Ga naar inhoud


Verliest (goedkope) dvd-r's hun kwaliteit


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

1 uur terug, sattv4iedereen zei:

Toen ik ze kreeg gingen ze goed, maar ze zijn inmiddels 10 jaar oud.

 

Waarschijnlijk zijn de toleranties veranderd door slijtage, maar daarom kun je ook beter op langzamere snelheid branden als het op elk apparaat moet werken.  Dat had je vroeger met CD-R ook. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik brandde standaard op ongeveer de helft tot 2 derde van wat mogelijk was volgens de gegevens. Dat was het advies en leverde naar ik merkte met de Cambridge CD2 die elk fout bitje liet zien ook duidelijk het beste resultaat. Naast dat er een groot verschil was tussen branders (Plextor was toen duidelijk het best) en ook tussen CD-R's en ongetwijfeld ook DVD-R's, waar sommige 10 foute bitjes of minder vertoonden en andere honderden, wat door de speler gecorrigeerd moest worden.

En idd, de slechtste worden snel minder tot niet meer te pruimen zolang je brein nog een beetje werkt.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Codx zei:

HDCP zit vanzelfsprekend niet op zelf gebrande schijven, misschien bedoel je een vorm van DRM maar dat zit er ook niet op.  Ik meen dat HDCP alleen een versleuteling is van HDMI verkeer  tussen apparaat A en B.

mij was niet helemaal duidelijk uit de vraagstelling wat de originele bron van de film bestanden waren en dus welk apparaat gebruikt werd

* HDMI en DVI *

 

Op 20-11-2022 om 18:36, sattv4iedereen zei:

Als ik daarvan een film schrijf, dan is die op iedere dvd speler onleesbaar behalve op de schrijver.

Ik heb nergens fouten o.i.d.

 

hoeveel DVD spelers heb je dan wel niet in huis?

 

Ik zelf zet alles meteen op de NAS omdat de multimedia console dat gewoon afspeelt en de NAS hangt in een gigabit netwerk

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk “thuis” ook via een stick, hdd of iets anders.

maar op verplaatsing via mijn portable dvd speler. Dat lukt nu niet meer. Kan wel usb gebruiken met divx, maar nog niet gevonden hoe.

en ja, de bron is een ts bestand van een van mijn vu’s.

mijn iPhone is te klein, en mijn iPad, lukt niet meer op films op te zetten.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Op 20-11-2022 om 18:36, sattv4iedereen zei:

Als ik daarvan een film schrijf, dan is die op iedere dvd speler onleesbaar behalve op de schrijver.

 

18 minuten geleden, sattv4iedereen zei:

de bron is een ts bestand van een van mijn vu’s.

Met die DVD's is dus niets mis, ze zijn beschrijfbaar en leesbaar, alleen niet uitwisselbaar.

 

Zo te oordelen is het format waarmee je de DVD's brandt niet compatibel met je DVD players.

Ik heb de indruk dat je alleen het TS bestand wegschrijft.

Wat voor menu programmeer je op je DVD's?

Alleen een TS bestand wegschrijven op een DVD gaat op een normale DVD player geen beeld geven, alleen bestandsbeheer van een computer kan daar wat mee.

 

Ik gebruik(te) DVD architect van Vegas voor het produceren van DVD's voor consumenten DVD players.

 

 Het gebruik van DVD's als opslag medium is al een paar jaar verleden tijd.

 

image.png

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-11-2022 om 19:28, sattv4iedereen zei:

hoe ik movavi videoconverter instel voor DIVX

 

15 uren geleden, sattv4iedereen zei:

misschien is convertxtodvd5 ook bejaard

 

wordt volgens mij weer een raadsel spelletje!

@sattv4iedereen

als je TS bestanden van de Vu+ opnames naar een DVD brandt moet er voor een onafhankelijke DVD player zoals @ceesv al schreef een bekend formaat gebruikt worden en geen conversie van een aap naar een nootje (met zo'n lange geschiedenis op sat4all moet je dat ook weten)

 

er zijn massa's aan software converters, zoals deze https://www.videoproc.com/media-converter/dvd-converter.htm

een DIVX is overigens al een gestorven formaat welke nieuwe DVD players dus ook niet kunnen weergeven.

 

 

 

 

 

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gemeld, dat ik convertxtodcd5 gebruikt.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Geen flauw idee wat dat met het onderwerp te maken heeft.

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=convertxtodcd5

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ceesv zei:

Geen flauw idee wat dat met het onderwerp te maken heeft.

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=convertxtodcd5

Ze vragen met welk programma ik converteer naar dvd en ze schrijf. Dat bedoel ik

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De naam die je opgeeft verwijst volgens Google naar een MD5 Hash generator, niet naar een DVD menu generator.

Dus ik zou je aanraden om een DVD menu burner programma te gebruiken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ceesv zei:

Dus ik zou je aanraden om een DVD menu burner programma te gebruiken.

 

Als ik dit verhaal zo volg zou ik adviseren deze verouderde media (CD/DVD) niet meer te gebruiken.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...