Ga naar inhoud


hulp gevraagd algemeen


bartos
Ga naar oplossing Opgelost door bartos,

Aanbevolen berichten

Het kan natuurlijk zijn dat je er een sport van wilt maken om zoveel mogelijk zenders en satellieten te ontvangen maar ga je daar straks ook allemaal naar kijken als je het grootste deel daarvan niet verstaat. Misschien een paar keer en daarna staat je investering er nutteloos bij. Denk daar even over na.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


De vraag is of je balkon op het zuiden gericht is en dat je de satelliet van daaraf kunt zien. Dat kun je weer bekijken met www.dishpointer.com

Een campingstatief is niet geschikt. Daar moet je een tegelvoet voor nemen.

Als het verboden is van de vve, dan mag je zeker niet in de muur boren en mag de schotel ook niet vanaf de straat te zien zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, minplus zei:

Ben ik nou een beetje maf geworden dat ik het niet helemaal meer kan volgen?

Het ging toch over een schotel op een camper voor de topic starter?

Ik snap het ook niet meer. Topicstarter heeft over een automatische schotel op een camper en plots wordt er iets suggereert over een wave frontier. Ik snap dit effe niet

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het topic heet : hulp in het algemeen , dus …….

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, minplus zei:

Ben ik nou een beetje maf geworden dat ik het niet helemaal meer kan volgen?

Het ging toch over een schotel op een camper voor de topic starter?

 

16 uren geleden, paardengek zei:

Ik snap het ook niet meer. Topicstarter heeft over een automatische schotel op een camper en plots wordt er iets suggereert over een wave frontier. Ik snap dit effe niet

 

Ik denk dat beide heren de vraag van topicstarter niet goed gelezen hebben. Topicstarter zelf snapt het wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de vraag en alles daarna 5x overgelezen, dus dat moet toch redelijk goed zijn.

Tot 21 uur geleden ging het iig. over een Oyster op een camper. Daarom vond ik het wat vreemd om een Wavefrontier als vervanger op die camper te plaatsen.

Daarna heb jij het over een balkon op het zuiden.

Ik ga er voorlopig van uit dat die camper daar niet staat.

Ben bang dat TS op een verkeerd spoor is gezet.

Maar ik zal het wel fout hebben en hij wil nu naast de set in en op zijn camper ook een set thuis op en achter zijn balkon.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22-6-2022 om 16:23, bartos zei:

Hartelijk dank voor de reacties. Dan overweeg ik nog een aparte satelliet ontvanger, om het aantal te kunnen uitbreiden..weet de (automatisch) schotel dan waar hij op moet richten?

 

Dat is afhankelijk wat er standaard in de Oyster V voorgeprogrammeerd zit. Ik heb niet heel veel gestoeid met de Oyster / Ten Haaft app maar of die daarvoor ingericht is, dat betwijfel ik. Datzelfde geldt zeker voor de AVtex TV. Een prima TV maar niet om actief mee te spelen. Daarvoor is deze ook niet op de markt gebracht. Met een losse extra (enigma) ontvanger zou je de coax via een priority-switch kunnen laten lopen en dan de HDMI naar een tweede TV zonder bijzondere opties. Via de DISEqC setup van de ontvanger zou je dit eens kunnen proberen. Overigens geloof ik zelf niet dat je, behoudens de door NL gebruikers standaard gebruikte satellieten heel veel meer zult kunnen ‘zien’. Ontvangen en zien zijn dan ook twee totaal verschillende zaken. 

BCE7F2C7-1E30-4ADE-BD66-469B51B86B5B.jpeg

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@John van Dreumelhartelijk dank voor je reactie. Dat is precies het lijstje dat in mijn oyster staat. Ik vond t zelf al n hele prestatie dat ik 43 zenders uit astrA9 en 20+ uit Astra 5w toverde. Dus een switch met die andere ontvanger en tv. Ga ik overwegen. Ik krijg de indruk dat je 1000- den zenders moet kunnen vangen. Dan wordt t voor mij wel n sport ja. Behalve dat ik dan van npo1 naar afghanistan 3 moet zappen 😂.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een pracht van een lijst maar dat betekent nog niet dat jij die allemaal kunt ontvangen. De footprint van iedere satelliet is een ander detail wat bepaalt of jij de betreffende satelliet of slechts een deel van de transponders kunt ontvangen. Heb jij de Oyster V met auto-skew? Anders moet je ook nog rekening houden met het draaien van de lnb gerelateerd aan de satelliet en locatie waar jij je bevindt. Kortom, bezint eer gij begint.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de Oyster is de ontvangst op een aantal van die sats idd beperkt vanwege de 85 cm. Dan zit je bv op 7 oost aan de grens van wat je kunt ontvangen van de zenders die op het westen gericht staan. Wil je veel meer en leuker dan heb je naast dit systeem een grotere schotel en/of een andere ontvanger nodig die je naast de camper op de grond plaatst. Kost veel geld en tijd om het te plaatsen en af te stellen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Iets wat ik gisteren ook al gepoogd heb uit te leggen.

 

Een automatische schotel is niet bedoeld voor wat TS voor ogen staat.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@John van Dreumelhartelijk dank voor je reactie. Dat is precies het lijstje dat in mijn oyster staat. Ik vond t zelf al n hele prestatie dat ik 43 zenders uit astrA9 en 20+ uit Astra 5w toverde. Dus een switch met die andere ontvanger en tv. Ga ik overwegen. Ik krijg de indruk dat je 1000- den zenders moet kunnen vangen. Dan wordt t voor mij wel n sport ja. Behalve dat ik dan van npo1 naar afghanistan 3 moet zappen 😂.

Ok ok, ik dacht met een investering van 2300 (incl montage), de hele wereld kon binnenhengelen. Niet dus. Ik leer hier met de dag bij 🤔

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...