Ga naar inhoud


Corona is niet weg


wanderer

Aanbevolen berichten

13 minuten geleden, gerrit B zei:

maar daar zijn de evenementen (en weekendjes) dus bij gekomen.

Corona is al een evenement op zich..😵

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor vandaag toch maar even een 2e booster gepland en ophalen vanmiddag. Vorige week had schoonzoon (30-minner) op het werk corona opgelopen en ondanks dat hij het al eerder heeft gehad plus alle prikken volgens schema tot nu toe is hij er best beroerd van geweest.

  • Haha 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dus nog de echte 1e variant gehad en naast wat koorts was het alleen maar 7 dagen vervelen in bed dus dat stelde niet zoveel voor.

De problemen kwamen pas nadat je uit quarantaine mocht met grote vermoeidheid, niet kunnen verwerken van snelle bewegingen en bijna 3/4 jaar geen of nauwelijks smaak.

Wat je nu over het algemeen hoort is 5 dagen thuis en dan gewoon weer aan het werk, nou dat gewoon weer aan het werk heeft bij mij wel ruim 4 maand geduurd voordat het oude niveau weer ongeveer terug was.

 

Maar ik vraag me ook af wat voor zin het heeft om na een besmetting nog weer te gaan prikken, die prikken zijn vaak niet bedoelt voor de huidige varianten terwijl je lichaam zelf al antistoffen heeft aangemaakt tegen de variant die jezelf hebt opgelopen. Dus zie het nut er niet van in.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat klopt. Heb vaker het idee dat mensen het verhaal niet altijd helemaal scherp hebben. Ik ken mensen die na herstel van een besmetting zich weer lieten testen omdat ze dachten dat die test dan herstel zou laten zien en dat ze daarmee weer het dagelijkse leven in konden. Maar die testen kunnen dat natuurlijk helemaal niet, simpelweg doordat die besmetting nog heel lang in je bloed blijft zitten. Dus ze bleven positief en die mensen wisten eerst niet wat ze daarmee aan moesten m.b.t. het beëindigen van een quarantaineperiode en hun werk.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er net gisteren nog boeiende standpunten over gehoord => https://mediandr-a.akamaihd.net/progressive/2022/0703/TV-20220703-2144-3411.hq.mp4

Uit de vrije mediathek met Anne Will en als gast Karl Lauterbach. ( voor wie Duitse taal geen probleem is )

 

De nieuwe varianten komen en de bescherming is vaccineren.

 

 

 

  • Haha 1

The Voice Of Experience

Fatboy Slim

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, gerrit B zei:

Vraag me wel af hoe een ieder het opgelopen heeft?

 

Vraag ik me ook af. Ik heb tijdens corona alles gedaan wat ik normaal ook deed, binnen de mogelijkheden uiteraard. Boodschappen op zaterdag, weekendjes weg, vereniging, verjaardagen etc. En dan in maart dit jaar positief maar niet ziek geweest. Geen idee waar opgelopen. Niet in de familie en vriendenkring.

 

 

 

 

1 uur geleden, Eduard07 zei:

Voor vandaag toch maar even een 2e booster gepland en ophalen vanmiddag. Vorige week had schoonzoon (30-minner) op het werk corona opgelopen en ondanks dat hij het al eerder heeft gehad plus alle prikken volgens schema tot nu toe is hij er best beroerd van geweest.

 

Wat verwacht jij dan van je 2e booster?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb, mede omdat ik mijzelf + mijn naaste omgeving die ook niet vooraan gestaan hebben met het uitdelen van gezonde genen, inmiddels mijn vijfde prik gehad. Garanties? Nul vrees ik. Maar ik heb nog steeds vertrouwen in de medici die mij behandelen en ga geen discussies aan of prik 1-5 allemaal wel goed voor mij is. Zo heb ik nu ook een lopende kuur met immunoglobuline die mijn weerstand zou moeten oppeppen. Voor hen die willen weten wat dat precies is moeten zij Google maar eens raadplegen. Samengevat is het ‘een lichaamseigen stof die door donoren beschikbaar gesteld wordt’. 
Ik heb en houd vertrouwen in de medische wetenschap. Als je daar aan twijfelt dan moet je alle medische hulp weigeren. Dat is goed voor de wachtlijsten. 🤭😉

  • Like 1
  • Haha 1

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, Psychosammie zei:

Wat verwacht jij dan van je 2e booster?

In ieder geval geen ellenlange discussies hier en voor de rest kun je erover googelen. 

  • Like 1
  • Haha 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet zeggen dat het vertrouwen in de medici bij mij wel aan het afnemen is.

Om een voorbeeld te noemen, ik heb zelf diabetes type 2 het enige wat men wil is je aan de pillen hebben om alles te onderdrukken en bij elk gesprek is het weer van "zou je niet overwegen om toch maar een pil te gaan slikken zodat het niet zoveel moeite kost"

Terwijl met het aanpassen van je voedingspatroon dezelfde resultaten behaald kunnen worden.

Hetzelfde geldt voor het cholesterol omdat je dus diabetes hebt wil men dat je LDL cholesterol ook lager is dan voor een normaal iemand.

Ik had altijd een goed LDL cholesterol die keurig onder de normale waardes bleef maar ik moet nu dus extra laag.

Ook daarvoor is het elke keer weer "slik maar een pil" terwijl je met het aanpassen van je voeding en levensstijl ook heel veel kunt bereiken maar daar wordt met geen woord over gerept en moet jezelf maar uit zien te vinden.

