Ga naar inhoud


LibreOffice beste alternatief voor Ofice?


pirrewit
Ga naar oplossing Opgelost door Psychosammie,

Aanbevolen berichten

In een vorige topic werd libreoffice aanbevolen als alternatief voor office . Heb even gekeken en vraag mij af of ik goed begrijp dat er ook woordenboeken aan gekoppeld kunnen worden als alternatief voor Van Dale? NL DE FR. Alles heel sporadisch gebruik en lokaal enkel op mijn pc.

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites


OpenOffice was was een goed alternatief. Ik geloof dat er wat onenigheid was tussen de ontwikkelaars waarna een deel van de ontwikkelaars verder gegaan is met LibreOffice.

 

Ik gebruik LibreOffice nu een jaar nadat het bedrijf waarvoor ik werk de bedrijfslicentie voor een thuis installatie beëindigde. Nog geen seconde spijt van gehad. LibreOffice is compatibel met de bestanden van MS-Office dus geen probleem.

 

@pirrewit

Er bestaat zoiets als PortableApps: https://portableapps.com/

 

Bedoeld om te installeren op een USB stick zodat je een lading aan verschillende handige tools altijd bij de hand hebt. Je kan Portable Apps echter ook gewoon op je PC installeren. Alle handige Apps die je daarmee download worden portable (zonder veranderingen in je registry) geïnstalleerd. Zo kan je ook LibreOffice uitproberen. Bevalt het dan kan je daarna LibreOffice gewoon installeren.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 2/9/2023 at 10:32 AM, pirrewit said:

In een vorige topic werd libreoffice aanbevolen als alternatief voor office . Heb even gekeken en vraag mij af of ik goed begrijp dat er ook woordenboeken aan gekoppeld kunnen worden als alternatief voor Van Dale? NL DE FR. Alles heel sporadisch gebruik en lokaal enkel op mijn pc.

Ja dat kan.

Delta-FM


Vu+ Duo 4k SE & Gigablue Quad+
(Kathrein UFS910si & Humax IR-CI5400)

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Psychosammie zei:

OpenOffice was was een goed alternatief. Ik geloof dat er wat onenigheid was tussen de ontwikkelaars waarna een deel van de ontwikkelaars verder gegaan is met LibreOffice.

 

Ik gebruik LibreOffice nu een jaar nadat het bedrijf waarvoor ik werk de bedrijfslicentie voor een thuis installatie beëindigde. Nog geen seconde spijt van gehad. LibreOffice is compatibel met de bestanden van MS-Office dus geen probleem.

 

@pirrewit

Er bestaat zoiets als PortableApps: https://portableapps.com/

 

Bedoeld om te installeren op een USB stick zodat je een lading aan verschillende handige tools altijd bij de hand hebt. Je kan Portable Apps echter ook gewoon op je PC installeren. Alle handige Apps die je daarmee download worden portable (zonder veranderingen in je registry) geïnstalleerd. Zo kan je ook LibreOffice uitproberen. Bevalt het dan kan je daarna LibreOffice gewoon installeren.

 

Even pas op de plaats. VBA is niet compatible.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dat klopt, het is nog niet helemaal af.

https://help.libreoffice.org/6.2/en-US/text/sbasic/shared/vbasupport.html

 

Maar LibreOffice heeft nog 4 script talen in huis dus je kan helemaal los.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zet nu alle nodige bestanden manueel van de oude pc8.1 naar nieuwe pc w11. Op de oude staat office en Van dale E F D en verklarend. De Van Dale's komen van DVD "s die pakweg 12 jaar geleden zijn gekocht maar niet van 8.1 naar W11 willen. Office stond op 8.1 bij aankoop en wil ook niet meer naar W11.

Na overweging denk ik niet dat ik office nog nodig heb. Laatste word of excel bestand dateerd toch al van enkele jaren geleden. De enkele bewaarde files kunnen nog open opW11 maar niet te bewerken. Ik denk dat ik daar;tot bewijs van tegendeel, mee kan leven en dus ook geen libreoffice nodig heb. De woordenboeken die had ik wel graag terug of een alternatief.

Ik ga geen tweede keer de Van Dale's kopen.

Zijn hier alternatieven?

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Microsoft Office 365 is natuurlijk een heel stuk veranderd en verbeterd sinds die oude versies op een W8.1

Met name ook wegens de beveiliging van onderdelen die "uitvoerbaar" waren door de lekken in de oude Windows en de oude Office.

 

Dat je destijds een Van Dale op DVD had was revolutionair. WOW 🤣

 

Als je tegenwoordig gewoon het juiste taalpakket op de Windows versie hebt is zo'n aanschaf niet meer nodig.

En het gratis alternatief LibreOffice heeft zijn eigen taal bibliotheken en correctie.

 

Dus er is geen alternatief behalve de online van Dale gebruiken. En die is natuurlijk wegens de taalwijzigingen ook courant.

 

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Van Dale gratis woordenboek

 

Gooi dat oude woordenboek ook maar weg. We hebben inmiddels weer zoveel nieuwe woorden.

Je zal onder W11 wel een viewer hebben voor je Office bestanden dus raadplegen kan altijd.

 

  • Like 1
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog steeds deze 4 DVD"s en mijn vorige pc met W8.1 met DVD reader had geen moeite dat ze 12 jaar oud waren. Ik vond het steeds handig indien deze op mijn bureaublad stonden.

 

Met Van Dale gratis woordenboek kom ik al een heel eind.

aangepast door pirrewit

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond mijn  factuur terug van mijn oude pc en die had wel office maar blijkbaar heb ik daar ook al eens voor betaald. Microsoft office voor thuisgebruik en daar betaalde ik 139 Euries voor met licentiesleutel. Eigenlijk zou die ook nog steeds moeten werken op W11(mijn mening) maar een upgrade zou wel betaalbaar moeten kunnen . Zoals er nu voor W8.1 geen updates meer komen maar nog wel werkt.

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Office 2013 wordt niet langer ondersteund door Windows 11

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...