Ga naar inhoud


Verliest (goedkope) dvd-r's hun kwaliteit


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Ik schenk geen opnames aan derden, en zeker geen onleesbare of moeilijk leesbare dvd’s.

dan kopieer je ze op zijn of haar memorystick stick.

buiten de kwestie, maar volgens mij nog perfect legaal opnames te geven aan iemand als het voor thuisgebruik is.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator
20 minuten geleden, sattv4iedereen zei:

buiten de kwestie, maar volgens mij nog perfect legaal opnames te geven aan iemand als het voor thuisgebruik is.

Een kopie voor eigen gebruik is toegestaan, een kopie van muziek voor derden niet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ceesv zei:

Een kopie voor eigen gebruik is toegestaan, een kopie van muziek voor derden niet.

Ook geen televisie programma? Van een cd of dvd weet ik.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

CD's, DVD's brande ik altijd zo traag als mogelijk, had iets met dieper btanden of iets dergelijks te maken. Het nadeel van CD's,  DVD's en Blu-Ray's die je kan branden is dat deze zo donker als mogelijk en vochtvrij bewaard dienen te worden, echter komt er een tijd dat ze gaan oxideren, want de bovenlaag is de spiegellaag aan de onderkant. Zo heb ik het ooit begrepen, ik kan er naast zitten, dan verneem ik dat graag.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-11-2022 om 20:56, moonchild zei:

Vroeger maakte ik een casettebandje met leuke muziek en gaf deze aan een leuk meisje, blijkbaar zwaar crimineel dus

dat was tot 2014 helemaal legaal volgens de Nederlandse wetgever. (niet volgens de EU) vandaar de wijziging.

 

14 uren geleden, Miauw zei:

had iets met dieper btanden of iets dergelijks te maken.

ja je kan maar beter dergelijke vermoedens niet plaatsen in je bericht. "hoe dieper hoe beter" 😁

 

Een klasgenoot van mij (als editor bekend) heeft een DVD 20 jaar in een aquarium gehad in de ontvangsthal van zijn bedrijf en die speelde nog steeds foutloos op een DVD player.

 

 

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.howitworksdaily.com/dvd-burning-explained/

https://www.leawo.org/entips/what-does-it-mean-to-burn-a-dvd-1373.html

https://www.nordexmedia.com/blog/explaining-process-manufacturing-cd-dvd/

 

@moonchild, helemaal correct zelf branden is een ander procedé

voor die zo jong zijn en nog nooit een DVD of CD hebben gezien staan hierboven enkele links om eens door te lezen.

 

Maar beide media, gekocht of zelf gemaakt zijn natuurlijk niet onderhevig aan vocht en oxidatie van de eigenlijke informatie laag { layer }

Alleen onzuiverheden in de aluminium opgedampte coating of in de polycarbonaat en laklaag kunnen leiden tot "staar" welke als ondoorzichtige en/of lichtbrekende laag de laser reflectie verspreidt. Idem met diepe krassen natuurlijk.

De Hardware is beslist ook een factor.

 

Voor nadere informatie staan al die PC tijdschriften ter beschikking online die tijdens de hoogtij dagen van CD en DVD branden thuis (1996~2006) door iedereen gelezen werden en waar de "burners en software" getest werden. ( PC magazines archives )

 

Ik heb mijn laatste DVD burner (ook van Plextor) nog steeds in gebruik en net als de schrijfsnelheid en de geheugen buffer moet de Laser heel accuraat z'n werk blijven doen.

 

DVD's die in andere players niet afspeelbaar zijn maar wel in je eigen player/burner zijn verkeerd gemaakt. Formaat of Lead-out.

 

 

 

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...