Ga naar inhoud


sms verificatie


boudeman

Aanbevolen berichten

Steeds meer banken en overheden gaan bij het inloggen over op sms verificatie.

Omdat mijn PC zich bevindt op een plek waarbij ik wel wifi heb, maar geen telefoonontvangst is het voor mij van belang van tevoren te weten hoe zo'n sms binnenkomt.

Is dat willekeurig en afhankelijk van de bank / overheidsinstelling of  wordt meestal de sms via wifi of via telefoon verstuurd? Wat is gangbaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Een SMS komt via het telefoon net binnen op je telefoon.

Je kan bij sommige providers die ook via wifi binnen laten komen.

 

https://www.google.com/search?q=sms+via+wifi%3F&client=firefox-b-d&source=lnt&tbs=lr:lang_1nl&lr=lang_nl&sa=X&ved=2ahUKEwiXvKz02or5AhWggs4BHW1gBwkQpwV6BAgBEBU&biw=1728&bih=846&dpr=2.22

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt, wifi calling moet dan geactiveerd zijn. Maar dat werkt niet bij alle providers en netwerken. Op m'n werk bijv zit alles achter een firewall, en wifi calling werkt maar bij 1 provider, die ik helaas niet heb 🤒 .

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik meegemaakt hebt  is dat er een sms controle met een hoeveelheid aan nummers krijg toegestuurd naar mijn smartphone om in te loggen voor DIGID bij overheid diensten , meestal via wifi , zover ik weet heb ik nooit wifi calling ingeschakeld , of gaat dat automatisch .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat ook niet bewust ingeschakeld, maar als je bovenin van het display kijkt zie je twee symbolen voor wifi en voor telefoon ontvangst.

Als dat overal goed is heb je het probleem ook helemaal niet van @boudeman in zijn bunker.

Ik heb enkel soms in de/één lift schacht ( dus liftcabine in een betonnen koker ) dat een gesprek afbreekt en geen verbinding is.

Pacific AM

Yello

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, focus103 zei:

Heb zelf wel mee gemaakt dat een sms meer dan 6 uur onderweg was.

Slechts 6 uur ?? 12 jaar geleden:

Hier al meegemaakt 10 maanden onderweg , 1 januari 2010 verstuurd ,

bevestiging aankomst , 3 november 2010 🤔 , dat lijkt overtoom wel 😁

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 7/21/2022 at 7:22 PM, boudeman said:

Steeds meer banken en overheden gaan bij het inloggen over op sms verificatie.

Omdat mijn PC zich bevindt op een plek waarbij ik wel wifi heb, maar geen telefoonontvangst is het voor mij van belang van tevoren te weten hoe zo'n sms binnenkomt.

Is dat willekeurig en afhankelijk van de bank / overheidsinstelling of  wordt meestal de sms via wifi of via telefoon verstuurd? Wat is gangbaar?

Ik heb voor DigiD een vast (Voip) nummer doorgegeven.  De 6 cijferige code wordt dan voorgelezen.  Waarschijnlijk kan dat bij andere partijen ook.  Nadeel: je moet bij het toestel aanwezig zijn.  Voordeel: Je kunt het via doorschakelen of via een SIP client ook op je mobiel laten uitkomen in binnen of buitenland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...