Ga naar inhoud


Stikstof


ceesv

Aanbevolen berichten

21 minuten geleden, gerrit B zei:

Wat ik dus zeg, dat gebeurd gewoon altijd al elk jaar.

 

Dus door voedseltekort gaan er al meer dood en door de warmte nog meer.

 

dus ipv. boeren het mes op de keel te zetten gewoon wat meer schapen en geiten die natuurgebieden in sturen en het stikstofprobleem is opgelost.

Nee, het gebeurt de afgelopen paar jaar elke jaar, en het is niet normaal. Over de hele wereld koken de zeeën en smelt het ijs zonder weerga. Die processen versterken elkaar ook nog eens, en meer dan de wetenschappers hadden verwacht/gevreesd.

 

Nog meer schapen en geiten? Dus vol gas naar de verdere vernieling?  

Dit zijn de praatjes die menige boer graag wil horen: de vlucht naar voren. Nog meer om "het probleem" op te lossen.

Want "stikstofprobleem is flauwekul."  De cijfertjes deugen niet, want we willen cijfertjes die in onze kraam passen. Desnoods met gesjoemel. Van Haga, de BBB, we hebben ze gisteren weer horen verdraaien in de Kamer.

 

Terwijl we om ons heen ZIEN GEBEUREN dat de werkelijkheid niet strookt met de babbel.

 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


13 uren geleden, gerrit B zei:

het schapenlied

 

🤣

Ik dacht eerst dat ik naar het politieke debat over de stikstofcrisis zat te kijken.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, minplus zei:

Toch heerlijk, zo'n onzinnig stokpaardje a la Bidet dat er geen moer mee te maken heeft.

 

Fout! Want die 600-1000 per week krijgen we niet meer het land uit. Na een jaar of wat volgt dan gezinshereniging en moet er een huis zijn. Daar offeren we dan weer mooie oude polders en weilanden voor op totdat de laatste boer weggepest is. En dan volgt vanzelf dat laatste stukje "natuur".

 

@theparasol het merendeel komt hier niet om te werken hoor. En de enkeling die dat wel wil kan niets dus daar hebben we niets aan.

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

Het thema asielzoekers heeft helemaal niets met het stikstof probleem van doen. Dus laat dat gezever achterwegen.

 

Natuurlijk wel. Als er al een probleem is, dan is dat overbevolking. De overige problemen zijn een gevolg van. Pak de problemen bij de oorzaak aan!

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is meer stikstof uitstoot, ammoniak uitstoot en lachgas uitstoot per vierkante kilometer in Nederland dan waar ook elders in Europa.

Dus wat er gedeponeerd wordt (onafhankelijk van grensgebieden en windrichtingen) moet veel lager dan elders in Europa.

 

Het gaat dus om de verdunning van al die kwalijke stoffen per oppervlakte eenheid in Nederland en niet om een dkw cijfer dat ten onrechte met "elders wordt vergeleken"

Die verdunning hier moet dus nog minder kwalijke stoffen bevatten in Nederland dan elders. Dat is een verhouding mol/km2

 

@Psychosammie, ik weet hoe je argumenteert maar het is geen oplossing of aanpak, of wil je ook kampen herintroduceren?

Ride Like The Wind

Christopher Cross

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, Eduard07 zei:

Over de hele wereld koken de zeeën en smelt het ijs zonder weerga

Das wel handig kun je kokkels zo uit zee hallen en opeten zonder thuis te hoeven koken.

Hoop wel dat het zand er dan wel een beetje uit is. 😁

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, Psychosammie zei:

 

Fout! Want die 600-1000 per week krijgen we niet meer het land uit. Na een jaar of wat volgt dan gezinshereniging en moet er een huis zijn. Daar offeren we dan weer mooie oude polders en weilanden voor op totdat de laatste boer weggepest is. En dan volgt vanzelf dat laatste stukje "natuur".

 

@theparasol het merendeel komt hier niet om te werken hoor. En de enkeling die dat wel wil kan niets dus daar hebben we niets aan.

