Ga naar inhoud


hulp gevraagd algemeen


bartos
Ga naar oplossing Opgelost door bartos,

Aanbevolen berichten

11 uren geleden, Sprietje zei:

Er bestaan ook zelfzoekende schotels met GPS en Autoskew. Deze hebben de satelliet in no-time gevonden

Tijden geleden ging het over de selfsat snipe v3 en toen had ik een youtube filmpje gezien waar dat automatisch uitrichten per GPS en autoskew inderdaad binnen een minuut geregeld was. Mooi systeem maar een stuk kleiner dan de oyster85 en ook vvvvvvvvvvvvvvveul goedkoper..

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Haha het ging hier gisteravond nog even door zie ik. Nogmaals dank voor alle adviezen. Deze oyster gebruik ik voor canaal digitaal en bbc, iTV etc. Als ik perse the universe wil afscannen zal ik toch iets anders moeten aanschaffen. Voorlopig voldoet hij. Super handig dat Disceq, want handmatig een schotel richten lijkt me nog lastiger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet ook bedenken dat voor diverse satellieten deze 85cm schotel te klein is.

Ik vraag me ook af of die schotel wel 85cm breed is. Waarschijnlijk is de rand meegerekend.

Zou je eens op willen meten hoe breed de schotel precies is zonder de rand mee te rekenen dus de spiegelmaat.

 

Vooral dat blauwe licht dat op de schotel schijnt is wel de blits hè?

 

Oyster blauw licht.png

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het zal ook de nodige kilometers rijden vergen, voordat je in de footprint komt van die satellieten.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En, werkt het met die app op jouw schotel?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Tonskidutch zei:

maar wat heb je eraan als je die toevoegt en nooit ernaar kijkt dan wel nooit een paytv kaartje kan aanschaffen voor die zenders op DIE satelliet als niet ingeborene van dat land waar je naar zou willen kijken?

Ja nee, het hele topic gaat erover dat Oyster nogal gelimiteerd lijkt door een lijst voorgeprogrammeerd satellieten. Even doorspitten, en die limitatie kan toch omzijld worden. Toch logisch dat hier te plaatsen? Ik bedoel het lijkt me nogal omslachtig, maar het vermelden waard.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, ceesv zei:

En, werkt het met die app op jouw schotel?

Of t echt werkt betwijfel ik…ik kan t nu niet uittesten. Ik heb zelf te weinig ervaring met azimuths e.d. Wel staan er in de avtex een aantal sat’s voorgeprogrammeerd die niet in de oyster staan. Dus valt t wel te proberen (dus zoeken vanuit de app, tot er signaal verschijnt)

 

7 minuten geleden, ceesv zei:

En, werkt het met die app op jouw schotel?

De schotel laat zich prima besturen door de app, als je dat bedoelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...