Ga naar inhoud


RTL lounge


Henk1201

Aanbevolen berichten


ik kom nog even terug op mijn vorige bijdragen. Lounge werkt nu wel met mapping toen bleek dat de utp kabel naar de VU Ultimo in de switch niet helemaal goed aangedrukt was. Alhoewel het lampje brandde en de overige kanalen en eleven pro league wel werkten met mapping blijkt dit toch de oorzaak te zijn .

Is wel eigenaardig dat enkel Lounge probleem had met deze kabel in de switch. Maar na aandrukken foutloos. Toch vreemd niet?

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Impliceert dit dat je een ‘extra’ abo gebruikt om je kanaallijst op te leuken?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In het algemeen kan je stellen, dat illegale wan cardsharing abonnementen de reden zijn voor het steeds verder opschroeven van de beveiliging door providers.

En de enige reden voor cardsharing in dit geval is, om goedkoper uit te zijn, voor deze zenders kan je een legaal abonnement afsluiten.

 

De abonnees van Canaldigitaal zijn de dupe, zij worden geconfronteerd met steeds meer hindernissen en beperkingen om op hun eigen ontvangers de zenders te decoderen waar zij voor betalen.

 

Verder dienen CS gebruikers zich te realiseren dat zij met hun betalingen aan Cardsharing operators mogelijk zware criminaliteit financieren.

  • Like 2

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Mimisiku zei:

Impliceert dit dat je een ‘extra’ abo gebruikt om je kanaallijst op te leuken?

 

Man, je shared zelf intern, dan heb je ook het netwerk nodig om beeld te hebben?  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Alles is ECM lengte 64 en het meeste bij telesat (1819) is ook lengte 64.. behalve de zenders die ze van CSAT FR pakken op 19 oost, die hebben wel lengte 6A.

 

 

aangepast door Codx
  • Bedankt 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik heb dit draadje weliswaar met veel interesse gelezen, maar het meeste is voor mij helaas te hoog gegrepen!

Ik bezit sinds drie jaar een VU+ UNO 4K SE en heb daarop destijds met enige moeite Oscam geinstalleerd (met VTI). Gebruik sindsdien de oranje kaart van CD zonder CAM.

 

Normalerwijze kijk ik niet of nauwelijks naar RTL & Co, maar gisteren wilde ik eigenlijk wel graag de finale van de Champion's League zien, die op RTL 7 werd uitgezonden. Helaas bleef het beeld zwart en naar toen bleek gold dit voor alle RTL zenders (RTL 4, RTL 5, RTL 8, RTL Z enz). Maar vandaag had ik hier wel weer beeld! Echter: niet altijd, want soms moest ik van b.v. RTL 7 naar NPO1 en weer terug switchen om dan in tweede instantie alsnog beeld te krijgen! Heel vreemd.

 

Is hier een verklaring voor te bedenken en is er ook een oplossing voor? Concreet is mijn vraag: moeten er aan de Oscam wellicht instellingen worden veranderd en zoja, hoe doe ik dit dan?  Ik ben op dit punt een absolute newbie en ben bang iets verkeerd te doen. Ik kan mijn VU+ op het thuisnetwerk zien, maar heb geen idee hoe verder. Heb al erg veel gegoogled, op Nederlandse, Engelse en Duitse sites, maar ben nog niet veel wijzer. Waar kan ik de grondbeginselen (mapping voor Oscam) in alle rust bestuderen, wie heeft hier een tip voor mij?

 

Nog een tweede punt: ik heb op mijn computer ook een Sat-aansluiting, hiervoor gebruik ik het programma DVBViewer. En ook hier blijkt dat de RTL zenders niet meer te ontvangen zijn. Ik gebruik op de computer een (tweede) oranje CD kaart en een Aston CAM. Voor NPO, maar ook SBS, Veronica enz. werkt dit prima, maar niet (meer) voor de RTL zenders. Het DVBViewer Scanprogramma "Transedit" geeft aan dat dit allemaal "dode zenders" zouden zijn (zie beeld).

 

Mijn dank voor jullie hulp!

rtl.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuwe frequentie… En hier werkt dat ook nog gewoon….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Via thuisdeling kan dat prima... Maar waarom niet gewoon met OScam op je slaapkamer box?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...