 

 

Dit zijn de keiharde feiten die menigeen niet WIL horen.

49 minuten geleden, Psychosammie zei:

 

Natuurlijk wel. Als er al een probleem is, dan is dat overbevolking. De overige problemen zijn een gevolg van. Pak de problemen bij de oorzaak aan!

Ook dit is een feit!


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tonskidutch zei:

dus je begrijpt het echt niet...

Begrijp ik het niet of proberen die groene ridders maar 1 deel uit te vergroten wat hun het beste uitkomt?

Als al honderden jaren voordat er stikstof problemen waren kuddes schapen en geiten werden gebruikt om de vegetatie op heide ed. in toom te houden en men doet dat nu niet meer met slechts goed 100 kuddes in geheel Nederland (die ook nog eens niet allemaal ingezet worden voor natuurbeheer) waar ligt het probleem dan?

 

Als ik niet ga tanken met mijn auto dan kan ik wel naar de garage gaan met "je hebt me een slechte auto verkocht want hij doet het niet meer na goed 800km" maar dan zal de garage ook zeggen van "dan moet je ook eens een keer gaan tanken" en zo is het ook met de verbossing van heide en natuurgebieden.

 

Als die groene ridders nu eens van hun paard komen en in het weekend ongewenste plantjes gaan rooien op de heide en in natuurgebieden dan hebben we geen schapen nodig en hoeven de boeren ook niet in te krimpen.

 

  • Bedankt 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

is het krijgen van arbeidskrachten in de zorgsector en dienstverlening uitermate belangrijk en die mensen die dat zouden kunnen overnemen komen jawel uit het buitenland.

 

Ja inderdaad, die komen uit het buitenland. Mijn schoonvader zit in een verzorgingstehuis. Er werkt geen Nederlander meer. Er wordt daardoor ook bijna geen Nederlands meer gesproken. Da's vooral erg lastig voor demente bejaarden. Er loopt daar iedere dag iemand anders rond die vaak alleen op hun telefoon zitten te koekeloeren. Er is geen enkele persoonlijke aandacht voor de mensen die daar wonen. Die mensen hebben ook de roeping niet. Het is een baan en als ze wat beters kunnen krijgen zijn ze weg. Het is gewoon beschamend, is dat wat we willen?

 

Al sinds 1950 weten we dat gastarbeiders geen structurele oplossing voor je probleem is.

 

Als je gelovig bent, begin dan nu maar met bidden dat je niet je laatste jaren in een verzorgingshuis hoeft te slijten.

 

 

 

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, gerrit B zei:

Begrijp ik het niet of proberen die groene ridders maar 1 deel uit te vergroten wat hun het beste uitkomt?

groene ridders

moraal ridders

linkse ridders

klimaat ridders

joh noem het maar allemaal op het is immers je mode woord combinatie

 

wat een ridder uitmaakte of waarom hij ten strijde trok staat compleet los van de toegedichte titel in het hier en nu

ja het klinkt leuk als weerwoord maar is de tekortkoming van jou companen

 

wat jou het beste uitkomt is helemaal niets accepteren dat gewoon al een feit is en uitvergroten betekend nog meer onder de aandacht brengen en je suggestie dat

 

18 minuten geleden, gerrit B zei:

Als die groene ridders nu eens van hun paard komen en in het weekend ongewenste plantjes gaan rooien op de heide en in natuurgebieden dan hebben we geen schapen nodig en hoeven de boeren ook niet in te krimpen.

 

is toch 1 op 1 hetzelfde, dat jij niet beseft hoe jij simplistische propaganda van de populisten al je denken heeft aangetast.

Ride Like The Wind

Christopher Cross

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, gerrit B zei:

Das wel handig kun je kokkels zo uit zee hallen en opeten zonder thuis te hoeven koken.

Hoop wel dat het zand er dan wel een beetje uit is. 😁

O, je hebt geen serieus inhoudelijk antwoord meer dus nou probeer je het op een geintje te gooien?

