Ga naar inhoud


Fransat kaarten willen niet werken


Italieman

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

 

Ik heb hier 3 Fransat kaarten liggen. 2 van 3,5 jaar oud en 1 net aangeschaft.

Ik krijg ze alle 3 niet werkend.

 

Is er iemand naar wie ik een Fransat kaart kan sturen die kan en wil controleren of dit aan de kaart ligt of aan iets anders?

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ik heb verleden week nog een nieuwe Fransat kaart gekocht, een PC 7 kaart welke de oude PC 6 vervangt.

 

In de Fransat ontvanger activeerde die zonder problemen.

 

Het zou helpen wanneer je ons vertelt om welke versie kaart het gaat en in welke ontvanger je die probeert te gebruken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inmiddels gelukt. Het gaat om de PC6 kaart. PC7 kaart gekocht op *******, maar PC6 gekregen.

En een VU+ Ultimo 4K met VTI.

 

De crux is dat elke zender van Fransat blijkbaar los aan de CI moet worden toegevoegd, anders werken ze niet.

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Niet alleen bij Fransat, maar ook bijvoorbeeld de HD+ zenders moeten op die manier toegevoegd worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat maf.

Een net door mij geplaatste reactie moet eerst goedgekeurd worden door de Mods.

Heeft wel een mooi paars randje en gekleurd vlak.😎

Nooit eerder meegemaakt behalve bij een Amerikaans forum toen ik daar net aangemeld was.

Benieuwd hoe het met deze bijdrage gaat..

 

Die ging dus volledig normaal.

aangepast door minplus

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Forum software detecteerde een woord welk op de blacklist staat.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ter info:

2. Reclame strikt verboden- Op sat4all mag je op geen enkele wijze reclame maken

Op sat4all.com is reclame, óók negatieve "reclame", onder welke vorm dan ook, strikt verboden! Ook het plaatsen van links of verwijzingen naar commerciële sites of het plaatsen van een commerciële link of verwijzing in je profiel is niet toegestaan!

 

8. Niet alle links (URL's) zijn toegestaan!

Om uiteenlopende redenen worden bepaalde URL's op sat4all mogelijk automatisch gecensureerd. Gecensureerde URL's zijn bijvoorbeeld websites van winkels, sites met ongewenste inhoud, sites waarvan wij vinden dat ze op sat4all niet thuis horen, of bijvoorbeeld sites zonder enige commerciële of ongewenste inhoud, die toch gecensureerd worden omdat iemand daar op sat4all aanhoudelijk "reclame" voor maakte (website promotion).

Indien je openbaar commentaar maakt of opzettelijk de censuur omzeilt, heeft dit ernstige gevolgen voor je lidmaatschap.

 

😏

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, Fransat kaarten kunnen op zich in een VU werken. Maar wel met hun eigen CAM.

 

Ik had 1 kaart gekocht op de grote webwinkel. PC6 of PC7 maakt niet eens zoveel uit, blijkbaar.

De datum op de PC6 kaart is november dit jaar. Tot en met november moet de kaart in de ontvanger. Daarna werkt de kaart ongeveer 4 jaar.

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fransat kaarten werken wel in een softcam, TNTsat kaarten ook maar dan moet je een unieke set met sleutels hebben, als je de publieke set  gebruikt heb je kans dat de kaart wordt uitgezet.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Italieman zei:

Beste allemaal,

 

Ik heb hier 3 Fransat kaarten liggen. 2 van 3,5 jaar oud en 1 net aangeschaft.

Ik krijg ze alle 3 niet werkend.

 

Is er iemand naar wie ik een Fransat kaart kan sturen die kan en wil controleren of dit aan de kaart ligt of aan iets anders?

Die van 2 en 3,5 zijn zo goed als zeker verlopen. Zijn ongv 1,5 jaar geleden met een nieuwe generatie begonnen. Wat de laatste kaart betreft kan goed zijn dat je ontvanger niet meer geschikt is

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, zeeteefje zei:

Waar heb je die kaart voor nodig dan? Die codering ligt toch al een paar jaar open?

 

Weet je dat zeker want ik meen dat die allang niet meer werken hoor. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...