Ga naar inhoud


Canal Digitaal breidt zenderaanbod uit


Pergola

Aanbevolen berichten

Quote

Jeder Haushalt zahlt in Deutschland für den öffentlich-rechtlichen Rundfunk einen Rundfunkbeitrag von 18,36 Euro im Monat.

 

Dat is het bedrag of je kijkt of niet!

Dat is veel geld wat ze ophalen en daarvoor produceert ARD en ZDF en de onderliggende zenders ook echte Films, van hoge kwaliteit en Series, van hoge kwaliteit. Naast veel radio en nieuwsberichten als ook de Mediatheken + websites van de Publieke zenders.

 

CanalDigitaal produceert zelf helemaal niks maar vangt voor doorgifte van commercieel + publieke zenders en de benodigde infrastructuur 22,95€/maand.

Dat is ook veel geld, maar met heel veel minder abonnees als de overige providers en peanuts vergeleken bij ARD + ZDF.

 

Streamingdiensten zoals ViaPlay gaatin 2023 > 15,99€/maand kosten voor HD en net zo voor Netflix met UHD.

Disney+, Apple en Amazon etc gaan ook meer kosten. En die moesten ook nog eens heftig bezuinigen intern om hun winst oogmerk voor de aandeelhouders op niveau te houden.

 

Een zenderpakket uitbreiden is complete nonsens als die nieuwe "in de marge zenders" alleen maar meer doorgifte kosten en geen hond kijkt er naar.

 

Maak eens een zenderpakket dat ons vrolijk stemt, CD en TVV. Maak FTA uit het buitenland niet tot je illegale bijvangst.

 

 

 

 

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

In Nederland betaal je voor de publieke zenders in veel gevallen nog meer, kijk en luistergeld is niet afgeschaft, maar wordt geïncasseerd via de belastingen.

Daarna betaal je nog een fors bedrag aan je kabel of satelliet provider voor de doorgifte.

 

19 minuten geleden, Tonskidutch zei:

CanalDigitaal produceert zelf helemaal niks maar vangt voor doorgifte van commercieel + publieke zenders en de benodigde infrastructuur 22,95€/maand.

Waarvan Canaldigitaal een groot gedeelte moet afstaan als doorgifte vergoeding, denk aan de eredivisie belasting, de verplichte afdracht van rond de € 2,50.

De publieke omroepen krijgen rond de € 1 per maand voor doorgifte, je betaalt dus 2 keer voor die ****.

 

Het systeem loopt tegen de top van de Laffer curve, de jeugd is al gestopt met deelname.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ergens in het afgelopen jaar waar we het er ook over hadden, meen ik me te herinneren, dat wij 11€/maand belasting betalen als belastingplichtige aan kijk en luister geld.

Dat is veel voor drie NPO's en extra. Desalniettemin is het betalen voor nationaal nieuws en TV/Radio  + de internet websites en de infrastructuur een soort pech waar we als Burgers niet onder uitkomen.

 

Dat is dus bovenop dat doorgeefluik CanalDigitaal met 22,95€/maand. Over voetbal begin ik niet eens.

 

Als ik regelmatig 6 a 8 zenders kijk uit mijn huidig Ziggo aanbod, dan wordt het inderdaad tijd om die TV provider op te zeggen.

Heel veel anders zou het bij Canaldigitaal ook niet zijn wat mij persoonlijk betreft.

 

Ik heb aan die toevoegingen geen enkele boodschap OF het is RTBF en VTM erbij.

 

 

 

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had (zo'n zes/zeven jaar geleden?) het HD-actiepakker voor een vaste prijs van tien euro per maand. Daar was ik tevreden mee. 

Wat zat daar in ?: 

NPO 1

NPO 2 

NPO 3 

RTL 4 

RTL 5 

SBS 6

RTL 7 

RTL 8 
Net 5 

Veronica 
Eurosport 1

Discovery

Nat Geo Channel Wild

Nickelodeon (dacht ik, weet ik niet zeker meer....)

Eén
Ketnet 
Canvas 
Dat waren zeventien zenders in totaal. Toen werd er ineens vanuit de overheid een eis gesteld voor een minimaal basispakket van 30 zenders. Dat hadden ze makkelijk kunnen oplossen door de dertien regionale zenders toe te voegen. Desnoods een paar via de app. Dan had je een pakket van dertig zenders dat je nu nog voor minder dan vijftien euro had kunnen verkopen. Voor veel klanten (waaronder ik) was dat ruim voldoende geweest. Zo'n duur "basispakket" met 60 zenders is voor mij echt niet nodig.

 

Toen dit pakket en het nog iets kleinere settopboxpakket stopgezet werden, zijn veel mensen afgehaakt. Het huidige basispakket is te duur, zeker nu Eurosport en Discovery er niet meer in zitten.  

 

Het blijft jammer. Ik heb zelf in Digitenne een alternatief gevonden. Dat levert een pakket van 32 zenders inclusief het door mij gewenste Eurosport.    

    

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Digitenne is met €18 én €25 activatiekosten!! veel te duur. Geen opnamemogelijkheid (tenzij je een fatsoenlijke ontvanger hebt). Zelfs FTA kanalen opnemen mag niet. 
 

33D5F159-ED20-49C0-AADF-EA19A32B4EA2.jpeg

  • Bedankt 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het maakt volgens mij niks meer uit of je over dat duur en beperkte aanbod klaagt. Dat levert niets op bij Canal Digitaal.

