Ga naar inhoud


LibreOffice beste alternatief voor Ofice?


pirrewit
Ga naar oplossing Opgelost door Psychosammie,

Aanbevolen berichten


1 uur terug, Thijs-Rallye zei:

Office 365 mijdt ik als de builenpest,

Dat is gewoonweg een standpunt dat menigeen niet met je kan delen.

Ik merk overigens niets van "die opdringerigheid" van OneDrive. Meer nog het is een weelde om je data overal bij de hand te hebben.

 

maar het gaat over LibreOffice

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tonskidutch zei:

Ik merk overigens niets van "die opdringerigheid" van OneDrive.

Dat kan inderdaad zijn als je Onedrive gebruikt, dan werkt het naadloos. Dan merk je daar weinig van. Het wordt pas vervelend als je lokaal wilt opslaan, toch al gauw een klik of 4 nodig. Ik gebruik office 365 en onedrive verplicht op mijn werk, ik word er niet vrolijk van. Maar goed, sorry voor het offtopic.

 

19 minuten geleden, pirrewit zei:

Hoe haal je een legale office voor 20/30 Eur?

Ik mag hier geen links plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, pirrewit zei:

Na overweging denk ik niet dat ik office nog nodig heb. Laatste word of excel bestand dateerd toch al van enkele jaren geleden.

dateert 😁

Overkill als je het mij vraagt om toch een MS Office pakket aan te bevelen terwijl je LibreOffice helemaal gratis krijgt.

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms zitten de functies net even op een andere plek maar alles zit er echt in. Voor 2 keer typen per jaar heb jij genoeg aan LibreOffice.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Office pakketjes voor €20 zijn illegaal aangeboden MV licenties die door ‘studjes’ worden verkocht. Ze werken totdat de MV licenties zijn uitgeput. De Office 2019 gebruikers klagen al dat ze plots niet meer werkten, dus nu bieden ze de 2021 versie aan.. Opletten dus! Lees ook de online recenties van deze ‘aanbieders’. Via nieuwsgroepen dezelfde truc, mét gratis virus mee ingepakt… Bezint eer ge begint..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-2-2023 om 23:18, Mimisiku zei:

Die Office pakketjes voor €20 zijn illegaal aangeboden MV licenties die door ‘studjes’ worden verkocht. Ze werken totdat de MV licenties zijn uitgeput. De Office 2019 gebruikers klagen al dat ze plots niet meer werkten, dus nu bieden ze de 2021 versie aan.. Opletten dus! Lees ook de online recenties van deze ‘aanbieders’. Via nieuwsgroepen dezelfde truc, mét gratis virus mee ingepakt… Bezint eer ge begint..

Ik denk dat dat meevalt. Een jaar terug stond er een artikel in Computer Totaal over licensies.

Ze geven zelfs een site als voorbeeld en hebben ook een aantal licenties "getest".

Ze schrijven niet dat het illegaal is maar hebben wel over een "grijs" gebied.

Vaak komen de licenties van oudere computers (zeker niet altijd).

Ik heb zelf ook ervaring met Windows en Office voor 2 tientjes en dat ging als een speer.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk is het illegaal! In NL wordt heel snel iets ‘grijs’ genoemd maar dondersgoed beter weten! Die Multi-Volume licenties kosten al naar gelang het volume. Dit heeft het bedrijf dik moeten betalen. Vaak met oog op berekende groei. De (nog) niet gebruikte licenties worden door ‘slimmerikken’ te gelde gemaakt. Bij bereik van de volumelimiet gaat bedrijf klagen dat het niet werkt. Oude licentie wordt ongeldig verklaard, bedrijf krijgt een nieuwe etc.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Mimisiku zei:

atuurlijk is het illegaal! In NL wordt heel snel iets ‘grijs’ genoemd maar dondersgoed beter weten! Die Multi-Volume licenties kosten al naar gelang het volume. Dit heeft het bedrijf dik moeten betalen. Vaak met oog op berekende groei. De (nog) niet gebruikte licenties worden door ‘slimmerikken’ te gelde gemaakt. Bij bereik van de volumelimiet gaat bedrijf klagen dat het niet werkt. Oude licentie wordt ongeldig verklaard, bedrijf krijgt een nieuwe etc.

 

En toch blijkt het niet illigaal te zijn.

Anders gaan de bekende sites dit zeker niet aanbieden.

 

Dit zijn normaal ongebruikte bedrijfslicensies.

Een rechter heeft eens bepaald dat deze kunnen verkocht worden en gebruikt worden buiten het bedrijf.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 uur geleden, jeevanhoof zei:

Dit zijn normaal ongebruikte bedrijfslicensies.

Een rechter heeft eens bepaald dat deze kunnen verkocht worden en gebruikt worden buiten het bedrijf.

 

Dat lijkt mij sterk, je handelt namelijk in strijd met de voorwaarden waaronder een bedrijf die licenties aanschaft.

Wederverkoop is daarin uitgesloten.

 

Dat een rechter in een specifiek geval uitspraak gedaan heeft betekent niet dat andere gevallen gelijk beoordeelt zullen worden.

Het venijn zit hem in de details.

 

Uit de voorwaarden van mijn Office pakket:

 

1.    Installatie- en Gebruiksrechten; Activering.
a.Licentie; Aantal aangemelde Gebruikers en Apparaten; Andere Vereisten. De dienst/software wordt niet verkocht, maar in licentie gegeven. Op voorwaarde dat u voldoet aan alle voorwaarden van de Overeenkomst, verlenen wij u het recht om exemplaren van de dienst/software te installeren en uit te voeren op apparaten die u bezit en beheert, en voor uw persoonlijk gebruik, als volgt:
(i)Microsoft 365 Family-abonnement. Voor gebruik door u en vijf (5) andere personen (maximaal zes gebruikers in totaal).
(ii)Microsoft 365 Personal-abonnement. Alleen voor gebruik door uzelf.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...