Ga naar inhoud


Opmerkelijke ledlampen


Sprietje

Aanbevolen berichten


Wat dacht je dan van deze lamp:

1803232818_checkthelight.thumb.jpg.08f333efede9b8830323feeaf4d7910b.jpg

Zo'n lamp ga ik effectief zoeken en bij mijn voordeur plaatsen ,

voor zij die binnenkomen en buitengaan , lijkt me wel leuk !! 😁👌

Zo krijgt iedereen dan dezelfde behandeling !! 😵👌

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen goede ervaring met de ledlamp.

Ik vind de bovenstaande foto's prachtig hoor, maar....

Twee maanden geleden had ik een ledlamp in mijn buitenlamp geplaatst, na twee nachten vorst was ie stuk, ik heb er toen maar weer een ouderwetse spaarlamp ingezet.

Maar ledlampen zijn prachtig, alleen heb ik er een slechte ervaring mee.

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe lang een LED lamp meegaat hangt geheel af van de constructie van de lamp zelf maar ook in welk armatuur deze gemonteerd wordt.

Er wordt nog steeds veel bagger aan LED lampen verkocht maar de gerenommeerde merken hebben e.e.a toch wel aardig onder controle.

Plaats je echter zo'n goede LED lamp in een armatuur waar de lamp zijn warmte niet in kwijt kan dan het nog steeds snel afgelopen zijn met een goede LED lamp.

Filament lampen hebben de reputatie om toch minder lang mee te gaan maar zitten toch ook al vaak op 20.000 branduren maar er zijn er ook die het na 5000 uur of nog minder al opgeven.

Stop je een LED lamp in een armatuur met een rotte schakeling (licht/donker schakeling of bewegingsmelder) waardoor hij heel vaak aan/uit gaat dan is de LED lamp ook geen lang leven beschoren.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan aan mij liggen dat ik nooit goed heb opgelet maar ik heb nog nooit een LED lamp gezien met een IP classificatie.

 

Het is dan ook meestal niet de lamp die de classificatie heeft maar het armatuur waar je hem indraait.

 

LED lampen vinden het daarin tegen meestal juist prima dat het koud is en geven in tegenstelling tot spaarlampen ook meteen de volle hoeveelheid licht af. (een spaarlamp geeft langzaam steeds meer licht als het koud is buiten en daardoor minder geschikt in een armatuur met bewegingsmelder)

Meestal kunnen LED lampen toegepast worden van -30 tot + 40 graden en met die -30 kunnen we hier prima uit de voeten, de + 40 kan een probleem worden als de lamp vol in de zon wordt gemonteerd in een armatuur waar hij zijn warmte dan ook nog eens niet in kwijt kan.

Meestal hoeft de lamp dan ook niet te branden vol in de zon maar staat hij per ongeluk aan dan is het zeker niet bevorderlijk voor de levensduur.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe dan ook, ledlampen zijn niet alleen zeer zuinig in gebruik, ook weten ze de meeste sfeer op te wekken van alle soorten lampen die we al gehad hebben. Kooldraadlampen konden ook al wel sfeer maak kunnen het toch lang niet halen bij filament ledlampen. Bovendien zijn kooldraadlampen ware stroomvreters. Met een spaarlamp is weinig eer te behalen als het op sfeer aan komt.

 

443918552_ropeled.jpg.f57d2e19bd67372310cf4ab5be35b419.jpg

 

rope-led.jpg.ffa3e873cd4a126911e0736dcf42e7d1.jpg

 

DIY-E27.jpg_Q90.jpg_.jpg.f555655ea657bf16a76e749110ea11ae.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zag deze bij mijn broer in de zaak

1397974143_specialledlamp.jpg.390c0941a6b425bd0e52943d7d21cd01.jpg

 

erg mooi om te zien, maar hij zal maar stuk gaan 😲

Op zo'n lamp met E27 fitting en 125mm doorsnee zat wel een prijskaartje van 50 euro

Hij had ze ook in 30 cm doorsnee en dan kost zo'n lampje 190 euro 🤢

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, gerrit B zei:

Kan aan mij liggen dat ik nooit goed heb opgelet maar ik heb nog nooit een LED lamp gezien met een IP classificatie.

 

dan heb je wel wat gemist dunkt mij.

ik sprak over behuizingen en als je der gewoon even naar zoekt op het web zijn de LEDlampen in de vorm van peertjes ook een behuizing die voor buitengebruik of in natte ruimten gecertificeerd zijn moeten met IP61 of hoger.

was jij installateur of ben je het nog steeds?

 

Overigens, ik kan me de discussie hier nog voor de geest halen toen de EU ons een gloeilampen verbod opgelegd had en alle voor en tegens inzake de led lamp ten opzichte van de gloeilamp hier werden geuit op sat4all.

Destijds koste een gloeilamp 1€ of minder nu kost zo'n modieus Ledlamp peertje het 50 voudige.

Dus je bespaard niks qua prijs van de Ledlamp peer en de beoogde stroom besparing ofwel je valt in die diepe kuil van "het industrial design" dat in al die k*t interieur programma's op TV aan je toont en al die met hennep touw gevlochten hanglampen en oud messing koper bedampte onveilige armaturen met belabberde lichtkwaliteit.

 

Het is gewoon weg terug naar de jaren 1920 en geen opmerkelijke verbetering in licht op tafel.

 

Je bent of een hol bewoner of een moderne mens.

aangepast door Tonskidutch

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Behuizingen is gewoon algemeen bekend, Led lampen op 230V met IP classificatie ben ik in de praktijk nog nooit tegen gekomen evenmin als losse LED lampen speciaal voor buitengebruik simpelweg omdat vrijwel elke LED lamp ook bij kou buiten gebruikt kan worden.

 

Maar vaak zit daar wel de oorzaak van het probleem immers het armatuur is IP xx maar dat betekend nog niet dat er ook zomaar een LED lamp/lichtbron in kan.

Bij een gloeilamp of spaarlamp speelt de temperatuur niet zo'n grote rol, hooguit dat het armatuur niet smelt, bij een LED lamp betekend een hoge temperatuur vrijwel altijd ook een korte levensduur.

 

Wat je wel ziet zijn LED lampen die samen met het armatuur een IP classificatie hebben, dan heb ik het niet over tuinverlichting oid., en meestal zijn die lampen dan ook niet vervangbaar en is het een kwestie van de gehele lamp vervangen ipv. alleen de lichtbron.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...