Ga naar inhoud


Samsung TV EU32C6000 , kan deze TV direct op de kabelkast aangesloten met Ziggo omgaan?


Ga naar oplossing Opgelost door Mimisiku,

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Ik wil een Samsung TV type EU32C6000 zonder Ziggo module aansluiten op de kabel van Ziggo als ik deze laat activeren, het is niet de jongste, zelfs geen smartTV, is voorheen op DVB-T en op een ontvanger via het internet van zowel KPN en het toen nog op zichzelf staande Telfort gebruikt, echter voor zover ik weet niet voor Ziggo kabel ontvangst.

 

Ik heb de beschrijving doorgelezen, ben DVB-C, MPEG-2 en MPEG-4 en H.264/AVC tegen gekomen, nog wel meer, maar ik denk dat het de belangrijkste zijn. Echter gezien het geen smartTV is en ook ouder is, vraag ik mij af of deze TV direct op de kabel van Ziggo aan te sluiten is. De TV is in Nederland gekocht bij een kleine lokale ondernemer die bij een landelijke keten aangesloten is.

 

Ik heb hier (nog) geen Ziggo, weet iemand of dat gaat werken, al is het voor een jaar i.v.m. de vernieuwing van Ziggo ook niet stil staat?

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ziggo heeft  jaren geleden de analoge TV doorgifte gestopt,. Ziggo heeft allen nog maar DVB-c en tegenwoordig ook IPTV.

Heeft de TV, of eigen ontvanger, een DVB-c tuner kan je de het basispakket (Kabel TV) aan zenders bekijken.

 

Heeft hij ook een plaats voor CI+ module dan kan je met een extra gehuurde CI+ module ook de gecodeerde zenders ontvangen.

 

Met de door Ziggo geleverde (verhuurde) mediaboxen is natuurlijk alles mogelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

DVB-C (MPEG4), DVB-T (MPEG4) Digital Tuner

 

Daar zou je de ongecodeerde programma´s mee moeten kunnen bekijken zonder Ziggo CI module.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Tonskidutch zei:

van dat type samsung zijn de certificaten allang verlopen dus dat gaat alleen nog via een settop box van ziggo

of een nieuwe samsung

 

Zou de TV DVB-C nog pakken ondanks dat het sertificaat verlopen is? Het is geen slimme TV, heb nog wel een update via de UTP kabel naar binnen gehaald.

 

13 uren geleden, ceesv zei:

DVB-C (MPEG4), DVB-T (MPEG4) Digital Tuner

 

Daar zou je de ongecodeerde programma´s mee moeten kunnen bekijken zonder Ziggo CI module.

 

Bedoel je een aparte tuner, of de TV zelf? Wat ik lees kan deze DVB-C aan, ik meen geen H265 in de papieren te hebben gelezen, wel H264.

 

In hoeverre is de ontvanger in de TV te vergelijken met een Humax ontvanger waar wel een module in kan, maar niet gebruikt gaat worden. 

 

Ik wil het gebruiken om een halfjaar vanaf begin juli tot uiterlijk eind december te overbruggen, eerst een Ziggo TV aansluiting te accepteren, later de 1 euro per maand actie voor internet een jaar lang er aan toe te voegen.

 

De betere acties komen meestal rond Black friday, helaas kan deze TV geen DVB-T2 aan, anders had ik het daar even mee uit kunnen zingen, ik mis de commerciële meuk niet.

 

Of waar kan ik voor een prikkie zo'n digitale tuner op de kop tikken waarmee een digitaal signaal vis HDMI naar de TV doorgegeven kan worden? 

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfs al staat een model niet in de lijst van geschikte toestellen, dan nog sluit dit niet uit dat het niet zou kunnen werken.

Hier bij ons met een CI+-module van Telenet en een TV-toestel van 11 jaar dat niet voorkomt in hun lijst van ondersteunde modellen toch al jaren een probleemloze werking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Die certificaten zijn nooit gewijzigd! De CI 1.2 en 1.3 werken nog steeds hoor! Onze TV is nog ouder en daar werkt de CI+ van Ziggo ook. Zelfs de oude UPC module…. Niks geen last….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een oudere TV zul je vast tegen het probleem aanlopen dat de instellingen voor Ziggo inmiddels zijn gewijzigd.

Je kunt die instellingen in de meeste TVs wel wijzigen.

 

De start frequentie is nu 474 MHz. Je moet invullen 47400, 474000 of 474

(De oude frequentie was 164 MHz, die bestaat niet meer.)

Netwerk-ID: 4444 of 04444 voor de vrij te ontvangen zenders

                      5555 of 05555 voor alle zenders

Modulatie: 64-QAM

Symboolsnelheid: 6900

aangepast door Old Satterhand
netwerkID voor alle zenders toegevoegd
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Old Satterhand zei:

Met een oudere TV zul je vast tegen het probleem aanlopen dat de instellingen voor Ziggo inmiddels zijn gewijzigd.

Je kunt die instellingen in de meeste TVs wel wijzigen.

 

De start frequentie is nu 474 MHz. Je moet invullen 47400, 474000 of 474

(De oude frequentie was 164 MHz, die bestaat niet meer.)

Netwerk-ID: 4444 of 04444 voor de vrij te ontvangen zenders

                      5555 of 05555 voor alle zenders

Modulatie: 64-QAM

Symboolsnelheid: 6900

 

Dat hebben ze mij uiteraard niet verteld, dank de waardevolle aanvulling. 

 

Waar kan ik die instellingen in mijn TV vinden, het is geen smart-TV ?

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard in het instellingen menu van de TV. Iets van kanalen zoeken of zo.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...