Ga naar inhoud


RTL lounge


Henk1201

Aanbevolen berichten

Ja dat een witte module beeld geeft lijkt me nogal logisch want die pakt de kaart in nagra mode. Dan doen officiele modules en ontvangers.

 

@formulefs,  als je nu beeld hebt draai jij oscam met mapping, (M regel)  anders zou je geen beeld hebben. Of je hebt een extern lijntje en die hebben het probleem voor jou opgelost. 

 

Met die M regel (mappen) maak je die 0100 verwijzing eigenlijk zelf, alleen dit is maar een tijdelijke oplossing want als CDS beslist dat de kaart niet meer in seca mode (onbeveiligd) mag antwoorden zetten zij een bitje om in de ecm stream en werkt de M regel niet meer. Dan is nagra mode (beveiliging tussen ontvanger-kaart) vereist. 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites


mss die mapping lijn hier zetten dan .Als het mag .kunnen we allemaal weer genieten :) en mss is het zo simpel.

 

History is ook weg

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

M: 1817:00006A 0100:00006A   

 

Maar men heeft aangegeven dat seca gewoon weer zou gaan werken en dat de dual uitstraling tot eind juli loopt, maar dan moeten ze nu niet al zenders gaan uitzetten op de oude locatie.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een volledige mapping van nagra naar seca kreeg ik in het verleden problemen op zenders die wel seca uitzenden, af en toe kleine hikjes in beeld.  Ik map nu alleen nog de zenders zonder seca, zoals bijvoorbeeld Mezzo en Esports. Die zenders hebben inmiddels al jaren geen seca, dus het zou me niks verbazen als ze dat uitbreiden zonder werkelijk de nagra beveiligingslaag in te schakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

in een  mail van Canaldigitaal kreeg mijn dealer te horen dat het een coderingsverandering is. Deze zou eerst in febr plaats vinden maar is nu actief op deze zender en tv oranje en zal langzaam ook op andere zenders gaan worden gezet.

 

Helaas werkt dan alen nog de witte module Ook de zwarte module dreambox rebox amiko etc zullen niet meer werken Alleen als je de witte module er in doet

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, zeeteefje zei:

Met een volledige mapping van nagra naar seca kreeg ik in het verleden problemen op zenders die wel seca uitzenden, af en toe kleine hikjes in beeld.  Ik map nu alleen nog de zenders zonder seca, zoals bijvoorbeeld Mezzo en Esports. Die zenders hebben inmiddels al jaren geen seca, dus het zou me niks verbazen als ze dat uitbreiden zonder werkelijk de nagra beveiligingslaag in te schakelen.

 

Door die mapping kun je geen hikjes krijgen, want het enige wat je doet is oscam vertellen dat die de CAID 1817 ECMs naar CAID 0100 kaarten mag sturen, maar die ECM's waren altijd al dezelfde. 

 

En Mezzo op 19,2 oost was echt CAK7. (nagra mode) daar werkte de mapping niet, pas sinds dat deze op 23 oost zit en door M7 zelf wordt uitgezonden is dat mappen mogelijk. 

 

Maar Canal Digitaal heeft zelf aangegeven dat ze seca mode blijven ondersteunen dus ik vermoed dat dit gewoon een foutje is.  Of ze zijn de wateren aan het testen en wachten hoeveel klachten er komen.  

 

@falcon55,  je kunt een mapping reader maken en deze dan sharen naar CCcam. Maak een 2e reader (newcamd) in Oscam naast die van je kaart, zet er alleen  CAID = 1817:0100,0100  in en deel die via N lijn naar CCcam. Let op dat de goede ident gebruikt waar CCcam op reageert. (1817:000000,00006A,000007) 

 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
18 uren geleden, ceesv zei:

Toch is er bij mij geen beeld op RTL lounge op de nieuwe frequentie.

 

5 uren geleden, zeeteefje zei:

De volgende zender zal wel History zijn. De zender op oude frequentie ging gisterochtend om exact 09:00 uur al weg, maar is kennelijk later weer aangezet. Ben benieuwd of ze wel voornemens zijn om seca aan te zetten.

Inderdaad ook History op zwart.

5 uren geleden, Codx zei:

M: 1817:00006A 0100:00006A   

 

Maar men heeft aangegeven dat seca gewoon weer zou gaan werken en dat de dual uitstraling tot eind juli loopt, maar dan moeten ze nu niet al zenders gaan uitzetten op de oude locatie.

Mapping geeft inderdaad weer beeld op mijn Duo 4K Se met Oscam.

 

Het lost het probleem voor dit moment op.

 

Maar de handelwijze van Canaldigitaal is af te keuren!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

op history zit seca weer op nu.Lounge blijft achter.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Codx zei:

pas sinds dat deze op 23 oost zit en door M7 zelf wordt uitgezonden is dat mappen mogelijk. 

Zeker, maar deze zender heeft van CD dus ook nooit de seca codering gekregen, en toch is CAK7 ook niet aangezet. Je zou bijna vermoeden/hopen dat CanalDigitaal dat niet kan doen omdat een deel van de eigen apparatuur dat ook niet ondersteund. Ik denk dan vooral aan de M7SAT801 en oudere ontvangers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die doen keurig CAK7… Zelfs de antieke Pace/Philips/Broltech 7141…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Mimisiku zei:

Die doen keurig CAK7… Zelfs de antieke Pace/Philips/Broltech 7141…

Ik geloof je direct, want ik heb daar geen kennis van. Maar waarom is CD dan Mezzo op 23.5 gaan uitzenden? Het blijft veel goedkoper om channel sharing te doen met Canal+, nota bene onderdeel van hetzelfde moederbedrijf?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, zeeteefje zei:

Zeker, maar deze zender heeft van CD dus ook nooit de seca codering gekregen, en toch is CAK7 ook niet aangezet. 

 

Nee de codering is helemaal hetzelfde, alleen ontbreekt deze regel:

 

ECMpid 0718 (1816) 0100-Seca Provid=006A

 

Als je terug naar mijn plaatje kijkt zie je dat de ecmpid voor seca en nagra dus exact hetzelfde zijn. De inhoud van de ECM bepaald hoe de kaart zich moet gedragen.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...