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, Psychosammie zei:

 

Al sinds 1950 weten we dat gastarbeiders geen structurele oplossing voor je probleem is.

Nou dat siert jou helemaal niet als je niet ook erbij vermeld dat de opvang van gastarbeiders destijds onder elk niveau lag.

Die hebben in de mijnen gewerkt, in de fabrieken, bij Holland Spoor of DAF en noem ook alle andere Europese naties waar er ook gebrek aan arbeidskrachten was. Dat ze sociaal maatschappelijk gezien met de nek aangekeken werden is niet een structurele oplossing, dat ben ik 100% met je eens. Maar economisch was het de juiste aanpak.

En ja er was daarna een zeer ondoordachte wetgeving die gezinshereniging toestond waarmede ook de sociale huursector plots dergelijke gezinnen moest prioriteren. Domme fouten. En die fouten maakt men tegenwoordig nog steeds in de politiek, terwijl wij best wel kansen willen bieden.

 

aangepast door Tonskidutch

Ride Like The Wind

Christopher Cross

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dit gastarbeiderverhaal is gewoon een afleidingsmanoeuvre van Psychosammie, want we hebben het over het stikstofprobleem en daar heeft de asielcrisis niks mee te maken. De industriële boeren produceren voor de export, en maken normaliter flink ge misbruik van gastarbeiders om de winst te maximaliseren. Hoe erg dat nog steeds is, hebben we nog een keer tijdens de coronapandemie kunnen zien.

 

Asielzoekers hebben niks te maken met het stikstofprobleem. 

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Psychosammie zei:

 

Ja inderdaad, die komen uit het buitenland. Mijn schoonvader zit in een verzorgingstehuis. Er werkt geen Nederlander meer. Er wordt daardoor ook bijna geen Nederlands meer gesproken. Da's vooral erg lastig voor demente bejaarden. Er loopt daar iedere dag iemand anders rond die vaak alleen op hun telefoon zitten te koekeloeren. Er is geen enkele persoonlijke aandacht voor de mensen die daar wonen. Die mensen hebben ook de roeping niet. Het is een baan en als ze wat beters kunnen krijgen zijn ze weg. Het is gewoon beschamend, is dat wat we willen?

 

Al sinds 1950 weten we dat gastarbeiders geen structurele oplossing voor je probleem is.

 

Als je gelovig bent, begin dan nu maar met bidden dat je niet je laatste jaren in een verzorgingshuis hoeft te slijten.

 

 

 

 

 

Als je het zo'n probleem vindt dan is het vast een kleine moeite om vrijwilligers werk te doen.

 

Hoor veel gezeur en gemier over de zorg. Maar "wij" Nederlanders verrekken het in z'n algemeenheid om de handen uit de mouwen te steken als er om hulp wordt gevraagd. Beurs trekken kunnen we goed. Vooraan willen staan als er bloemetje wordt uitgereikt of iets anders valt te verdelen, dan zijn we er als de kippen bij. 

 

Maar even 2 uurtjes in de week wat voor een ander doen, met als betaling glimlach en wat gelach? Nee dat doen we niet. Ja zeuren dat alles zo slecht is. Dat de primaire zorg is uitgekleed in toch jaren van liberaal bestuur waar de stemmer zelf steeds weer voor kiest omdat er een worst is voor gehouden dat vergeten we dan zelf maar voor het gemak. 

 

Oh ja klappen konden we goed. Maar een beetje meer belasting betalen voor een fatsoenlijk salaris in de zorg of wat minder hypotheek aftrek, nee dat is te veel gevraagd. 

 

Stem volgende keer met je hart en verstand en niet met je bankrekening en 2de of 3de vakantie in gedachte. Dan kunnen de mensen in de zorg teminste ook 1x op vakantie en lopen ze niet meer op hun tandvlees omdat er geen collega's zijn.

  • Like 1
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...