Ga naar inhoud


APP TV de toekomst?


DigisatBelgium

Aanbevolen berichten

Meer en meer tv aanbieders bieden app-tv aan. Je kan dit streamen naar je TV of rechtstreeks installeren op je TV. Je hebt enkel internet nodig. Heeft satelliet nog een toekomst? App tv is veel eenvoudiger: geen schotel nodig en onderweg ook tv kijken. Ook bij veel nieuwbouw appartementen zijn schotels niet toegelaten. app tv kan dus een oplossing bieden! 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Jazeker heeft dat voor 85% van de bevolking de toekomst. Er zijn natuurlijk ook nadelen.

  1. De beeldkwaliteit is meestal minder dan het gelijke aanbod op de satelliet.
  2. Het aantal kanalen dat je kunt kijken is meestal minder, al zal het aanbod meer mensen aanspreken (doorsnee, redelijk volledig aanbod van de meest populaire kanalen).
    = minder keuzevrijheid
  3. Je bent afhankelijk van een internetverbinding en diens snelheid.
  4. Belachelijke restricties als je de grens over gaat met je appje (afhankelijk van de aanbieder)

Voordelen zijn er ook:

  1. Geen gedoe met een schotel en meestal ook niet met losse kastjes. Draait vaak al op je smart-TV (afhankelijk van de aanbieder)
  2. Je kunt overal kijken (ook afhankelijk van je aanbieder en diens restricties)
  3. Je kunt vaak (afhankerlijk van de aanbieder) in de cloud opnemen.

 

 

Zelf ben ik een groot van van IPTV en 'appjes', maar ik zou toch niet zonder schotel willen en probeer de voordelen van beide te combineren. 

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals de handige beperking dat de Ziggo Go App op Google TV (chromecast met google tv) alleen functioneert als je via een Ziggo netwerk aan het internet zit. Ik kan dit dus thuis niet gebruiken via mijn VDSL verbinding van Budget (KPN). Vorige week in een Landal huisje gezeten en toen werkte het wel, omdat daar een ziggo internetaansluiting in ieder huisje zat.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties...ik gebruik ook de (Canal Digitaal) app maar inderdaad volledig zonder satelliet is toch moeilijk en vooral veel minder zenders. Het opnemen in de cloud en herbekijken via streaming vind ik dan wel weer leuk. De beeldkwaliteit via de app is inderdaad minder scherp dan via satelliet, dat merk ik hier ook. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, moonchild zei:

Canal Digitaal TV via het iptv kastje of app op TV is onvoorstelbaar slecht. Haperingen, vastlopen, blokjes, ontbrekende zenders, niet opnemen etc. 

 

En heb je dat ooit aan CD gemeld? Als iedereen die rommel van CD domweg accepteert, dan is er immers niets aan de hand. Toch?

Zo zou ik tenminste ook denken dan. :)

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het zal ook te maken hebben met je internet provider.

Ik gebruik de CD app direct op een lG tv, met internet via een 400 Mb glasverbinding.

Vastlopen, blokjes en ontbrekende zenders heb ik niet kunnen vaststellen.

 

De beeldkwaliteit zou wel beter mogen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
2 uren geleden, moonchild zei:

Canal Digitaal TV via het iptv kastje of app op TV is onvoorstelbaar slecht. Haperingen, vastlopen, blokjes, ontbrekende zenders, niet opnemen etc. 

 

Ik herken dat totaal niet. Ik heb de CanalDigitaal app anderhalf jaar gebruikt, tot ongeveer een half jaar geleden en die werkte technisch prima. Het beeld was zeer acceptabel, minder goed dan satelliet en stabiel, zonder storingen. Het nadeel was de waardeloze gebruiksvriendelijkheid van de (Android TV) app. Technisch dus prima, gebruiksvriendelijkheid waardeloos.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Michel zei:

Jazeker heeft dat voor 85% van de bevolking de toekomst. Er zijn natuurlijk ook nadelen.

  1. De beeldkwaliteit is meestal minder dan het gelijke aanbod op de satelliet.

 

 

Dit waag ik voor de Nederlandse zenders zeer te betwijfelen. Ja, als je het vergelijkt met CD app wel want die  levert echt ondermaatse beeldkwaliteit. Maar in vergelijk met de KPN APP of NLziet vindt ik de beeldkwaliteit van de SAT zelfs minder. De KPN stream heeft een bijna dubbele Mbit/s dan de schotel of de CD APP. CD loopt hopeloos achter op de andere providers wat dat betreft.

Voor de Nederlandse zenders geldt eigenlijk dat er geen enkele redenen is om nog een schotel te hebben.

En is ook nog eens daardoor onnodig duurder. Zeker met een extra kaartje. Zou ik alles onder brengen bij mijn huidige provider ben ik enkele tientjes per maand goedkoper uit. En dat zal wel niet meer zo lang duren voordat gaat gebeuren

Link naar reactie
Delen op andere sites

@trinity1

Ik heb hier zowel een satellietontvanger, de KPN-app en Digitenne via het CI+-module tot mijn beschikking. 
 

De beeldkwaliteit van de KPN app haalt het niet bij de andere twee mogelijkheden. Digitenne (gaat via de resolutie 1080P) is wat mij betreft het mooiste, los van de enkele 4K-zenders die je via de satellietontvanger kunt ontvangen. 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
10 minuten geleden, trinity1 zei:

De KPN stream heeft een bijna dubbele Mbit/s dan de schotel of de CD APP.

Is dat bij hetzelfde compressie norm?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, John van Dreumel said:

 

En heb je dat ooit aan CD gemeld? Als iedereen die rommel van CD domweg accepteert, dan is er immers niets aan de hand. Toch?

Zo zou ik tenminste ook denken dan. :)

De noodzaak tot gebruik was van korte duur i.v.m. stormschade aan de schotel.

 

De cd doos werkte eerst helemaal niet, na 45 min helpdesk wachten bleek een defecte netwerkkabel van cd de oorzaak. Ik heb geen behoefte om wederom een uur aan de telefoon te wachten.

 

Is trouwens een online.nl abo via vdsl koper.

 

 

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Michel zei:

Voordelen zijn er ook:

  1. Geen gedoe met een schotel en meestal ook niet met losse kastjes. Draait vaak al op je smart-TV (afhankelijk van de aanbieder. 

 

Dit lijkt me juist een enorm nadeel,  kom je er ineens van de ene op de andere dag achter dat de app jou TV toestel niet meer ondersteund of er is 1 of andere wijziging waardoor het ineens niet meer goed werkt. En waar ga je dan aan kloppen?

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, DigisatBelgium zei:

app-tv

VRT NU macheert niet op mijne LG TV , wel op de computer & mijn tablet !!

VTM GO doet het wel via de LG TV , Computer & Tablet !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...