Ga naar inhoud


Stikstof


ceesv

Aanbevolen berichten

11 uren geleden, Psychosammie zei:

 

Je mist de clou. Die geleerden slaan ook regelmatig de plank mis.

dat wil ik dus ook aangeven.

Maar nee die geleerden van toen die ook jarenlang onderzoek hebben gedaan dat waren een stel domme sukkels met achterhaalde technieken.

Maar die geleerde van nu die weten het allemaal precies want die zijn zo geleerd. 🥴

Nou ik kan je vertellen, ook bij de huidige wetenschappers speelt  🤑 een hele grote rol in de uitkomst.

En voor veel wetenschappers geldt simpelweg

het schapenlied

 

 

aangepast door gerrit B
  • Bedankt 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


  

13 minutes ago, Psychosammie said:

Als we 600-1000 asielzoekers per week binnen laten, moet jij mij eens vertellen hoe we dat laatste stukje "natuur" gaan redden.

 

Offtopic maar toch even mijn idee erbij:

 

Heel simpel, leeuwendeel van die instroom stroomt om diverse redenen ook weer (hopelijk gauw) uit.

Het is alleen van groot belang dat we voldoende kwaliteit tijdelijke opvang hebben en snelle beoordeling van de vele gevallen.

 

Wat overblijft kan net zoals jij en ik werken aan een mooiere toekomst voor zijn kinderen in dit land.

Waar ik gaar van wordt is dat door procederen tot in het oneindige, geholpen door vele migratie advocaten die er een dik belegde boterham aan verdienen. 

Daarnaast het gelieg en bedrieg over afkomst, herkomst en leeftijd en alles om de asiel procedure te frustreren inclusief het vernietigen van de officiële papieren. 

In nabijgelegen azc te Hardenberg heeft deze week de burgermeester een aantal verbiedsverboden uitgevaardigd. Handjevol noord afrikanen zitten de boel te verkloten met drugs en diefstallen. Dat soort moet niet een gebiedsverbod krijgen maar een kogel recht tussen de ogen en daarna in een vat met zoutzuur.... maar tja, das natuurlijk niet beschaafd en mag niet van de wet maar wel de beste oplossing tegen de overlast en overbevolking en het is ook goed voor de natuur!

aangepast door theparasol
quote toegevoegd anders leest het niet lekker
  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden, Psychosammie zei:

 

Als we 600-1000 asielzoekers per week binnen laten, moet jij mij eens vertellen hoe we dat laatste stukje "natuur" gaan redden.

 

Toch heerlijk, zo'n onzinnig stokpaardje a la Bidet dat er geen moer mee te maken heeft.

Nou, vooruit, een minimaal klein moertje, want ieder mens poept en piest.

  • Like 1

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, gerrit B zei:

dat wil ik dus ook aangeven.

Maar nee die geleerden van toen die ook jarenlang onderzoek hebben gedaan dat waren een stel domme sukkels met achterhaalde technieken.

Maar die geleerde van nu die weten het allemaal precies want die zijn zo geleerd. 🥴

Nou ik kan je vertellen, ook bij de huidige wetenschappers speelt  🤑 een hele grote rol in de uitkomst.

En voor veel wetenschappers geldt simpelweg

het schapenlied

 

 

Leuk, Gerrit.

Je hebt zo te zien helemaal niets van wetenschap begrepen. Of je bent aan het trollen.

 

Wetenschap baseert zich op metingen en men maakt op grond daarvan modellen en doet al het mogelijke om dat model onderuit te halen voor een beter model. En als nieuwe metingen met nieuwe apparatuur iets vreemds laten zien gaat men het model aanpassen. Zo komt de wetenschap steeds verder van de aarde is het middelpunt van het heelal tot de Webb ruimtetelescoop.

Helaas heb je mensen die dan verkondigen dat wetenschappers 1000 jaar geleden ergens andere ideeën hadden en dus deugt er van de huidige wetenschappelijke ideeën ook niets, want over 1000 jaar...

De stompzinnigheid ten top.