De mensen geven steeds minder uit aan dit soort lineaire TV.

De babyboomers en het TV medium verlaten de maatschappij langzaam aan. De jeugd kijkt al lang geen lineaire TV media meer voorgeschoteld door foute figuren uit Hilversum of Luxemburg. Die kijken the walking death en andere heel vreemde zombie films.

 

 

 

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Mimisiku zei:

Digitenne is met €18 én €25 activatiekosten!! veel te duur. Geen opnamemogelijkheid (tenzij je een fatsoenlijke ontvanger hebt). Zelfs FTA kanalen opnemen mag niet. 
 

33D5F159-ED20-49C0-AADF-EA19A32B4EA2.jpeg

 

Is nog altijd zo'n vijf euro minder dan Canal Digitaal.

Opname mogelijkheden interesseren mij niet. Ik neem al zeker twintig jaar niets meer op. Terugkijken kun je via andere methoden ook. 

 

En daarnaast betaal ik een lager bedrag omdat ik ook internet afneem bij KPN. En dan heb je ook geen activatiekosten. 

 

  • Like 1

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-2-2023 om 10:44, ceesv zei:

De provider betaalt aan de content leverancier namelijk een bedrag voor het geografisch gebied waarin die actief is.

Voor jouw abonnement in het buitenland heeft hij geen betaling (auteursrechten)gedaan.

En hiervan heeft de hoogste Europese rechter  jaren geleden al bepaald dat dit helemaal niet mag. Je mag uitzendrechten niet beperken tot een geografisch gebied binnen de EU. Dat is het oprichten van kunstmatige binnengrenzen binnen de EU en dat is strijdig met EU wet- en regelgeving.

 

Je mag dus wel bv rechten kopen verkopen voor 16 miljoen Nederlanders die zich ergens in de EU bevinden, maar niet voor 16 miljoen burgers die zich uitsluitend op Nederlands grondgebied mogen bevinden.

aangepast door zeeteefje
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wel, lees de Europese verordeningen nog eens door die ik in dit onderwerp geplaatst heb.

Daarin staan de uitzonderingen waarbij dit uitsluiten wel toegestaan is.

 

1 uur terug, zeeteefje zei:

En hiervan heeft de hoogste Europese rechter  jaren geleden al bepaald dat dit helemaal niet mag.

Ik denk dat we het hier niet over hetzelfde uitzonderingen en beperkingen hebben.

 

Door de door de Europese wet bepaalde uitzonderingen maken dat beperken wel mogelijk.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, ceesv zei:

Door de door de Europese wet bepaalde uitzonderingen maken dat beperken wel mogelijk.

Niet volgens het EHJ.  Maar die doet pas opnieuw uitspraak als iemand deze voorlegt.

 

De aangehaalde wetten beogen precies het omgekeerde: heruitzending in het ene EU land van oorspronkelijke producties uit een ander EU land. Maar daar gaat het  niet om. Het gaat om uitzendrechten van derde partijen die eisen dat er slechts mag worden uitgezonden binnen een beperkt geografisch gebied.

Precies deze uitzondering:

"Het oorsprongslandbeginsel is dus niet van toepassing op televisieproducties die zijn gekocht van derden of door de omroep zijn besteld bij onafhankelijke producenten. Ook televisie-uitzendingen van sportevenementen vallen er niet onder."

 

Er mogen geen kunstmatige binnengrenzen worden opgetrokken binnen de EU. Dus uitzendrechten beperken tot een geografisch gebied kleiner dan de hele EU is niet toegestaan. Je mag die rechten uiteraard best beperken in aantal of een ander criterium, maar dat criterium mag niet zijn 'inwoner van land x'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/NL/TXT/HTML/?uri=CELEX:32017R1128&from=EN

 

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/NL/TXT/HTML/?uri=CELEX:02017R1128-20170630&from=EN#C1-1

 

Artikel 5

Controle van de woonlidstaat

dat laatste gaat over de consument die zijn app wil gebruiken via internet

De uitzendrechten terrestrisch, kabel of per satelliet is weer compleet anders geregeld.

Niet voor niets worden communicatie frequenties geveild of door Astra of Eutelsat verhuurd en daar kunnen potentiële uitzendgerechtigden dus struikelen en hun uitzendrecht kwijt raken aan een ander.

Maar ook doorgeven van een specifieke zender met auteursrechten van en gemaakt door derden is dus geregeld "per opbod" of onderhandeling en zeker niet een verplichting voor die Broadcast provider. Zie Formule 1 welke weg van het venster is voor Ziggo en Canal Digitaal. Of ook RTL Deutschland in het HD+ pakket of bij KPN.

Dat mensen op 5 west nog wat leuke Franse en Italiaanse zenders FTA kunnen ontvangen is eigenlijk helemaal niet de bedoeling, die zijn voor kabelstations bedoeld, waar men weer voor moet betalen.

 

 

 

 

 

 

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Tonskidutch zei:

Dat mensen op 5 west nog wat leuke Franse en Italiaanse zenders FTA kunnen ontvangen is eigenlijk helemaal niet de bedoeling, die zijn voor kabelstations bedoeld, waar men weer voor moet betalen.

Ze zijn bedoeld voor de DVB-T zenders.

  • Bedankt 1

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...