Als ik dan zeg "ik wil geen pillen, vertel me maar wat ik moet doen om het omlaag te krijgen" dan is het commentaar "ja maar in de praktijk blijkt dat vrijwel niemand dit vol kan houden".

Dat het niet eenvoudig is blijkt wel, want de vorige keer was mijn Cholesterol dan wel keurig gedaald maar was de waarde voor suiker hierdoor net weer 0,1 boven de streefwaarde gestegen.

Dus de afgelopen maanden weer aan het sleutelen geweest met voeding en beweging en vanmorgen net weer 3 buisjes bloed af laten tappen en dan kijken of ik het wel heb weten te bereiken zonder medicijnen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt helemaal gelijk en je bent goed bezig! 

Het dieet is vaak grotendeels de oorzaak dus daar moet je ook de oplossing zoeken.

Ik had een wat hoge bloeddruk door enig overgewicht en ben nu bijna van de tabletjes af door het voedingspatroon zo aan te passen dat het gewicht plus eetpatroon is wat het in mijn geval behoort te zijn. Ik wil ook geen overbodige medicijnen die een verkeerde levensstijl in stand kunnen houden. Dat is het paard achter de wagen spannen.

 

Trouwens een arts die zegt "Dat hou je toch niet vol dus slik maar gewoon pillen" zou op zijn vingers getikt moeten kunnen worden.

Zo komen we er met elkaar nooit uit met onze volksgezondheid en hoge, verder stijgende zorgkosten en -premies.  

 

Maar als iemand beweert dat corona bij een gezonde levensstijl geen medisch tegenmiddel behoeft, dan worden feiten en cijfers daarmee bewust in diskrediet gebracht. Dus het nut van die 2e booster hoeft niet weer opnieuw bewezen te worden. Lijkt me helder.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ja, het is helder dat het Corona virus nog niet weg is. In welke variant dan ook.

 

En nog steeds weten wij leken te weinig erover!

 

Ik moet echter bekennen dat ik geloof iets meer te weten over risico's inschatten en het wikken en wegen van informatie.

Een hele goede vriendin van mij vertikt het haar 2e en 3e vaccin te gaan halen omdat haar Duitse huisarts dat afgeraden heeft.

We hebben geen ruzie daarover maar de huisarts in kwestie is niet echt bezig met de kennisvergaring en de feiten. Ik was in die praktijk ook 2 jaar ingeschreven en kreeg er verkeerde medicatie voorgeschreven. Het prettige aan Nederlandse Huisartsenpraktijken is dat ze onderling uitwisselen en tijd genoeg hebben om zich te oriënteren. Als arts en patiënt in die bubbel leven zonder andere informatie en feiten ontstaan er ook tragische fouten.

 

 

The Voice Of Experience

Fatboy Slim

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, Eduard07 zei:

Maar als iemand beweert dat corona bij een gezonde levensstijl geen medisch tegenmiddel behoeft, dan worden feiten en cijfers daarmee bewust in diskrediet gebracht. Dus het nut van die 2e booster hoeft niet weer opnieuw bewezen te worden. Lijkt me helder.

 

Leek mij een terechte vraag.

De mensen met long-covid hebben dat in 2019/2020 opgelopen. Ik heb geen cijfers gezien van mensen die long-covid in 2022 hebben opgelopen.

Daarnaast lees ik net nog hierboven dat er volledig gevaccineerde zijn die ernstig ziek worden en in het ziekenhuis terecht komen.

 

Dan lijkt het mij dat je je 2e booster dan nog eens kunt overwegen. In mijn vrienden en familiekring hebben de meeste geen 2e spuit meer gehaald. Dus ook mensen die als eerste bij de prikpost stonden zien de feiten en cijfers nu dus anders. Jij niet, dat is jouw keuze.

 

20 minuten geleden, Tonskidutch zei:

en tijd genoeg hebben om zich te oriënteren

 

Ehhh: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5317622/huisartsen-protest-hoge-werkdruk-zorg

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Als arts en patiënt in die bubbel leven zonder andere informatie en feiten ontstaan er ook tragische fouten.

En overbodige medische kosten.

Overgewicht is een volksziekte geworden. Dat zie je meteen als je door een (drukke) winkelstraat loopt hier.

Het enige echte "medicijn" is: je levensstijl/eetpatroon aanpassen. Bespaart een hoop zorgkosten. En niet alleen pillen en tabletten, maar waarschijnlijk ook heup- en knieoperaties.

Tot voorkort was er een serie rapportages op de tv: "Gezond!". Het lukte deelnemers amper tot niet om hun verkeerde levensstijl vaarwel te zeggen.

Terwijl per saldo de gezonde levensstijl ook nog goedkoper was.

Al dat vlees, die cola en energydrankjes, die pakken vruchtensappen, de sigaretten, het bier, de frikandellen en vette vleessoorten.

En vervolgens vol verbazing eentje bij de huisarts die hem vertelt dat er geen echte verbeteringen te zien waren door de enigszins veranderde gewoontes maar zelfs gewichtstoename doordat het bier drinken was vervangen door energy drankjes. Want "Water drinken is voor eenden". Daar moest wel Diabetes 2 van komen. "Hoe kan dat nou, dokter"?  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tonskidutch zei:

ik vraag muh af waarom?

noch meer indoctrinatie ondergaan van die wappies?

 

Of gezond verstand 😊

 

59 minuten geleden, Eduard07 zei:

Al dat vlees, die cola en energydrankjes, die pakken vruchtensappen, de sigaretten, het bier, de frikandellen en vette vleessoorten.

 

Dat zijn nu eenmaal de fijne dingen van het leven als je je ook niet meer kan permitteren.

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...