Ga naar inhoud


Opmerkelijke ledlampen


Sprietje

Aanbevolen berichten


Ik gebruik hier al vele jaren allerlei ledlampen, maar ze gaan maar sporadisch kapot. De meeste lampen zijn van het merk Philips en daar ben ik erg content mee. Met name het Warmglow principe vind ik fantastisch. Naarmate je de lamp verder dimt, zakt de kleurtemperatuur naar tot 2100 gr. Kelvin en dat is in onze westerse cultuur aangenaam voor het oog. In Oost-Azië hangen ze liever een stel daglichtpijpen aan het plafond, dat vinden ze daar weer gezellige verlichting.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier de wel heel bijzondere vuurwerk ledlamp.

Wat was het vroeger toch saai met de verlichting. Je kon kiezen tussen 25W, 40W, 60W, 75W en 100W. 15W en 150W bestonden ook maar veel winkels hadden die niet evenals de heldere uitvoering. Tot 60W had je ze met E27 en E14 fitting. Ohh.., wat vreselijk saai vergeleken met de keuze aan ledlampen van nu.

 

vuurwerkledlamp.jpg

vuurwerkledlamp-.jpeg

vuurwerk lamp.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind ze zeer bijzonder, ze vinden wat uit vandaag de dag.

Maarja, ik heb slechte ervaringen met ledlampen.

Maar mooi en bijzonder zijn ze zeker!

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prachtig @Sprietje!

Ik heb nog een collectie Spaarlampen (dus geen ledlampen);

Ik heb er een foto van gemaakt.

Vooral de "Spiraal" en de "Kaars" vind ik erg mooi.

 

IMG_20230131_154953.jpg

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Sprietje zei:

De spiraled silouette ledlamp. Omdat het filament draad niet in een vacuüm ballon hoeft te zitten, is een plastic buisje ook voldoende om niet aan de spanningvoerende filamentdraad te kunnen komen.

 

Spiraled silhouette ledlamp.jpg

Fraai!

Maar wat gebeurt er als je kanarie er op gaat zitten?

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...