Ik hoop dat je alleen maar aan het trollen bent in dit onderwerp.

  • Like 1

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel eens bij de piramide van Austerlitz geweest?

Op een van de uitleg borden valt het volgende te lezen.austerlitz.thumb.jpg.f4ac66ef061ce68d85f97cb22a0d616a.jpg

 

Begin 1800 was er nog geen stikstof probleem, overbevolking, overbemesting, geen megastallen of wat dan ook, maar toch raakte de heide, net als nu,  bebost ...... ra ra hoe zou dat toen dan toch hebben kunnen gebeuren zonder stikstofprobleem?

 

 

 

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het thema asielzoekers heeft helemaal niets met het stikstof probleem van doen. Dus laat dat gezever achterwegen.

Meer nog het is een rode lap voor alle populisten in de tweede kamer omdat Geert Wilders het spoeddebat heeft aangevraagd met, jawel, het thema asielzoekers er tussen gefrommelt. We kennen hem inmiddels beter.

 

Als je naar de demografie kijkt, waar men zich ook al decennia lang zorgen over maakt is het krijgen van arbeidskrachten in de zorgsector en dienstverlening uitermate belangrijk en die mensen die dat zouden kunnen overnemen komen jawel uit het buitenland. Natuurlijk komen er ook bandieten mee en die horen hier niet thuis, want daarvan hebben we al genoeg in Nederland. Bandieten stop lijkt me een betere aanpak. p.s. toen ik naar Rome verhuisde moest ik een bewijs van goed gedrag bij hebben opgesteld door de politie en als je uit een veilig land komt dien je dat ook te hebben voor een emigratie.

 

Het belangrijke topic stikstof depositie wordt nog steeds niet begrepen. Zeker als @gerrit B ook nog aankomt met heide landschap dat in een bos transformeert en wat zou daar slecht aan zijn? Jij begrijpt het helemaal niet beste.

Overigens bosbouw is voor de houtproductie op een bepaald moment ook gewoon een monocultuur geworden. In Nederland zijn er maar heel weinig natuurbossen over. En die zien er echt heel anders uit dan een houtplantage. Maar soit. Dat begrijpt iemand niet die een boom ziet in boomplantage of in een natuurbos.

 

 

aangepast door Tonskidutch
aanvulling blauw
  • Like 1

Ride Like The Wind

Christopher Cross

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Het belangrijke topic stikstof depositie wordt nog steeds niet begrepen. Zeker als @gerrit B ook nog aankomt met heide landschap dat in een bos transformeert en wat zou daar slecht aan zijn?

Daar gaat het nu toch juist allemaal om of niet soms?

Al die arme natuurgebieden die zomaar volgroeien met bramen, dennen, brandnetels en bomen, allemaal de schuld van de boeren die teveel stikstof uitstoten.

Nou niet dus dat gebeurde 200 jaar geleden zonder stikstof ook al.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, gerrit B zei:

Nou niet dus dat gebeurde 200 jaar geleden zonder stikstof ook al.

Onder totaal andere omstandigheden, waarschijnlijk. Appels en peren, dus.

Word een beetje moe van allerlei dooddoeners.

Het is gewoon feitelijk te checken dat het klimaat en de natuur in de war is en dat het niet gaat om incidentele uitschieters.

Massale sterfte: Waddenzee bezaaid met dode kokkels | RTL Nieuws

 

Het zeeleven wordt in menige zee levend gekookt.

 

(En dit is maar 1 voorbeeld.)  

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk, als het niet in het straatje past van alle groene ridders dan zijn het plots weer totaal andere omstandigheden.

Het feit blijft hetzelfde nl. de heide groeide 200 jaar geleden ook zonder stikstof al dicht.

31 minuten geleden, Eduard07 zei:

Massale sterfte: Waddenzee bezaaid met dode kokkels | RTL Nieuws

Ook dat gebeurd vrijwel elk jaar.

In elke zomer sterft zo ongeveer 30% van alle kokkels, nu is het wel extreem met bijna 80% maar nog steeds vrij normaal in een warme zomer.

