Ga naar inhoud


hulp gevraagd algemeen


bartos
Ga naar oplossing Opgelost door bartos,

Aanbevolen berichten


49 minuten geleden, bartos zei:

Maar ik vraag me wel af hoe die dan met de command unit gaat communiceren. Heb je nog iets meer details?

die Oyster met module kun je beter met schotel en al, ter verkoop aanbieden elders. 😁

hou je wellicht nog veel geld over

 

een simpel multifeed schoteltje is veel praktischer en goedkoop

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Die oude Vu+ SOLO (die jij toont @bartos ) is misschien leuk en goedkoop om een en ander uit te proberen als nieuwkomer en dan definitief de overstap maakt naar de Vu+ UNO4K SE (second edition) opdat je ook een echt snelle doos aan de wok hangt. Screenshot_5.png.6a31c07bddd5c3c63d25ccbd8fede6f1.png

 

Maar het maken van een mooie zenderlijst en bouquet/favoriet voor 5000 te ontvangen zenders (13-19,2-23,5-28,2) is zoals @ceesv schrijft heel handig alsook films naar NAS en of pC mounten om ze op te nemen en indien gewenst na te bewerken (reclame wegknippen etc).

Ook kijken op je pC telefoon of iPad is natuurlijk mogelijk en dat kan je met jou Oyster vergeten.

 

 

Dus dit apparaat sluit je aan op een PC. Netuurlijk! Maar dit apparaat is duurder..gaat het ook werken met mijn Oyster 85?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een multifeed schoteltje. Dus op een statief naast de camper, nee op een soort tegel 😅ingewikkeld. Die Oyster zit wel gigantisch gemonteerd op en (ik weet niet hoe) in de camper. Als de motor start klapt hij automatisch in. Nee het zou een extra schoteltje worden (als die scanner NIET werkt met de Oyster, maar dat is me toch niet helemaal duidelijk) thanks anyway voor al uw support!

Zojuist, Sprietje zei:

Het is mij nog steeds niet duidelijk wat @bartos precies wil? Ja heel veel zenders ontvangen maar waar? Op zijn automatische schotel op zijn camper of in zijn appartement waar je van de vereniging van eigenaren geen schotel mag plaatsen?

 

Heel veel zenders IN de camper !

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat was al duidelijk de eerste keer toen je het vroeg op pagina 1 en sprietje dat beantwoorde over die (reclame) verwijzing naar ten haaft maar je gooit telkens iets anders in de ronde

 

je kunt niet geholpen worden als je aan de Oyster + de besturingseenheid vasthoud ofwel je laat je wederom helpen door die reclame firma

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, bartos zei:

2300 inclusief montage in een camper en incl avtex tv

Toch nog steeds peperduur !! Hoeveel inch is uw TV ??

 

2 uren geleden, Sprietje zei:

een schotel die verdekt opgesteld staat op je balkon.

Mogelijke oplossingen om een kleine schotel te verstoppen:

Multytenne:

https://www.sat4all.com/forums/topic/365207-technisat-multitenne-uitrichten

Satosphere:

image.thumb.png.906bb971766d07df30b330b1c91d0aac.png

 

image.png.1198fcced9379fe31d5551898fe9690e.png

 

r/Starlink - Anyone tried covering Dishy?

 

 

48 minuten geleden, Tonskidutch zei:

p.s. een Vereniging van Eigenaren kan ook je voorstel aannemen om de schotel op het hoogste dak te plaatsen waar niemand het ziet

heb ik ook voor mekaar gekregen

Inderdaad , ook een mogelijkheid !! 🙂

Hier had ik geluk dat ik eigenaar ben van mijn appartement !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

ook verwarrend dit (reclame bij die ontvanger):

"De nieuwe VU+ UNO 4K-UHD SE Satelliet Ontvanger, de nieuwste 4k/UHD ontvanger van VU+. Deze nieuwe ontvanger heeft een aantal toevoegingen gekregen op zijn kleinere broertje zoals het hebben van een eigen frontdisplay met beeldmogelijkheid, een interne harde schijf en een HDMI ingang. Daarnaast is hij ook geschikt voor in de camper of caravan aangezien hij ook voorzien is van een 12 volt aansluiting. Kortom, de beste ontvanger in zijn soort die ook nog eens mee op vakantie kan! Opstarten doet deze in minder dan 30sec en deze is inmiddels zo snel dat er bijna geen vertragingen meer zijn wanneer u de ontvanger bediend, zelfs niet wanneer u opneemt"

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, John van Dreumel zei:

Daarvoor is deze ook niet op de markt gebracht. Met een losse extra (enigma) ontvanger zou je de coax via een priority-switch kunnen laten lopen en dan de HDMI naar een tweede TV zonder bijzondere opties. Via de DISEqC setup van de ontvanger zou je dit eens kunnen proberen.

hij schreef:

zou je

dit eens kunnen proberen

2 maal zou je

 

Maar ik begrijp dat het Oyster systeem als een gesloten systeem met haar eigen controle module die alleen met gecertificeerde apparatuur samenwerkt en geupdate kan worden. Bovendien zijn er natuurlijk heel wat gelijksoortige vragen geweest hier en elders over het aansturen van een Oyster.

Je kan beter achteruit parkeren oefenen en die schotel uitrichten 😁🤣

 

 

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dit staat notabene in de info van mijn schotel:

Satellietontvangst met de Oyster Vision biedt kwaliteit en bedieningsgemak, zoals u die thuis gewend bent. De Oyster Vision is te combineren met een satelliet ontvanger naar keuze. Voor centraal west en zuid europa volstaat de 85cm uitvoering.

De besturingseenheid wordt gemonteerd in de camper of caravan en zorgt ervoor dat de schotel met een druk op de knop op de juiste satelliet wordt uitgericht.
Aan de hand van het verlichte alfanumerieke display met nederlandstalige menu,s zijn alle commando,s eenvoudig in te voeren

Het platte bedieningspaneel kan op elke plek in de camper of caravan geplaatst worden. U kunt dit zelf bepalen. De Oyster zal automatisch snel de juiste satelliet zoeken. De volgende keer zal de schotel onthouden waar u was. Hij zal de satelliet daarom de volgende keer nog sneller vinden. Kan in combinatie met elke ontvanger gebruikt worden. Automatisch richten. Klaar binnen 60 seconden. Ingeklapt 22cm hoog. Gewicht 14 kilogram. Simpele bediening. Werkt op 12/24 volt.
Een nieuw concept in automatische satelliet ontvangst

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Tonskidutch zei:

hij schreef:

zou je

dit eens kunnen proberen

2 maal zou je

 

Maar ik begrijp dat het Oyster systeem als een gesloten systeem met haar eigen controle module die alleen met gecertificeerde apparatuur samenwerkt en geupdate kan worden. Bovendien zijn er natuurlijk heel wat gelijksoortige vragen geweest hier en elders over het aansturen van een Oyster.

Je kan beter achteruit parkeren oefenen en die schotel uitrichten 😁🤣

 

 

Ok die vragen ga ik dan ook eens lezen. Want wat zowel de fabrikant van Oyster als van het Enigma apparaat meldt lijkt niet te kloppen als ik het forum mag geloven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...