Ga naar inhoud


Rusland stopt per 31 mei 2022 met gaslevering aan Nederland


Noordzee

Aanbevolen berichten

Het punt is heel simpel en het probleem gruwelijk: Nederlandse regeringen hebben een jaar of 30 gekozen voor privatisering en marktwerking.

We zitten nu met de uiterst bizarre gevolgen die 15 jaar geleden al zichtbaar waren.

Met mazzel gaat het 30 jaar kosten om een deel van de ellende ongedaan te maken, waarbij ik een ras-optimist ben.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur terug, minplus zei:

Met mazzel gaat het 30 jaar kosten om een deel van de ellende ongedaan te maken, waarbij ik een ras-optimist ben.

Waarbij de wederom optimistische kant is, dat we sowieso van fossiele brandstoffen af moesten en moeten.

En 30 jaar is te lang. Gezien de schade.

Als we het nu niet doen, zadelen we het nageslacht ermee op.

 

Het enige probleem nu - de pessimistische kant - is dat we de regie een beetje kwijt zijn.

En dat hebben we te danken aan jarenlang DH (Niet alleen Rutte) dat uitstel - en zelfs afstel - van grote problemen nota bene als oplossingen zag/ziet.

 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat we van fossiele brandstoffen en permanente groei-economie af moeten was 50 jaar geleden al volkomen duidelijk maar er is anders gekozen.

Door regeringen waar ook de club die vroeger sociaal was vanaf begin jaren 90 vol aan meewerkte maar ook door een te groot deel van de bevolking.

We zitten nu dus met het probleem dat de markt bepaalt en niet het land en dat de paar rijken steeds rijker worden en de anderen steeds armer.

Heeft indertijd tot wat revoluties en onthoofdingen geleid.

Maar zie maar eens als regering de voor de bevolking essentiële bedrijven nu nog te nationaliseren en uit de handen van de miljardairs te halen.

Wordt een nog stuggere aanpak dan tegen de Maffia vrees ik en die is ook nog maar een heel klein beetje gelukt.

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-9-2022 om 19:10, ceesv zei:

gasgestookte elektriciteitscentrales, de gedroomde wens van de groene energie minister.

Die zijn sowieso al van lotje tureluut !!

Ze willen de mensen graag de grond inrammen , en daar is men flink mee bezig !!

Ook de mentaliteit van de mens is ondertussen toch wel enigszins veranderd !!

Wat gaat het binnen 20 jaar zijn of worden ??

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Quote

Vanaf 1 januari lagere energierekening door verruimd prijsplafond

Nieuwsbericht | 04-10-2022 | 15:00

Vanaf 1 januari 2023 geldt een prijsplafond op energie voor alle huishoudens en andere kleinverbruikers. Voor gas wordt het maximale tarief € 1,45 per kuub tot een verbruik van 1.200 kuub. Voor elektriciteit wordt het maximale tarief verlaagd tot € 0,40 per KWh en het maximale verbruik verhoogd tot 2.900 kWh.

bron de rijksoverheid

 

Nou klopt er iets niet geloof ik.

Na drie jaar (steeds minder verbruiken) kom ik op 68€/maand met die prijsplafond gegevens

Ik kreeg de jaar afrekening 2022 en men stelt een termijn bedrag van 126€/maand nu voor. (3 maal zoveel dus als dit moment met 41€/maand)

Ik heb het termijnbedrag aangepast, MAAR >> Ik kan op mijn "energie voorziener" de prijs van het termijnbedrag niet verder lager aanpassen dan 100€/maand.

Want zoveel vooruit betalen dat is met het verschil 100-68€ voor mij teveel.

 

Iemand die de termijnbetaling wel op zijn "wensbedrag" kan instellen?

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, Tonskidutch said:

 

Ik heb het termijnbedrag aangepast, MAAR >> Ik kan op mijn "energie voorziener" de prijs van het termijnbedrag niet verder lager aanpassen dan 100€/maand.

