Ga naar inhoud


RTL lounge


Henk1201

Aanbevolen berichten

9 uren geleden, ceesv zei:

Moeilijk op afstand te beoordelen.

Softcams hebben ook software versies, wanneer jouw ci module niet de laatste software versie heeft kan dat problemen opleveren.

 

Wat niet duidelijk is, of je een ontvangst of decodeer probleem hebt.

Je zou met een werkende kaart eerst eens moeten bekijken of jouw ontvangst van de betreffende zenders in orde is.

 

Ik heb zelf vroeger een Aston cam in gebruik gehad die op het laatst ook blokjes en andere decodeer problemen opleverde.

Belangrijk is, dat de Aston cam tenminste software 2.23 en liefst 2.26 heeft.

Updaten van de cam is een probleem, bijna niemand meer heeft nog de technologie en bestanden om de cam op te waarderen.

 

Je kan kijken of de kaart bij iemand anders wel werkt, of zelf een ander ci module proberen, door op die manier te testen weet je waar de oorzaak ligt.

 

Je zou ook een van de leden kunnen vragen je 2e kaart te testen, door die naar hun op te sturen.

 

Chapeau @ceesv!!

Allemaal goede adviezen.

 

Nu over die Aston CI, ik draaide ook met 2.26 en dat werkte feilloos; CDS had mij echter bang gemaakt met de mededeling dat hij niet meer zou gaan werken.

Toen kocht ik 3 "Wereldbol" CI's; vervolgens las ik een bericht op hun info pagina dat die CI's ook later niet meer bruikbaar zouden zijn.

Dmv een omruilactie (met bijbetaling) heb ik toen 3 witte CI+ modules gekregen.

 

Nog even over die Aston CI,

toen ik in die winkel was om m te laten updaten zei die medewerker dat dat alleen maar kan met een specifieke ontvanger.

Volgens mij was dat een Topfielt (maar dat weet ik niet meer zeker).

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites


28 minuten geleden, Old Satterhand zei:

Of een oude laptop met een pcmcia card slot en de juiste software.

dat flashen heb ik voor menig sat4all medelid destijds gedaan onder Windows XP voor de Aston en de Freecam >

toen er nog drivers waren voor de PCMCIA pci-kaart slot (ook meermaals getoond op sat4all.com)

100_0061.JPG

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik deed dat met de programmer van Mascom (AlphaCrypt Classic/Light) en met de CAS Interface 3 van DuoLabs. Voor de Aston 2.26 firmware had je een .rec bestand nodig van de Topfield 5000. Deze ontvanger sloeg de volledige stream op als je een programma opnam. Voorwaarde was dat het bestand de firmware update bevatte in de stream...

 

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 9/8/2022 at 8:43 AM, ceesv said:

Moeilijk op afstand te beoordelen.

Softcams hebben ook software versies, wanneer jouw ci module niet de laatste software versie heeft kan dat problemen opleveren.

 

Wat niet duidelijk is, of je een ontvangst of decodeer probleem hebt.

Je zou met een werkende kaart eerst eens moeten bekijken of jouw ontvangst van de betreffende zenders in orde is.

 

Ik heb zelf vroeger een Aston cam in gebruik gehad die op het laatst ook blokjes en andere decodeer problemen opleverde.

Belangrijk is, dat de Aston cam tenminste software 2.23 en liefst 2.26 heeft.

Updaten van de cam is een probleem, bijna niemand meer heeft nog de technologie en bestanden om de cam op te waarderen.

 

Je kan kijken of de kaart bij iemand anders wel werkt, of zelf een ander ci module proberen, door op die manier te testen weet je waar de oorzaak ligt.

 

Je zou ook een van de leden kunnen vragen je 2e kaart te testen, door die naar hun op te sturen.

 

Ik vermoed dat mijn Aston inderdaad wel de software versie 2.26 heeft (applicatieversie is 2.26, maar bootversie is 2.23). Kijken of de Cam bij iemand anders wel werkt is lastig: ik woon in het buitenland en ken hier niemand met een CD abonnement. Het is weliswaar voor mij niet bepaald een ramp dat ik de RTL zenders niet meer kan ontvangen, met uitzondering dan van de voetbslwedstrijden.

 

Wat ik trouwens erg vreemd vind is dat Canal Digitaal leukweg meedeelt dat RTL programma's voortaan niet meer kunnen worden opgenomen. Een CD abonnement heeft die mogelijkheid toch altijd gehad (al vanaf het tijdperk van de videorecorder). En een uitleg waarom dit nu niet meer kan wordt niet eens gegeven, dat is toch erg onprofessioneel!

aston1.jpg

aston2.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je kan hier altijd een oproep plaatsen of iemand jouw 2e kaart wil testen.

Via de post opsturen, retour enveloppe bijsluiten, testen en weer terug, eventueel met je Aston cam erbij.

 

2 uren geleden, doubledutch zei:

Wat ik trouwens erg vreemd vind is dat Canal Digitaal leukweg meedeelt dat RTL programma's voortaan niet meer kunnen worden opgenomen.

Je mag ervan uitgaan dat dit opgelegd is door de programma aanbieder.

Die wil dat je terug kijkt via hun betaalservice.

Canaldigitaal is slechts een doorgeefluik, en heeft maar akkoord te gaan met de eisen van de programma aanbieder.

 

Ik heb nog geen berichten gelezen dat abonnees met een Enigma ontvanger problemen met opnemen hebben, de door CD goedgekeurde ontvangers zullen wel die blokkade actief toepassen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het laatste scherm zie ik dat de einddatum 11/3/22 is, is al eerder vermeld: probeer nogmaals een heractivatie.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben blij voor je dat je weer beeld hebt.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...