Ga naar inhoud


Veilig Verkeer Nederland wil snelheid op 80 Km wegen terug naar 60


gerrit B

Aanbevolen berichten

 

1 uur geleden, theparasol zei:

Dus waarom ervaren zij niet wat jij meemaakt?

 

Wellicht omdat de meesten een kantoorbaan hebben van 9.00 tot 17.00 uur en zich totaal niet bewust zijn wat er in de uren voor 9.00 uur en na 17.00 uur gebeurd?

Vooral in de uren van zeg maar 4.00 tot 8.00 uur  en van 17.00 tot 19.00 uur denk je regelmatig "mij hemel bij welk wasmiddel heeft die zijn rijbewijs gekregen"?

Vaak zie je ook dat slecht voorbeeld doet volgen want dan zie je dat 1 idioot zich al zigzaggend door het verkeer begeeft en dat dit al snel gevolgd wordt door een paar andere gekken die willen laten zien dat ze dat ook kunnen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb de keren dat ik de spits niet vermijden kon vooral problemen met vrachtwagens die met 81 vlak voor je naar links knallen om eentje die 80 rijdt in te halen als ik er met 100 aan kom. Waarna je met wat pech als er bochten zijn waar de rechter weer harder kan er 5 kilometer achter rijdt met een file aan je kont.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan moet je eens kijken hoe dat 's morgenvroeg om 5.00 uur gaat.

Dan kom je niet aan met 100 maar met 130 als er een vrachtwagen het stuur naar links gooit en alles op de rem moet.

Het zou dan ook eens goed zijn als de beleidmakers eens gewoon een paar weken achter elkaar al vanaf 4.00uur of 5.00 uur de weg op gaan en zien wat er dan gebeurd.

Wellicht zien ze dan ook meteen hoe blokvorming op de snelwegen ontstaat en hoe dit de oorzaak is van vele files en ongelukken.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan simpel anders, nl een inhaalverbod voor vrachtwagens .

Wat is dat heerlijk op veel wegen in het buitenland.

Ik had trouwens een keer mazzel in zo'n situatie toen een volkswagentje met petje vol gas tussen mij en de vangrail schoot. Er was net genoeg ruimte en hij had op het laatste moment enig benul.

Maar een standaard inhaalverbod voor vrachtwagens zou super zijn en veel ongelukken voorkomen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeft nog niet en ook niet alleen voor vrachtwagens want er zijn er meer op de weg die plots met veel lagere snelheid de linkerbaan op schieten.

Maak er van: 

Een ieder die niet sneller mag, kan of wil dan de maximale snelheid die voor dat wegvak op dat moment geldt heeft in principe niets te zoeken op de linker baan.

Inhalen met lagere snelheid is toegestaan mits het overige wegverkeer hierdoor niet gehinderd wordt.

 

Dan kan die vrachtwachten, auto/busje met aanhanger of de tuteletuut die vanwege het milieu niet sneller wil, als het rustig is, nog steeds gewoon inhalen maar wordt het drukker dan is er de keuze:

1 snelheid aanpassen naar de rechterbaan

2 snelheid aanpassen naar de linkerbaan

3 wachten tot er ruimte is om met lagere snelheid in te gaan halen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, ceesv zei:

Maak je het in Duitsland te bont, kan je gaan lopen.

Door rood licht rijden is een maand je rijbewijs inleveren.

Veel te snel rijden idem.

Dat mogen ze hier in het gehele België ook zondermeer toepassen !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-3-2023 om 17:53, minplus zei:

Dat de meeste ongelukken op de secundaire wegen gebeuren is volkomen logisch, helemaal na maatregelen van de afgelopen jaren. Om een paar te noemen:

 

1- geen middenstreep meer maar alleen strepen aan de kanten....

Helemaal met je eens!

Eerst hadden ze een middenstreep op de weg van de Naardervaart weg, toen hebben ze het veranderd: middenstreep weggehaald en alleen strepen aan de zijkanten.

Een vriend van mij is daar toen op die weg doodgereden.

 

Als ik er nog aan denk word ik nog steeds kwaad en verdrietig.

 

Wat denken die mensen van het VVN welniet?

 

Het was altijd gewoon goed zoals het was, en dankzij hen is er een vriend van mij overleden.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een auto hebt met een stuur welke automatisch corrigeert, wordt je niet blij met zulke wegen, als er een tegenligger aankomt ga je meer naar rechts maar daar vindt de electronica in de auto wat van want die vindt die lijn gevaarlijk dichtbij komen en denkt dat je de weg afrijdt en dus gaat die 'fijn' corrigeren..... Daar is niet echt fijn over nagedacht door onze wegbeheerder.

  • Bedankt 1

Pli Core Member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Tech zei:

Als je een auto hebt met een stuur welke automatisch corrigeert, wordt je niet blij met zulke wegen, als er een tegenligger aankomt ga je meer naar rechts maar daar vindt de electronica in de auto wat van want die vindt die lijn gevaarlijk dichtbij komen en denkt dat je de weg afrijdt en dus gaat die 'fijn' corrigeren..... Daar is niet echt fijn over nagedacht door onze wegbeheerder.

Helemaal met je eens (ik had daar niet eens over nagedacht), dat kalibreren lukt natuurlijk nooit met die wegen.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat probleem heb je niet met alleen maar witte lijnen aan de zijkant.

Een paar weken geleden heeft het een beetje gesneeuwd.

Hier nergens last van maar toen ik in alle vroegte bij Apeldoorn kwam lag er dus een laagje sneeuw op de A1 met alleen 2 zwarte sporen van de auto's die daar al voor me hadden gereden.

