Ga naar inhoud


hulp gevraagd algemeen


bartos
Ga naar oplossing Opgelost door bartos,

Aanbevolen berichten

14 uren geleden, bartos zei:

Overigens is het een Oyster, 85 cm. Vgs mij niet de Oyster V. Met deze command unit.

 

image.png.ea9125312a22528fa800e95151658e9d.png

 

je moet wel de juiste gegevens aans de mensen geven die willen helpen

Oyster

Oyster Vision

Oyster Vision II

 

en ook dan zou Oyster fabrikant moeten aangeven hoe je die eigen merk receiver moet aansluiten

ik had allang een support bericht aan Oyster of die receiver met switch aangesloten kan worden!

 

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij alle automatische schotels is een besturingssysteem aanwezig die de schotel naar de gewenste satelliet draait. Daarnaast heb je een satellietontvanger nodig. Dat kan een losse zijn of een tv met ingebouwde satellietontvanger. Sommige automatische schotels gebruiken een satellietontvanger waar de fabrikant van de schotel de besturingsunit in de satellietontvanger heeft ingebouwd. Tegenwoordig zijn de satellietontvangers zo klein, dat dat niet meer mogelijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die klopt wel, die informatie, alleen is jou niet duidelijk hoe een en ander bediend wordt.

Ga je van Duitsland 1 naar Nederland 1, druk je op de besturing van de Oister de knop Astra 3 in en op de afstand bediening van je tv de knop Nederland 1.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Tonskidutch zei:

 

je moet wel de juiste gegevens aans de mensen geven die willen helpen

Oyster

Oyster Vision

Oyster Vision II

 

en ook dan zou Oyster fabrikant moeten aangeven hoe je die eigen merk receiver moet aansluiten

ik had allang een support bericht aan Oyster of die receiver met switch aangesloten kan worden!

 

Dit is precies die ik dus heb:

Oyster V3 HD Single, vol automatische schotel 85 cm. (tv-voor-camper.nl)

 

image.png.232c7997f8ceb0990e8847c82c2f1569.png

Ook hier weer:

• Alle gangbare digitale en analoge receivers zijn geschikt voor het zoeken van een satelliet (Europa). Zelfs in tv-toestellen geïntegreerde receivers alsmede specifieke digitale boxen van de aanbieder kunnen worden gebruikt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het niet zo dat dit gewoon via diseqc wordt aangestuurd, in dat geval kun je er letterlijk elke ontvanger aan hangen. 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Codx zei:

Is het niet zo dat dit gewoon via diseqc wordt aangestuurd, in dat geval kun je er letterlijk elke ontvanger aan hangen. 

Wordt het ook.

1 minuut geleden, Tonskidutch zei:

kijk eens aan dat levert misschien wat op de Oyster Vision III

er wordt daar gebruik gemaakt van het DiSEQC V3 iD

dat stel je in bij de eerste setup

volgens de handleiding

Maar gaat dit dan meer zenders opleveren? Zoals gezegd, het aantal satellieten (20) staat voorgeprogrammeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

op 20 satelliet posities wisselen de zenders wel vaker...

dus er vallen soms enkele af en komen ook weer andere bij waarvan steeds meer gecodeerd worden uitgezonden (waar je een smartcard en of CI - Cam voor nodig hebt)

kingofsat.net bekijken

 

ik denk dat je der niet op vooruit gaat, maar wel een makkelijker interface kan gebruiken via de mogelijkheden van de enigma2 receiver op die Vision III

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Tonskidutch zei:

op 20 satelliet posities wisselen de zenders wel vaker...

dus er vallen soms enkele af en komen ook weer andere bij waarvan steeds meer gecodeerd worden uitgezonden (waar je een smartcard en of CI - Cam voor nodig hebt)

kingofsat.net bekijken

 

ik denk dat je der niet op vooruit gaat, maar wel een makkelijker interface kan gebruiken via de mogelijkheden van de enigma2 receiver op die Vision III

Dan is t niet de moeite waard. De avtex tv voldoet ook. Nu vraag ik me weer af wat voor schotel zich dan wel door Vu+ Duo 4K SE laat besturen. Nu ja, er zijn grotere problemen in de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ja je hebt iets niet helemaal begrepen qua Vu+ UNO4K SE uit de antwoorden

14 minuten geleden, bartos zei:

Nu vraag ik me weer af wat voor schotel zich dan wel door Vu+ Duo 4K SE laat besturen.

die bestuurd dus ook een Oyster Vision III <<< de versie en type Oyster is met of zonder upgrade en update wel belangrijk voor zo'n uitspraak.

Vandaar dat ik je er op attent maakte, impliciet naar gevraagd heb.

 

Als je bij een oude HD televisie blijft (de AVtex)  is echter 4K beeldkwaliteit wel overkill met zo weinig aanbod.

dus laat het maar zo als het is

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, Ik bedoelde de Vu+ UNO4K SE (second edition). Zeg je nou dat mijn Oyster daardoor bestuurd wordt of niet?

bij voorbaat dank. 
wat ik nu begrijp is dat het samengaat maar geen voordeel in satelliet bereik, noch aantal te bekijken kanalen zal opleveren.

ik heb t niet over wel of geen 4K, en ook niet over mijn balcon 😆😆😆

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 uur geleden, bartos zei:

Sorry, Ik bedoelde de Vu+ UNO4K SE (second edition). Zeg je nou dat mijn Oyster daardoor bestuurd wordt of niet?

bij voorbaat dank. 

Met de Oyster bedienkast kies je de gewenste satelliet, je hebt keuze uit 14 voorgeprogrammeerde satelliet posities

Of je werkelijk ontvangst hebt hangt af van je locatie en of de betreffende footprint van die satelliet jouw geografische positie aanstraalt.

Aan de kust in Portugal zal je bijvoorbeeld problemen kunnen krijgen bij de ontvangst van de Nederlandse Zenders.

 

In Zuid Europa is de ontvangst van veel Engelse programma's niet mogelijk.

 

Wanneer de schotel naar de juiste satelliet gedraaid is kan je daarna met een willekeurige ontvanger de vrij ontvangbare programma's bekijken van de betreffende satelliet.

 

Je hebt nu een aantal keren dezelfde vraag gesteld, wat is er onduidelijk aan onze antwoorden?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Sprietje zei:

Je kunt met deze automatische schotel nooit meer dan de 14 satellieten ontvangen die in de eerder geplaatste lijst staan, welke satellietontvanger je ook gebruikt.

Het zijn er 20, maar kun je met de enigma meer zenders uit die 20 satellieten halen? Denk van niet…

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ceesv zei:

Met de Oyster bedienkast kies je de gewenste satelliet, je hebt keuze uit 14 voorgeprogrammeerde satelliet posities

Of je werkelijk ontvangst hebt hangt af van je locatie en of de betreffende footprint van die satelliet jouw geografische positie aanstraalt.

Aan de kust in Portugal zal je bijvoorbeeld problemen kunnen krijgen bij de ontvangst van de Nederlandse Zenders.

 

In Zuid Europa is de ontvangst van veel Engelse programma's niet mogelijk.

 

Wanneer de schotel naar de juiste satelliet gedraaid is kan je daarna met een willekeurige ontvanger de vrij ontvangbare programma's bekijken van de betreffende satelliet.

 

Je hebt nu een aantal keren dezelfde vraag gesteld, wat is er onduidelijk aan onze antwoorden?

Het zijn er 20. Zie hierboven, is de enigma superieur in het vangen van zenders uit deze 20? Ik bedoel niet of de enigma een mooier display heeft, maar of hij beter of preciezer de transponders naloopt. ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...