode wijn azijn en appel azijn.

Heb je nog een voorkeur? 😂

 

Hoe is het afgelopen?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De koude kraan wilde bijna niet meer draaien. De hete kraan heeft nergens last van. Ik was dus bang dat de kunststof ring aan de onderkant van het binnenwerk kapot was.

 

Op magische wijze was het probleem ineens over. Ik denk dat er kalk zat dat losgelaten heeft. Omdat mijn huis de verkoop ingaat heb ik besloten er niet aan te rommelen zolang het werkt. Ik richt mijn aandacht nu op andere klusjes die nog opgelost moeten worden zoals een lekkende afvoer van de badkuip.

 

Mocht de knop toch weer problemen geven dan weet ik wat ik doen moet.

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Psychosammie zei:

Omdat mijn huis de verkoop ingaat heb ik besloten er niet aan te rommelen zolang het werkt.

 

Je weet dat je verborgen gebreken wel moet melden.

Bij de huidige huisprijzen in NL kun er ook voor €100 een nieuwe kraan opzetten. Dat zal het sop van de kolen ook niet vet maken.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

"een verborgen gebrek is iets dat de koper nog de verkoper kunnen weten"

 

van dit een gebrek weet Psychosammie wat loos is dus dat is niet verborgen

 

Onderzoeksplicht koper is heel belangrijk zie dit artikel : https://www.consumentenbond.nl/huis-kopen/verborgen-gebreken

 

Maar let dus als koper op als er de ouderdomsclausule in het koopcontract staat.

 

Ik heb m'n appartement destijds zonder makelaars verkocht en heb heel goed omschreven wat de staat van de woning is en op alle risico's gewezen die in een VVE kunnen optreden, zoals het doorroesten van de oude RINGLEIDING voor verwarming etc.

 

En overigens zou ik als koper zo'n ouderwets ogende meuk er gelijk uitrossen na sleuteloverdracht.

 

aangepast door Tonskidutch

The Voice Of Experience

Fatboy Slim

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we voorop stellen dat het huis zeer goed onderhouden is. Volgens mijn makelaar kan je er zo in. Neemt niet weg natuurlijk dat een koper de boel naar eigen smaak zal aanpassen.

 

De kraan werkt weer naar behoren dus vooralsnog is er geen probleem.

 

Voor de koper is het relevant dat ze een eigen aankoopadviseur meenemen en een onderzoek naar de bouwkundige staat laten doen.

Voor nu zijn er een paar kleine gebreken die ik zelf slordig vind en dus ga (laten) opknappen:

  • Lekkende afvoer badkuip. 10 jaar niet gebruikt dus manchet is volledig vergaan;
  • Klein lekje in de kelder doordat de trap is vastgezet met schroeven door de stenen vloer;
  • Gas openhaard 10 jaar niet gebruikt dus die laat ik even controleren evenals de afvoer;
  • Glaslatten die als gevolg van een eerdere vervanging ruit weer even in de verf moeten

 

Een DRU gevelkachel in het tuinhuis die niet meer aan wil laat ik zo. Tuinhuis moet opgeknapt worden.

 

Ik kom er net achter dat we in 2013 ook al gezellig over mijn DRU kacheltje hebben gedebatteerd. Het voor de winter weer aan zetten is altijd een probleem gebleven. Ik geloof het verder wel.

 

Het valt dus allemaal wel mee.

 

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tonskidutch zei:

En overigens zou ik als koper zo'n ouderwets ogende meuk er gelijk uitrossen na sleuteloverdracht.

 Maar over welke ouderwetse meuk heb jij het dan?

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, is toch niet echt nodig. Je went snel aan de lucht hoor!

 

Maar misschien moet ik hem voor de verkoop ook eens schoonmaken. Wat denken jullie?

 

 

smerige-badkamer-1-1565003537.jpg

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah op die manier.

 

Maar dan ben jij gewoon niet de juiste koper van ons huis. Het is een huis in landelijke stijl uit 1916. Daar horen geen nieuwerwetse dingen in. Dan kan je beter gewoon voor een nieuw modern huis of appartement gaan.

 

Ik vind persoonlijk dat je je inrichting moet aanpassen aan de stijl van het huis. Er hangen dus ook 2 kroonluchters met gloeilampen, niet die lelijke LED lampen.

 

Maar goed, ik heb nu een heel modern nieuw huis gekocht dus dat wordt helemaal strak ingericht met moderne fratsen als een Selsiuz kraan.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja precies. Hier nog een foto van mij gisteravond.

 

 

hugh-hefner-320x213.jpg

  • Haha 1
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...