Want zoveel vooruit betalen dat is met het verschil 100-68€ voor mij teveel.

 

Iemand die de termijnbetaling wel op zijn "wensbedrag" kan instellen?

Lijkt mij niet, energiebedrijven staan in NL redelijk boven de wet. De ACM kan/mag/durft niets. Haar baas, een minister, kan/wil nog minder omdat anders de kans op een goede baan in de energiewereld daalt. De baas van de energiewereld komt immers ook uit de politiek.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, moonchild zei:

Lijkt mij niet, energiebedrijven staan in NL redelijk boven de wet. De ACM kan/mag/durft niets. Haar baas, een minister, kan/wil nog minder omdat anders de kans op een goede baan in de energiewereld daalt. De baas van de energiewereld komt immers ook uit de politiek.

Dit is een nogal suggestieve analyse. Deels ook gewoon onwaar,.

Dat er een ondergrens zit aan het "wensbedrag" dat je kunt instellen voor je maandelijkse termijn, heeft een reden die zich m.i. wel laat raden.

Eigenlijk heb ik bij elke aankoop of aflossing wel een "wensbedrag" in mijn hoofd, maar zo werkt het helaas niet in "The Real World". 😒

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Eduard07 said:

Dit is een nogal suggestieve analyse. Deels ook gewoon onwaar,.

Dat er een ondergrens zit aan het "wensbedrag" dat je kunt instellen voor je maandelijkse termijn, heeft een reden die zich m.i. wel laat raden.

Eigenlijk heb ik bij elke aankoop of aflossing wel een "wensbedrag" in mijn hoofd, maar zo werkt het helaas niet in "The Real World". 😒

 

Suggestieve lariekoek waar ik niet verder in detail op in zal gaan, zonde van mijn tijd ;) Het lakse en onbekwame optreden van de betrokken partijen spreekt immers voor zich.

  • Bedankt 1

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties, ik ben heel bewust bezig met het huishoudboekje en of er een noodzaak is de termijnbedragen nog lager te zetten kunnen jullie gerust aan mij over laten.

Ik heb overigens contact opgenomen met die "energie voorziener" telefonisch om vragen te stellen en dan kom je helemaal in een whirlpool van onwetendheid terecht.

Dat we in Nederland iedereen een baan kunnen geven is leuk, maar verdulleme de hoorn van de haak nemen en goedemorgen zeggen is geen service. (old fashioned telephone)

 

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-10-2022 om 19:06, minplus zei:

fossiele brandstoffen

Al eens nagedacht wat voor fabeltje dit is wat ze ons geleerd hebben? De beesten zouden dan kilometers hoog en breed hebben moeten liggen, en ook nog eens op bij elkaar op een hoop.

Fossiele brandstoffen bestaan niet.

Onderstaande film word dat netjes uitgelegd.

 

  • Like 1

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens vandaag op het NOS Journaal de gas en energie prijzen dalen, de inflatie neemt een stuk af, grote inspanningen afgelopen maanden leveren effect op de internationale markten ( china's Lockdown dus minder vraag en afname leidt tot lagere olieprijzen)

Op 28-11-2022 om 13:41, Tonskidutch zei:

bron de rijksoverheid

 

Nou klopt er iets niet geloof ik.

Na drie jaar (steeds minder verbruiken) kom ik op 68€/maand met die prijsplafond gegevens

Ik kreeg de jaar afrekening 2022 en men stelt een termijn bedrag van 126€/maand nu voor. (3 maal zoveel dus als dit moment met 41€/maand)

Ik heb het termijnbedrag aangepast, MAAR >> Ik kan op mijn "energie voorziener" de prijs van het termijnbedrag niet verder lager aanpassen dan 100€/maand.

Want zoveel vooruit betalen dat is met het verschil 100-68€ voor mij teveel.

 

Iemand die de termijnbetaling wel op zijn "wensbedrag" kan instellen?

Dan ga ik toch niet een termijnbedrag betalen dat drie maal hoger is?

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...