Het wordt pas zorgwekkend als dit een paar jaar achter elkaar gebeurd.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.rug.nl/about-ug/latest-news/news/archief2016/nieuwsberichten/herstel-van-zeegras-bedreigd-door-schimmel

 

en er is zoveel meer dat sterft en uitsterft

 

https://www.nu.nl/buitenland/6219422/indische-zeekoe-uitgestorven-verklaard-in-china-wereldwijde-uitsterving-gevreesd.html

 

de rivier de Oder in Polen en grenzend aan Duitsland is ook geen fris idee dat door een giftige algensoort in combinatie met hoge water temperaturen elke vis nu dood is.

 

https://www.wur.nl/nl/Onderzoek-Resultaten/Onderzoeksinstituten/Environmental-Research/Programmas/Duurzaam-landgebruik/Duurzame-bodems.htm

 

Een feit is dat de droogte al meer dan 5 jaar aanhoud.

7 minuten geleden, gerrit B zei:

Het wordt pas zorgwekkend als dit een paar jaar achter elkaar gebeurd.

dus dat moet zorgwekkend zijn.

Ride Like The Wind

Christopher Cross

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, Eduard07 zei:

Word een beetje moe van allerlei dooddoeners.

Het is gewoon feitelijk te checken dat het klimaat en de natuur in de war is en dat het niet gaat om incidentele uitschieters.

 

6 minuten geleden, gerrit B zei:

Tuurlijk, als het niet in het straatje past van alle groene ridders dan zijn het plots weer totaal andere omstandigheden.

Het feit blijft hetzelfde nl. de heide groeide 200 jaar geleden ook zonder stikstof al dicht.

Ook dat gebeurd vrijwel elk jaar.

In elke zomer sterft zo ongeveer 30% van alle kokkels, nu is het wel extreem met bijna 80% maar nog steeds vrij normaal in een warme zomer.

Het wordt pas zorgwekkend als dit een paar jaar achter elkaar gebeurd.

 

Moet ik het nog een keer herhalen?

Je bagatelliseert de kwestie en spreekt jezelf tegen.

Extreme kokkelsterfte - Persbureau Ameland (persbureau-ameland.nl)

544576 (wur.nl)

Massale kokkelsterfte in de Waddenzee door warmte - NOS lite

Massale kokkelsterfte op de Wadden door warm weer – Zeezoogdieren.org

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, gerrit B zei:

Het feit blijft hetzelfde nl. de heide groeide 200 jaar geleden ook zonder stikstof al dicht.

bij de heide horen ook bepaalde dieren die door het vreten van de planten die de heide overwoekeren zouden een evenwicht in stand hielden

die dieren zijn er niet meer op veel plekken, die het evenwicht in stand houden / hielden

dus in dat verband gaat het helemaal niet om stikstof maar een evenwicht tussen plantensoorten en dieren

aangepast door Tonskidutch

Ride Like The Wind

Christopher Cross

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik dus zeg, dat gebeurd gewoon altijd al elk jaar.

voor het eerst sinds 18 jaar weer kokkels vissen.

Wat er ook niet bij verteld wordt is dat het aantal kokkels juist extreem hoog is.

Op diverse plekken werden meer dan 1000 kokkels per vierkante meter gevonden.

En nee dit is geen typefout gewoon een 1 met 3 nullen 

Dus door voedseltekort gaan er al meer dood en door de warmte nog meer.

24 minuten geleden, Tonskidutch zei:

bij de heide horen ook bepaalde dieren die door het vreten van de planten die de heide overwoekeren zouden een evenwicht in stand hielden

die dieren zijn er niet meer op veel plekken, die het evenwicht in stand houden / hielden

dus in dat verband gaat het helemaal niet om stikstof maar een evenwicht tussen plantensoorten en dieren

dus ipv. boeren het mes op de keel te zetten gewoon wat meer schapen en geiten die natuurgebieden in sturen en het stikstofprobleem is opgelost.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...