Ga naar inhoud


hotbird 13 F


de vrije fries

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Je vergeet de invloed van transponder parameters.

Je hebt voor deze transponder meer signaal nodig.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


11 minuten geleden, ceesv zei:

Je vergeet de invloed van transponder parameters.

Je hebt voor deze transponder meer signaal nodig.

 

Vandaar het lijstje met de link Margins. Daarin is dat al verwerkt.

 

13 minuten geleden, Anoniemanoe zei:

Ja, klopt. Mijn schotel is maximaal uitgericht op astra2 en niet op astra1. Daarom lever ik veel signaal in op Hotbird. De zenders die ik vaak kijk halen tussen 11,5 db en 12,5db. Met de Zero 4k is dat tussen 87% en 100%. Ook tijdens regen werkt alles goed. Toevallig was ik op deze transponders vandaag beland en schrok ik van de schommelingen. Ik dacht dat er iets mis is met mijn LNB.

Zelfs als mijn schotel niet optimaal is uitgericht, zou het verschil tussen het signaal van de ene transponder en de andere niet zo groot moeten zijn. Het betreft geen spot beam, maar een wide beam.

 

Die % waardes lijken mij veel te hoog. Normaal komt 100% overeen met 16dB.

Wat voor image gebruik je op je Zero 4K?

En ik ben wel benieuwd naar de ontvangst van de andere transponders op mijn lijstje, vooral die lager scoren, dus hoger in de lijst staan.

 

aangepast door Old Satterhand
typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Old Satterhand zei:

Die % waardes lijken mij veel te hoog. Normaal komt 100% overeen met 16dB.

Wat voor image gebruik je op je Zero 4K?

En ik ben wel benieuwd naar de ontvangst op de andere transponders op mijn lijstje, vooral die lager scoren, dus hoger in de lijst staan.

 

Er is nu een hele discussie over gaande op Openpli. Ze Willen met de nightlybuild een update uitrollen om bij de Vu+ percentages om te rekenen naar DB. Ze hanteren hierbij 16,2 DB voor 100%. Dit komt overeen met wat jij schrijft idd.

 

Ik haal met de Vu+ zero 4k bij 13,5 DB 100%. Transponder 10873.00 DVB-S2 8PSK 275003 3/4. 

11,5 DB nu 87% voor transponder: 11654.00 DVB-S2 8PSK 3/4.

Ik gebruik Openpli 8.3 versie 18-02-2023

aangepast door Anoniemanoe
Foutje
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Anoniemanoe zei:

Er is nu een hele discussie over gaande op Openpli. Ze Willen met de nightlybuild een update uitrollen om bij de Vu+ percentages om te rekenen naar DB. Ze hanteren hierbij 16,2 DB voor 100%. Dit komt overeen met wat jij schrijft idd.

 

Je bedoelt te zeggen dat er een bug zit in jouw Zero 4K. Want voor de andere receivers werkt dat al wel zo.

Dat maakt het voor jou wel lastig vergelijken.

 

 

7 minuten geleden, Anoniemanoe zei:

Ik haal met de Vu+ zero 4k bij 12,5 DB 100%. Transponder 10873.00 DVB-S2 8PSK 275003 3/4. 

11DB nu 87% voor transponder: 11654.00 DVB-S2 8PSK 3/4.

 

Tja, maar dat zijn transponders met een veel hogere regenreserve (linkMargin)

Ze staan niet op het lijstje, maar ik heb er wel gegevens over.

10873: 6,4 dB     11654 staat niet op de Hotbird. typo?

 

Wat is jouw ontvangst van 12380 (Fashion TV)?

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Old Satterhand zei:

 

Je bedoelt te zeggen dat er een bug zit in jouw Zero 4K. Want voor de andere receivers werkt dat al wel zo.

Dat maakt het voor jou wel lastig vergelijken.

 

 

 

T11654 staat niet op de Hotbird. typo?

 

Wat is jouw ontvangst van 12380 (Fashion TV)?

 

 

 

 

Klopt typfout. Had moeten zijn 12475.00 DVB-S2 8PSK 29900 3/4.

 

Ik weet niet of er een bug in mijn Zero 4k zit. Dat kan. Ik lees op een Engelse forum dat er in ieder geval in 2019 melding is gemaakt van een bug in de hardware. De box gaf alleen 0% of 100% terug, maar wellicht dat mijn DM500HD verkeerde waardes gaf. De waardes die ik met de Xsarius Fusion HD Se haalde waren iets hoger dan de DM500HD, maar op Astra2 na heb ik nooit hoger dan 16,5db gehaald op andere satellieten.

 

Maar de fix geldt niet specifiek voor de Zero 4k. Het kan zijn dat in andere Vu modellen andere type tuners zitten die wel juist werken.

 

Fashion TV hd haal ik nu 54%

aangepast door Anoniemanoe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is mij wel duidelijk dat je ontvangst van de Hotbird op het randje zit.

Er is in ieder geval niets aan de hand met de transponders. Ik doe dagelijks metingen en vergelijkingen.

De Hotbird is van de 4 satellieten degene met de grootste variatie in ontvangstkwaliteit.

 

Dat heeft allemaal te maken met de onderhoudsstatus van deze satelliet, die gelukkig op het punt staat om vervangen te worden.

Laten we niet vergeten dat dat het onderwerp is van dit topic.

 

Troost je met de gedachte dat je niet de enige bent met dit probleem.

Gelukkig wordt dit in de nabije toekomst opgelost.

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Anoniemanoe zei:

Ervaren jullie ook problemen op deze transponder?

13.0°EHotbird 13BWide
11566 HDVB-S2
8PSK29900
3/4

 

Verstoring is als volgt met Vu+ zero 4k. Signaal schommelt van 50% naar 15% en blokken in beeld. Als ik zal naar zender op zelfe transponder dan krijg ik twee zenders door elkaar te zien met blokken. Alle andere transponders op zelfde satelliet halen boven 80% met goed beeld.
 

Dat is dus niet de Hotbird 13F

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

We zijn er nog niet, lijkt nog even te gaan duren.

 

image.png

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Niet alleen de Hotbird 13 f is op weg, maar ook de hotbird 13 g

 

image.png

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ceesv zei:

Niet alleen de Hotbird 13 f is op weg, maar ook de hotbird 13 g

En niet te vergeten de Eutelsat 10B die ook onderweg is en de Eutelsat Konnect VHTS die inmiddels op 2,7 oost is aangekomen.

image.png.7e3deb4342b29c6d5654785098ae7570.png

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Hotbird 13F is al een flink stuk gezakt. Hij moet van een elliptische baan in een zuiver cirkelvormige baan om de aarde komen.
Mojo plaatste op 17 nov.2022 een afbeelding waarbij het hoogste punt nog op 63917km lag. Nu op 27 febr. is dat inmiddels gezakt naar 42091km. Dat is dus 21.826km lager. Hij moet naar 35786km, dat is nog 6305km te gaan,

 

Hotbird 13F 27-2-2013.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dit zijn de gegevens van de baan van de Hotbird 13f

 

Perigee: 31,737.9 km info.png
Apogee: 41,558.0 km info.png

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...