Ga naar inhoud


Rusland stopt per 31 mei 2022 met gaslevering aan Nederland


Noordzee

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Maar weer terug naar het onderwerp, gaslevering door Rusland?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Krachtige ontploffingen bij Nord Stream gaspijplijdingen na drukverlies.

 

We zullen nooit te weten komen wie ze gesaboteerd heeft.

(Mocht ooit de oorzaak openbaar gemaakt worden.)

 

We zijn na het afsluiten van Groningse gasbronnen steeds meer afhankelijk van ander buitenlandse leveranciers.

Ook die hebben voordeel bij het niet beschikbaar zijn van de gaspijpleidingen.

 

De gasprijs op de markt is vandaag alvast met 10% gestegen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, ceesv zei:

We zijn na het afsluiten van Groningse gasbronnen steeds meer afhankelijk van ander buitenlandse leveranciers.

Ook die hebben voordeel bij het niet beschikbaar zijn van de gaspijpleidingen.

Aan complotten hebben we niks.

https://frieschdagblad.nl/regio/Nederland-staat-gaswinning-boven-Schiermonnikoog-met-wat-bijsturing-toe-toch-blijft-klimaatverandering-de-grootste-zorg-voor-het-Waddengebied-27763511.html

 

Duitsland stemt nu in met die boringen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ceesv zei:

Krachtige ontploffingen bij Nord Stream gaspijplijdingen na drukverlies.

 

We zullen nooit te weten komen wie ze gesaboteerd heeft.

(Mocht ooit de oorzaak openbaar gemaakt worden.)

 

 

Ik mag toch hopen van wel. Er moet toch terug te vinden welke schepen daar hebben gevaren.

 

4 uren geleden, ceesv zei:

Krachtige ontploffingen bij Nord Stream gaspijplijdingen na drukverlies.

 

De gasprijs op de markt is vandaag alvast met 10% gestegen.

 Heb ik weer , Over een maand en twee dagen gaat mijn nieuwe contractperiode in. Dus over een paar dagen wordt de prijs vastgesteld. 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minutes ago, Noordzee said:

Er moet toch terug te vinden welke schepen daar hebben gevaren.

Sowieso militaire actie.

Ik gok met een onderzeeër door Poetin zodat de sanctie die hij de gasdoorvoer via Oekraïne nu heeft opgelegd maximaal effect heeft op de gasprijs.

Ik mag hopen dat we genoeg LNG aangeleverd krijgen om volgend winter door te komen want anders zie ik het somber in voor de Groningers.

Want de gaskraan gaat dan echt wel open als de leverzekerheid in het gedrang komt voor consumenten.

Voor de gasprijs zal het niet veel uithalen maar het is straks niet meer de vraag of het betaalbaar is maar meer of het überhaupt nog beschikbaar is.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
7 minuten geleden, theparasol zei:

Ik gok met een onderzeeër door Poetin zodat de sanctie die hij de gasdoorvoer via Oekraïne nu heeft opgelegd maximaal effect heeft op de gasprijs.

Vooropgesteld, dat ik niet weet wie het gedaan heeft.

 

Poetin heeft afsluiters aan de voedende kant van de pijpleiding, hij heeft die al dicht gezet.

Rusland heeft die pijpleiding mee gefinancierd.

Zou hij die leiding gesaboteerd hebben, geeft hij daarmee zijn pressiemiddel uit handen.

 

hij lijkt mij geen logische kandidaat, maar in deze tijden is niets meer logisch.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, ceesv zei:

Vooropgesteld, dat ik niet weet wie het gedaan heeft.

 

Poetin heeft afsluiters aan de voedende kant van de pijpleiding, hij heeft die al dicht gezet.

Rusland heeft die pijpleiding mee gefinancierd.

Zou hij die leiding gesaboteerd hebben, geeft hij daarmee zijn pressiemiddel uit handen.

 

hij lijkt mij geen logische kandidaat, maar in deze tijden is niets meer logisch.

Inderdaad lijkt P er nauwelijks baat bij te hebben. Tenzij, let op complot theorie:

 

Vandaag is de Baltic Pipe met Noors gas tussen Denemarken en Polen in gebruik genomen:

 

https://ec.europa.eu/info/news/launch-baltic-pipe-2022-sep-27_en

 

Let op de locatie van de pijplijn en de posities van de explosies bij Nordstream. Akelig dicht bij elkaar in de buurt!! En als zich eerdaags onverwacht óók een explosie voordoet bij die nieuwe pijplijn dan heeft P een alibi om de onschuld te spelen.

NS lek.jpg

Baltic pipe.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minutes ago, ceesv said:

Zou hij die leiding gesaboteerd hebben, geeft hij daarmee zijn pressiemiddel uit handen.

Lijkt me niet:

 

2c2f59ae-84e5-4a1f-83e5-01c6d77cf5b1_thumb840.jpg

 

Er blijven er nog twee over die door vriendje Wit-Rusland gaat en de andere door Oekraïne.

Minder aanvoer betekend minder aanbod en dus een nog hogere handelsprijs.

Hij verdiend met minder leveren per kuub dus meer aan en hij kan er heerlijk verdeeldheid mee zaaien in Europa.

Het is zaak dat we de rug hier rechthouden. Dan maar een paar magere jaren. We mogen blij zijn dat hier de boel niet in puin geschoten wordt want dat kost nog veel meer. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...