Ga naar inhoud


WCD in hoofdbord van bed


Psychosammie

Aanbevolen berichten

Vraagje aan de elektriciens hier.

 

Ons huis wordt nu gebouwd. Ik heb aangegeven waar ik het bed wil hebben en waar de stopcontacten en wisselschakelaars naast het bed moeten komen.

Nu hebben we een bed met een hoofdbord gekocht. In het hoofdbord kunnen de WCD en schakelaars ingebouwd worden. Het hoofdbord komt dan voor de WCD en schakelaars in de muur die daarmee overbodig worden. Het is dus de bedoeling dat deze aansluitingen in de muur worden overgezet naar het hoofdbord.

 

Iemand een idee hoe dat moet?

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Probleem had ik ook en heb het opgelost met klikaanklikuit set. Losse schakelaar op het bed gemonteerd die is draadloos en er zit een knoopcel batterij in en de module schakelaar in de inbouwdoos gemonteerd met een blindplaatje erover. 

Let op dat je de schakelaar eerst op de module aanmeld anders kun je van voor af aan beginnen.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uitgebreide stekkerdoos op grond onder bed. Daarop aangesloten:

- 2 bedmotoren

- 2 leeslampen met eigen schakelaar

- 2 automatische led lichtjes met bewegingsmelder aan zijkant onder bed.

Laatstgenoemde is zeer handig als je er in de nacht uit moet.

Wij hebben geen behoefte het hoofdlicht in de kamer vanuit bed te schakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zeggen gewoon de schakelaars en stopcontacten op de plek waar je ze wilt hebben maar daar alleen een inbouwdoos plaatsen en verder niet.

Vanuit deze inbouwdoos ga je met soepele kabel naar je hoofdbord waar je de schakelaars ed. in monteert.

Zit er wat beweging in het hoofdbord of moet het bed toch 5 cm naar links of rechts dan heb je wat speelruimte.

Maar ook denk je over 5 jaar dat %$#!#$&()*&^% ellendige hoofdbord donder ik uit het raam, dan kun je gewoon stopcontacten en schakelaars op de inbouwdozen zetten.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo heb ik het ook aangelegd in de logeerkamers en bij de werkbanken. Bij die laatste 2 4-punts contactdozen eronder en vandaar kabels naar een resp. 2 en 3 dubbele contactdozen in de plank achter en boven de werkbanken. Bij die met 2 had ik achteraf beter 3 kunnen plaatsen, maar dat is redelijk simpel aan te passen.

aangepast door minplus

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Psychosammie zei:

Vraagje aan de elektriciens hier.

 

Ons huis wordt nu gebouwd. Ik heb aangegeven waar ik het bed wil hebben en waar de stopcontacten en wisselschakelaars naast het bed moeten komen.

Nu hebben we een bed met een hoofdbord gekocht. In het hoofdbord kunnen de WCD en schakelaars ingebouwd worden. Het hoofdbord komt dan voor de WCD en schakelaars in de muur die daarmee overbodig worden. Het is dus de bedoeling dat deze aansluitingen in de muur worden overgezet naar het hoofdbord.

 

Iemand een idee hoe dat moet?

 

 

Kroonsteen transparant (2-polig) - Kynda Light

  • Like 1

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-7-2022 om 17:55, gerrit B zei:

Vanuit deze inbouwdoos ga je met soepele kabel naar je hoofdbord waar je de schakelaars ed. in monteert.

Zit er wat beweging in het hoofdbord of moet het bed toch 5 cm naar links of rechts dan heb je wat speelruimte.

 

Daar gaat het denk ik wel naar toe ja. Een andere optie is het toepassen van Zigbee modules. Ik zag laatst in een verzorgingstehuis dat ze de lichtschakelaar gewoon op het kastje naast het bed hadden geplakt.

 

Op 5-7-2022 om 17:55, gerrit B zei:

Maar ook denk je over 5 jaar dat %$#!#$&()*&^% ellendige hoofdbord donder ik uit het raam, dan kun je gewoon stopcontacten en schakelaars op de inbouwdozen zetten.

 

Gezien de prijs van het bed ga ik er minstens 50 jaar mee doen 😂

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zet er een satel beveiliging bij met ETHM1-plus module en een homy en je kunt alles automatiseren.

Vanuit je bed met je smartphone de gewenste sfeer in stellen en je hebt je bed binnen de kortste keren versleten 😁

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...