Ga naar inhoud


F1TV Pro


moonchild
Ga naar oplossing Opgelost door RonBoy,

Aanbevolen berichten


 @Codx Nooit van Multicast gehoord?

 

Op 7-3-2022 om 20:59, moonchild zei:

Dit jaar is de F1 via deze dienst te bekijken, kosten op dit moment zijn 52 euro per jaar.

 

Maar wat krijg je dan precies? Wie heeft er ervaring mee?

 

-beeldkwaliteit

-storingen

-uitzending gemist

-voor/achteruit spoelen

-apps voor Samsung, LG etc

-surroundsound

-op hoeveel devices te installeren en te kijken

-meer vragen die ik nu nog niet verzonnen

 

Voor zover @RonBoy je vragen niet heeft beantwoord:
F1TV Pro is al veel langer beschikbaar in Nederland, ik maak er sinds de Nederlandse introductie in 2019 gebruik van, in de jaren ervoor gebruikte ik de F1 Live Timing app. De eerste twee jaar kampte F1TV nog regelmatig met storingen, in 2021 heb ik geen storing meegemaakt.

 

Wat krijg je?

Kort gezegd:
Live F1 streams, Live Timing (via de Formula 1 app), beschikking over een gigantisch F1 archief en een F1 account.


Iets gedetailleerder:
Er is een F1TV app en een officiële Formula 1 app.
De Formula 1 app geeft nieuws, achtergronden en bevat tevens de live timing (met vele mogelijkheden). De live timing kun je ook pauzeren of later terug kijken, handig wanneer je het beeld en live timing wilt synchroniseren.


Met de F1TV app kun je de live streams en archieven (gereden races) bekijken van zowel de F1, F2, F3 als Porsche supercup.

En je kunt ook echt alles zien: Vrije trainingen, Kwalificatie, Sprint Races, Feature races, Persconferenties, pre- en post-race shows, Tech Talk, analyses, etc.

De streams: World Feed, Live Timing, Pit Lane channel, Driver Tracker en onboard camera's van alle 20 auto's. Bij de onboards is het wel zo dat de regie bepaalt wat je te zien krijgt: meestal is dit de 'shoulder' cam (boven de air box), maar soms ook front cam, rear cam en helmet cam. Bij de onboard hoor je ook de ongefilterde boordradio van de betreffende coureur.

 

Tip: de boordradio bevat 2 kanalen, op het linker kanaal is de motor/rijgeluid te horen en op het rechter kanaal de coureur en zijn engineer/team.

 

Devices waarmee je kunt kijken:

Android, Apple: F1TV en Live Timing (via off. F1 app)

Windows: F1TV via de officiële F1TV website en de live timing via de F1 website, maar die zou ik afraden.
Wat pas echt geweldig is op Windows, is RobvdPol's open source  F1TV desktop client, RaceControl

Daarmee kun je de verschillende streams over je scherm(en) verdelen, dus bijvoorbeeld de race op het linkerscherm, live timing en onboards op het rechter scherm. Of de Race op je TV en de timing op je laptop. Dat kan dus ook bij de archieven (oude races).

AndroidTV: officiële F1TV app, daarvoor was er een wat spartaanse app van een Italiaanse hobbyist. Deze app werkt ook op sommige mediaspelers.

LG WebOS/Samsung: geen idee, zelf gebruik ik mediaspelers met AndroidTV (Formuler GTV) en overweeg een NVidia Shield aan te schaffen.

 

Beeldkwaliteit:
Zeer goed, dit jaar opgeschaald naar 1080p/50 (was 25).

 

Ik kijk de F1 wedstrijden op 4-5 schermen tegelijk:

-Grote TV de Main/World Feed (media player/TV)

-TV ernaast met Live Timing en 3 onboards (PC, RaceControl)

-Laptop (RaceControl) met Driver Tracker

-Tablet (Android) met Live Timing (sector tijden)

-Telefoon (Android) met Live Timing (Segments/Tyres/Driver Comparison)

Het is wel even een gedoe om de boel te synchroniseren, maar dan heb je ook wat.

Voor zover ik weet, wordt er geen NTP timestamp/LTC (SMPTE) in de live streams meegezonden dus synchronisatie moet ik nog steeds handmatig uitvoeren.


In 2019 kon je maar 1 op 1 device tegelijk kijken, nu heb ik vaak 3 devices (met meerdere streams) tegelijk draaien.


Off Topic:
Heb de laatste wedstrijd met ViaPlay bekeken, dat liep niet echt lekker, diverse keren errors gehad, dus ga weer gewoon via F1TV kijken. Moet zeggen dat ik het commentaar van ViaPlay wel goed vond.

aangepast door SimonLeBon
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
7 uren geleden, SimonLeBon zei:

 @Codx Nooit van Multicast gehoord?


Voor diensten als Netflix en F1Tv Pro wordt geen multicast gebruikt hoor. Dat is ‘gewoon’ unicast adaptive streaming.

Ik zou het bijzonder knap vinden als jij een videostreaming dienst kunt opzetten die via het internet multicast doet ;)

  • Like 1

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, SimonLeBon zei:

Moet zeggen dat ik het commentaar van ViaPlay wel goed vond.