Reden voor mijn auto (Seat Alhambra nov. 2020) om die zwarte sporen dus niet te herkennen en spontaan en ook nog op een glad wegdek zomaar naar links of rechts te gaan sturen. Dat er auto's rechts van me reden dat maakte niet uit hij stuurde zo naar rechts.

Met moeite de auto op de weg weten te houden en meteen een afspraak gemaakt bij de garage en ook de klacht neergelegd bij Seat.

 

Oplossing van Seat "als je merkt dat het glad is en de lane assist niet goed werkt dan kun je de lane assist uitzetten"

 

Nou, dan moet je dus, tijdens het met moeite in bedwang houden van je auto, door menuutjes scrollen in je display en bij het juiste veiligheidshulp systeem een vinkje uit te zetten.

Voor de tijd weet je natuurlijk niet of er toevallig ergens sneeuw ligt, anders zou je hem dan uit kunnen zetten, maar ook al zet je hem voor de tijd uit en zet je de auto een keer uit en weer aan dat wordt de lane assist weer automatisch actief.

 

Maar nee, volgens Seat was het zo een prima oplossing immers die veiligheidssystemen zitten er niet voor niets in.

Dat simpele een knop in drukken veel gemakkelijker werkt is en ook tijdens het rijden uitgevoerd kan worden zonder het oog op de weg te verliezen dat is blijkbaar nog niet bij Seat opgekomen en nee een update om de lane assist beter te kunnen laten werken dat was er ook niet.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, gerrit B zei:

wordt de lane assist weer automatisch actief.

tja ik had het al over AI gestuurde auto's omdat er veel teveel nitwits op de weg zitten rijden die eigenlijk niet bekwaam zijn maar wel bevoegd.

 

zitten of aangelijmd zijn hoort niet

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hiervoor maar 1 opmerking gewoon belachelijk.

Veilig Verkeer Nederland schreeuwt maar om het aantal verkeersdoden naar beneden te krijgen maar de veroorzaker kan blijven zitten en de burger moet zich maar weer aanpassen.

De problemen worden veroorzaakt door:

-  Slecht onderhoud aan deze wegen.

-  Kruisingen die onoverzichtelijk zijn aangelegd achter een bureau door een ambtenaar van de provinciale zooi of gemeentelijke instellingen die zelf de situatie nog nooit hebben gezien of onderzocht.

-  Wegversmallingen die te pas en te onpas worden aangebracht om de snelheid eruit te halen door diezelfde idioten. 

-  Veel harder rijden dan 80km/h door idioten.

-  Inhalen waar het onmogelijk is door idioten.

-  Langzaam rijdende voertuigen die toch worden ingehaald (brommobielen trekkers met enorme aanhangers en breder dan normaal), haal die weg van deze wegen.

 

Los dit eerst op door.

Snelheid controles toe te passen om de snelheid duivel aan te pakken.

Beter onderhoud van deze wegen.

aanleg van overzichtelijke kruisingen.

Dat er geen langzaam verkeer meer op deze wegen komt.

 

We betalen er belasting genoeg voor.

 

aangepast door hugogertie
  • Like 1

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

33 minuten geleden, Tonskidutch zei:

tja ik had het al over AI gestuurde auto's omdat er veel teveel nitwits op de weg zitten rijden die eigenlijk niet bekwaam zijn maar wel bevoegd.

AI of andere hulpsystemen allemaal prima maar dan moeten ze wel werken en het niet juist nog gevaarlijker maken.

Maar belangrijker je moet het ook uit kunnen zetten als blijkt dat er situaties zijn waarin ze niet werken en dan moet het niet eerst tijdens het rijden door menuutjes moeten scrollen om dat voor elkaar te krijgen.

Komt die dame van Seat ook nog met van als er geen parkeerplaats is (die zijn er op snelwegen immers niet zo veel)  "dan zet u de auto toch op de vluchtstrook om even de lane assist uit te zetten"

Blijkbaar weten ze bij Seat niet dat vluchtstroken vaak levensgevaarlijk zijn en er alleen voor bedoelt zijn voor echte noodgevallen en niet omdat een autofabrikant een functie in een menu verstopt heeft welke je tijdens het rijden met goed fatsoen niet kunt bedienen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, hugogertie zei:

-  Slecht onderhoud aan deze wegen.

-  Kruisingen die onoverzichtelijk zijn aangelegd achter een bureau door een ambtenaar

Daar kennen ze hier in den Belgiek heel wat leuke staaltjes van !!

Die ambetantenaren geven er geen zak om , tenzij: zakken vullen !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag een paar honderd kilometer gereden. Ging heel aardig op de heenweg.

Op de terugweg een kort filemoment op de A50. Reed daar over 2 nummerplaten op de linkerbaan heen en zag 5 auto's in de berm/op de vluchtstrook. Triest voor die mensen met wat kop-staart werk en hoe krijg je je nummerplaten van de linkerbaan in de spits..

Verder  alleen vaak op de rem voor een inhalende vrachtauto die 1 km sneller kon dan z'n voorganger, een paar Toyota's die met 85 een vrachtwagen in gingen halen en een Volkswagen die op 5 meter voor me naar links schoot waar ik 100 en hij 80 reed, dus een probleemloze rit.

Zag dat ze het probleem bij de aansluiting op de N34 hebben opgelost door er een 60 km bord neer te zetten. 🤐Ik hoop nog een keer te zien hoe zo'n enorme landbouwmachine met gigantische voorband een grote  bietenwagen tegenkomt. Waarbij ik dan wel achter die landbouwmachine wil zitten.

Maar wie weet gaat het opgelost worden. Naast het feit dat die aansluiting waanzinnig was en is en er voor tig tig miljoenen minder een veel simpeler aansluiting mogelijk was.

Maar goed, zo werkt het tegenwoordig (niet).

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...