Ga naar inhoud


Opmerkelijke ledlampen


Sprietje

Aanbevolen berichten


21 minuten geleden, Jan Ambers zei:

Ik stel vast dat de lichtweergave stelselmatig vermindert !

Had ik ook, iedere dag gaf ie minder licht totdat hij helemaal de geest gaf.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, na 10.000 branduren is de lichtsterkte nog maar 70%.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De levensduur van een LED wordt gemeten niet tot aan het moment dat hij kapot gaat, maar tot het moment dat hij nog 70% van de gespecificeerde lichtopbrengst heeft. Hij kan daarna nog jaren werken, echter zal de opbrengst steeds minder worden.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, ceesv said:

Ja, na 10.000 branduren is de lichtsterkte nog maar 70%.

Geheel afhankelijk van de lamp. Goed opletten bij de aanschaf.

Osram professional vs Osram consumenten scheelde vroeger aanzienlijk in prijs, maar levensduur van de professionele versie was veel langer dan de consumenten versie. De professionele kon ook 24/7 aanstaan, de consumenten versie maar 6 -  8 uur per dag .....

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof niet dat de LED's in de lamp teruggaan in helderheid. 

Misschien de elektronica om de stroom omlaag te brengen. 

Een LED is een diode. Halfgeleider. 

Die slijten niet. 

Bij spaarlampen was dat wel zo. 

Spaarlampen waren echt zo slecht nog niet. 

Ze krijgen heel snel een slechte roep vanwege een zooitje Greta's. 

Dat beetje kwik was maar in hele geringe mate. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij die filamet-ledlampen met teksten en figuren kun je deze teksten en figuren alleen maar goed zien als de lamp heel ver gedimd is. Zodra je deze niet meer dimt kun je de teksten en figuren niet meer lezen of zien en geven ze gewoon licht zoals andere filament-ledlampen. Je hebt er s avonds dus eigenlijk ook de nodige omgevingsverlichting bij nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minutes ago, Drs. IJzerbout said:

Ik geloof niet dat de LED's in de lamp teruggaan in helderheid. 

Toch is het wel het geval. Want het gaat niet om de halfgeleider, maar om de fosfor laag bovenop de halfgeleider.

Ook zijn LEDs zonder deze laag onderhevig aan vermindering van de opbrengst, alleen duurt dit veel langer. Vergelijk maar eens een LED die 24/7 heeft aangestaan voor 10 jaar, met exact dezelfde LED (uit de reserve onderdelen) zonder branduren.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

De lampenfabrieken weten de huishoudens al meer dan een eeuw tot nieuwe aankopen aan te sporen door steeds weer te innoveren. Van de kooldraadlamp (1891) naar de gloeilamp (1912), naar de spaarlamp (1980)), naar de halogeen(spots) (2003) naar de ledverlichting voor in huis (2013).
Opmerking: De vermelde jaartallen zijn niet de jaartallen van uitvinding maar van verlichtingstoepassing voor huiselijk gebruik.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Sprietje zei:

En wat vind je van deze ledlampstolp op batterijen?

Mijn moeder had zoiets met kerst maar dan met een kerstboompje en wat ballen en dat stond best leuk.

Alleen belde ze met "als je weer in Duitsland komt kun je me dan nog weer een doos met 144 batterijen meenemen"

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, gerrit B zei:

Mijn moeder had zoiets met kerst maar dan met een kerstboompje en wat ballen en dat stond best leuk.

Alleen belde ze met "als je weer in Duitsland komt kun je me dan nog weer een doos met 144 batterijen meenemen"

Ja, toen hadden ze nog geen ledlamojes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...