En ook daar zijn de meningen sterk verdeeld. Als die mannen na een pitstop van Max het hebben over ‘en nu inhalen en uitlopen’ terwijl Max al rondes achter de feiten aanliep met als resultaat een oplopende achterstand, dan moest het voor hen toch ook duidelijk zijn dat Max deze race het verschil niet kon maken. Blijkbaar was dat niet zo want er ontstond alweer rap een achterstand.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, John van Dreumel zei:


En ook daar zijn de meningen sterk verdeeld. Als die mannen na een pitstop van Max het hebben over ‘en nu inhalen en uitlopen’ terwijl Max al rondes achter de feiten aanliep met als resultaat een oplopende achterstand, dan moest het voor hen toch ook duidelijk zijn dat Max deze race het verschil niet kon maken. Blijkbaar was dat niet zo want er ontstond alweer rap een achterstand.

Heb nu al meerdere mensen gesproken die Viaplay die maandag al hebben opgezegd omdat het ronduit matig was dat commentaar en de F1Pro app na het aflopen van hun Viaplay abbo aanschaffen. 

Ik heb bij de buurman een stuk gekeken en het was inderdaad op veel punten zeer matig het leek wel of ze nauwelijks iets van begrepen van het spelletje....

Niemand die iets of wat goede informatie uit de pits kon geven wat er bij de teams speelde over banden strategie, dat was ook wel een tekortkoming.

Wel mooi waren de interviews na de race van David en Mika met diverse teambazen. 

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-3-2022 om 19:44, Michel zei:

de huidige infrastructuur van het 'internet' in Nederland is meer dan capabel genoeg om in de huidige vraag te voorzien.

 

Dit schreef TotaalTV:

 

"Onderbrekingen

Het voorgevoel van enkele internetaanbieders met betrekking tot mogelijk verstoring van diensten bij het volledig online leveren van beelden van Formule 1 aan Viaplay-abonnees bleek ook juist te zijn. Er waren in vergelijk met andere streamingdiensten veel meldingen van haperingen en buffering in het geleverde IP-signaal op sociale media te zien""

 

En dan hebben we nog de lineaire versie er naast lopen, is Viaplay net pas begonnen dus nog niet zoveel abonnees en is er nog geen grote wedstrijd of finale. En de klachten zijn nu al niet meer te tellen.   Denk je nog steeds dat er genoeg bandbreedte is?

 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
1 uur terug, Codx zei:

Er waren in vergelijk met andere streamingdiensten veel meldingen van haperingen en buffering in het geleverde IP-signaal op sociale media te zien""

Dat zegt 2 dingen:

 

1. Het ligt dus niet aan de internetproviders en verbindingen, dit was specifiek Viaplay

2. Het gaat hier over F1TV Pro en tijdens diezelfde race heb ik op F1TV Pro geen storingen gezien. 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Michel zei:

Dat zegt 2 dingen:

 

1. Het ligt dus niet aan de internetproviders en verbindingen, dit was specifiek Viaplay

2. Het gaat hier over F1TV Pro en tijdens diezelfde race heb ik op F1TV Pro geen storingen gezien. 

 

 

1. Er zijn ook Viaplay kijkers die geen storingen hebben gemeld. Dat is waarschijnlijk de groep waar de capaciteit op het netwerk waar hun zitten geen problemen veroorzaakte of die via de lineaire zender keken. 

 

2.  Het verschilt per lokatie, medium, belasting vh netwerk, etc. Het kan zeker wel invloed op mekaar hebben. Dat jij geen last hebt met F1 Pro TV zegt weinig. Dat kan de volgende race weer anders zijn.

 

Als de providers zelf roepen dat viaplay een lineair kanaal moet starten omdat ze er niet in geloven kun jij wel roepen dat het probleem niet bestaat, maar wie steekt er dan zijn kop in het zand ? 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 3/23/2022 at 1:23 AM, SimonLeBon said:

Ik kijk de F1 wedstrijden op 4-5 schermen tegelijk:

-Grote TV de Main/World Feed (media player/TV)

-TV ernaast met Live Timing en 3 onboards (PC, RaceControl)

-Laptop (RaceControl) met Driver Tracker

-Tablet (Android) met Live Timing (sector tijden)

-Telefoon (Android) met Live Timing (Segments/Tyres/Driver Comparison)

Het is wel even een gedoe om de boel te synchroniseren, maar dan heb je ook wat.

Voor zover ik weet, wordt er geen NTP timestamp/LTC (SMPTE) in de live streams meegezonden dus synchronisatie moet ik nog steeds handmatig uitvoeren.

 

Heftige setup :)

 

Heb je ook gridgirls die tijdens de race je nek masseren?

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk nu de Qualifying via RaceControl met een Win10 laptop aangesloten op AVC receiver en grote TV. Live beeld op TV en timing op laptop.

 

Soms blokjes maar nog geen onderbrekingen van de stream gezien.

 

Commentaar van Jenson Button, dus geen onzin ;)

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-3-2022 om 22:21, moonchild zei:

met een Win10 laptop aangesloten op AVC receiver en grote TV.

met een windows 10 pC aangesloten op AVR en 42" TV gaat het ook prima

 

ik twijfel nog of ik F1TV eens ga testen de volgende race, want ondanks mij helemaal niets ontgaat als er een Engels gesproken commentaar is van Jenson Button vind ik het team van ViaPlay ook wel goed in de Nederlandse taal (ondertitels gebruik ik nooit)

 

Wat is het audio formaat van F1TV @moonchild op je AVR?

 

ook

6. Zeer goed geluid, dacht Dolby Digital via pC???

aangepast door Tonskidutch
blauw

Westway

Sky

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...