Ga naar inhoud


Rusland stopt per 31 mei 2022 met gaslevering aan Nederland


Noordzee

Aanbevolen berichten

  • Moderator
1 minuut geleden, theparasol zei:

Minder aanvoer betekend minder aanbod en dus een nog hogere handelsprijs.

De opgeblazen leidingen waren al buiten gebruik

Nord stream 1 wegens onderhoud volgens Rusland.

Nord stream 2 is nooit in gebruik geweest, er was geen vergunning om die in gebruik te stellen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 minutes ago, ceesv said:

De opgeblazen leidingen waren al buiten gebruik

Nord stream 1 wegens onderhoud volgens Rusland.

Maar de gashandel zal er tot nu toe nog steeds rekening mee gehouden hebben dat het onderhoud ooit afgerond zal zijn en

er dus weer gas doorvoer gaat plaatsvinden. Bv na de wintermaanden oid.

Nu dat perspectief er niet meer is gaan ze er dus vanuit dat het totale aanbod van het gas minder zal zijn dan ingeschat en dus de prijs opdrijven.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik veronderstel, dat die leidingen te repareren zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://3d-printmagazine.com/zelfs-onderzeeers-schakelen-op-3d-geprinte-onderdelen/

 

Ik dacht overigens dat een onder water drone hier het meest geschikt voor is om onopvallend naar de locatie te komen en een bommetje te plaatsen. Volgens mij zijn zo'n kunststof drones ook niet zichtbaar op de echo?

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
23 minuten geleden, Tonskidutch zei:

een marineschip en onderzeeërs zijn gesignaleerd in de nabijheid van de pipelines

over wie de sabotage pleegde hoeven we dus niet meer te gissen

Werkelijk?

Ik sluit niets uit, maar gissen is meestal missen.

 

De Russische marineschepen zijn gesignaleerd in de buurt van de gaspijpleidingen Nord Stream 1 en 2, die op dat moment ook op drie verschillende plekken gingen lekken. De Amerikaanse nieuwszender meldt dat op basis van bronnen binnen Europese inlichtingendiensten.

Of de Russische schepen iets te maken hebben met de lekkages blijft echter onduidelijk. De ingewijden zeggen namelijk verder dat er „elke week” wel Russische marineschepen in de Oostzee gezien worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ceesv zei:

Werkelijk?

Ik sluit niets uit, maar gissen is meestal missen.

 

er zijn anders bijzonder veel activiteiten te zien rondom Kaliningrad en dat al dagen.

(The Boeing RC-135 is a family of large reconnaissance aircraft ) En die vliegt al enkele uren rond.Screenshot_17.png.ed8cd337471f2b68afcbacc0fd615564.png

 

Het houdt je van de straat.

 

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over precies een maand gaat mijn nieuwe jaarcontract in. En inderdaad ontvang ik nu vandaag de nieuwe tarieven.

Normaal boeit me dat niet zo en hou ik het eigenlijk niet bij. Maar nu wel gekeken

 

Gas

Tot 30-10-2022  0,95338 per kubieke meter 

Vanaf 30-10-2022 3,39522 per kubieke meter 

 

Stroom Normaal 

Tot 30-10-2022 0,20242 per kWh

Vanaf 30-10-2022 0,95942 per kWh

 

Stroom Dal 

Tot 30-10-2022 0,17746 per kWh 

Vanaf 30-10-2022 0,72490 per kWh

 

Gas dus bijna vier keer zoveel, Stroom zelfs ruim vier keer zoveel.

Hebben jullie ook al bericht gehad? 

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, Noordzee zei:

 

Hebben jullie ook al bericht gehad? 

 

 

 

Ik wel, gisteren om precies te zijn.

Ik krijg geld terug ivm vast contract.

Daarna ben ik ook de pineut.

Bij mijn vriendinnetje gaan de prijzen steeds omhoog omdat ze geen vast contract heeft.

Verschrikkelijk allemaal!

Ik wens alle members van dit board veel sterkte!

  • Like 1

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar blijkbaar mag het nederlandse volk niet weten waar het geld nu naartoe gaat. Wie zijn precies de proviteurs van deze crisis, en wat is hun judasloon in dezen?

 

Stel nou dat b.v. Eneco hier 1 miljard extra per jaar aan verdient en haar directie bijzonder arrogant optreedt. Van Eneco zijn we afhankelijk, kunnen dus niet zonder. Maar hoe zit het met de eigenaar van Eneco, het japanse Mitsubishi.

 

Misubishi maakt auto's, airco's, baggers etc. Die gaan wij dan boycotten, en laten dit ook duidelijk aan de directie in japan weten.

 

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...