Ga naar inhoud


Verliest (goedkope) dvd-r's hun kwaliteit


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

ik heb hier nog f-dvd-r's liggen, van 5 jaar oud.

Als ik daarvan een film schrijf, dan is die op iedere dvd speler onleesbaar behalve op de schrijver.

Ik heb nergens fouten o.i.d.

Mijn vraag is, kan het zijn dat de schijven een soort van hun kwaliteit verliezen, en niet meer goed weerkaatsen of iets anders?

het is handig een opname te hebben voor mijn portable dvd speler, maar die dvd-r's doen het niet meer na 5 jaar en meer.

ik probeer via divx en de usb poort, maar dat lukt ook niet. audioformaat of videoformaat niet ondersteund.

alvast bedankt op voorhand voor de hulp.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

De eerste vraag is, of die DVD-R beschreven worden in een format wat je dvd player kan lezen.

Kan je ze wel "zien" in een dvd station van een laptop of computer?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die worden gemaakt met convert X to dvd. 5.

Vroeger speelden die perfect af, daarom verdenk ik de dvd-r's.

Kan mij iemand zeggen, hoe ik movavi videoconverter instel voor DIVX om deze beelden te bekijken op mijn portable dvd speler?

het is een philips,.

er staat op DIVX dolby digital en mp3.

alvast bedankt.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben ook de nodige oudere dvd’s r, die bijv. in VLC niet meer te bekijken zijn, maar in windows mediaplayer wel.

Ik heb me er verder nog niet in verdiept, of deze video’s overgezet kunnen worden, zodat ze wel met andere progjes te zien zijn.

gr.George

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb weer zo’n oude dvd beschreven en het resultaat is bedroevend.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, moonchild zei:

Plextor, het merk van vroegah, had prachtige software om de kwaliteit van dvd's te testen. Maar dat is nu al langleden en vergane glorie......

 

Ik heb nog steeds 2 plextors in mijn pc's zitten en die werken uitstekend als ik ze nodig heb. Maar ja wie werkt er nog veel met schijfjes, je kunt alles veel beter op een NAS zetten. 

 

Overigens kunnen DVD-R's zeker slijtage vertonen. Er werd vroeger al geadviseerd ze niet op volle snelheid te branden als je ze in externe apparaten ging gebruiken.  Juist om ze langer leesbaar te houden.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb toch behoorlijke oude DVD's (+ - ) en die spelen allemaal nog op drie a vier na.

Volgens mij ligt het aan de software in de meeste gevallen dat het brandproces niet goed verloopt.

 

Rewrite dus herschrijven gebruik ik NOOIT.

Want in het verleden merkte ik dat het afsluiten/finaliseren van een Rewritable DVD alleen met een en hetzelfde software programma kon en ook dat meerdere keren branden op een en dezelfde DVD niet geschikt is voor MPEG film of MOV/AVI.

 

Overigens kun je ook te maken krijgen met HDCP indien je andere apparatuur gebruikt om een DVD af te spelen. (kopieerbeveiliging)

 

 

 

 

aangepast door Tonskidutch
aanvulling blauw

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Tonskidutch zei:

Overigens kun je ook te maken krijgen met HDCP indien je andere apparatuur gebruikt om een DVD af te spelen. (kopieerbeveiliging)

 

HDCP zit vanzelfsprekend niet op zelf gebrande schijven, misschien bedoel je een vorm van DRM maar dat zit er ook niet op.  Ik meen dat HDCP alleen een versleuteling is van HDMI verkeer  tussen apparaat A en B.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weinig met DVD-R's gewerkt maar wel met CD-R's  en daar was  het verschil vanaf het begin al groot qua foutjes.

Ik heb inmiddels een paar weg moeten mikken en dat waren goedkope a la Kruidvat, die het eerder vrij lang prima deden..

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat was ook mijn vraag.

23 uren geleden, ceesv zei:

De eerste vraag is, of die DVD-R beschreven worden in een format wat je dvd player kan lezen.

Kan je ze wel "zien" in een dvd station van een laptop of computer?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik ze kreeg gingen ze goed, maar ze zijn inmiddels 10 jaar oud.

misschien is convertxtodvd5 ook bejaard gekomen en aan vervanging toe.

maar al die programma’s kosten enorm geld.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...