Ga naar inhoud


Veilig Verkeer Nederland wil snelheid op 80 Km wegen terug naar 60


gerrit B

Aanbevolen berichten

snelheid op provinciale wegen omlaag naar 60 KMH

 

Is het echter niet hetzelfde VVN die deze wegen zgn. veiliger meende te maken door ze te versmallen en door 100 Km wegen te wijzigen naar 80 Km wegen?

Nu blijkt dat dit niet geholpen heeft wil men nog een stap verder en de snelheid nog verder inperken naar 60 km wegen en dat terwijl als je even de grens overgaat je op diezelfde wegen 100 mag rijden.

 

Zou het niet veel beter zijn om niet de snelheid te verlagen maar om juist de wegen veiliger te maken?

Dus weg met die smalle wegen en juist de eis dat ze veel breder moeten zijn zodat 2 vrachtwagens weer fatsoenlijk langs elkaar kunnen, als er wat gebeurd er tenminste nog een uitwijkmogelijkheid is en ook die slome duikelaar die krap aan 70 rijdt op een 100 km weg fatsoenlijk in te kunnen halen?

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


VVN adviseert inzake de veiligheid en dat is goed zo.

Steeds minder mensen kunnen überhaupt fatsoenlijk deelnemen aan het verkeer omdat ze niet oplettend genoeg zijn en omdat ze in een roes van stress en agressie verkeren om naar de volgende plek te komen.

VVN stelt dus dat er met minder hoge snelheid ook minder vaak dodelijke ongevallen plaatsvinden op die B wegen.

 

Overigens niet overal mag je 100 km/u in het buitenland buiten de bebouwde kom

http://www.maximale.nl/auto-vervoer/maximale-snelheid-belgie#:~:text=In België zijn er vijf toegelaten snelheden%2C namelijk,km%2Fu%2C tenzij een verkeersbord een andere maximumsnelheid oplegt.

wel in Duitsland maar ja daar is er ook al geen maximale snelheid

http://www.maximale.nl/auto-vervoer/maximale-snelheid-duitsland

etc

etc

http://www.maximale.nl/auto-vervoer/maximale-snelheid-frankrijk

als je haast hebt moet je eerder vertrekken

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze doen maar wat hier, iedereen is alleen maar bezig met eigen belangen.  Laat ze gauw opdonderen met hun 60 KM/U stelletje clowns, weer een club die ze wat mij betreft mogen afschaffen. Alsof hun ook maar 1 ongeluk gaan voorkomen.  

  • Like 1
  • Bedankt 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

VVN heeft nog steeds het idee dat ze met hun maatregelen het aantal doden en gewonden in het verkeer naar nul kunnen krijgen.

Verder moeten ze natuurlijk wel regelmatig met (al dan niet zinnige) ideeën komen want anders zijn ze overbodig en verliezen ze hun baan.

Door de overdaad aan maatregelen, verkeersborden, wisselende snelheden, wegversmallingen en drempels neemt stress en agressie alleen maar toe.

VNN is helemaal doorgeslagen.

Een van de weinig goede dingen in het verkeer de laatste jaren zijn de turbo rotondes.

 

 

Ultiem voorstel voor de toekomst:  alle voertuigen (gemotoriseerd en niet gemotoriseerd) op alle wegen niet harder  dan 5 km per uur. Dan word het veilig, zelfs voor voetgangers en spelende kinderen. Moet er alleen nog voor gezorgd worden dat de straten heel vlak zijn zodat er niemand struikelt en toch gewond raakt, of in het ergste geval sterft door die val. Misschien daarom maar  verplicht beschermde kleding laten dragen zoals helm en persoonlijke airbags.

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn natuurlijk ook heel veel objectieve gegevens die gebruikt worden om een advies te geven. Niet alleen de bestuurder zijn overmoed.

Een daarvan is de brandstofprijs en een ander is "bijvoorbeeld" de status van onderhoud van je remmen. De laatste data wordt ook opgevraagd bij garagisten die hun inspecties anoniem delen.

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie het dat ze zelf het advies hebben gegeven om de wegen te versmallen en nu komt diezelfde club met "je rijdt zo vlak langs elkaar" of " 1 stuurfout en je zit al in de berm"

Dan denk ik bij mezelf "hallo zeg, dat hebben jullie toch zelf zo geadviseerd om zo juist de verkeerveiligheid te vergroten"?

Trek dan ook het boetekleed aan en geef toe dit een slecht advies is geweest en probeer niet een foutief ingeslagen weg  op deze manier alsnog goed te praten.

  • Like 2

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
40 minuten geleden, Pionewbie zei:

VVN heeft nog steeds het idee dat ze met hun maatregelen het aantal doden en gewonden in het verkeer naar nul kunnen krijgen.

Als het aan de EU ligt gaan de touwtjes strakker wat betreft ons rijbewijs.

De Europese Commissie wil namelijk het aantal verkeersdoden in 2050 op nul hebben staan.

https://www.metronieuws.nl/onderweg/verkeer/2023/03/eu-europese-commissie-rijbewijs/

 

In twee op de vijf dodelijke ongelukken op Europese wegen blijkt de chauffeur jonger dan 30 jaar.

 

Gaan we dan maar de leeftijd voor het verkrijgen van een rijbewijs verhogen naar 30 jaar?

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, ceesv said:

In twee op de vijf dodelijke ongelukken op Europese wegen blijkt de chauffeur jonger dan 30 jaar.

Dat betekend nog altijd dat 3 van de 5 ouder zijn dan 30.

Over leeftijd kun je niet liegen die klopt. Maar de reden van ongevallen zal menigeen over liegen als ze daardoor zichzelf vrij kunnen pleiten van eigen schuld dikke bult van de omgeving of of daardoor onder de financiele strop van de schade afhandeling kunnen uitkomen of gevolgen zoals inname rijbewijs:

Onder invloed, reed veel te hard, was met de telefoon bezig, black out, zondigen tegen verkeersregels.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je weet hoeveel mensen tegenwoordig zakken voor hun theorie examen?

Dat heeft met een soort verloedering te maken inzake echt willen leren hoe het moet op de weg. Die verkeersregels.

Een daarvan is die vermaledijde telefoon en elke dag zie ik ze voorbij rijden met hun 6 sensoren op de telefoon en 0 aandacht voor de weg.

Er zijn zelfs mensen die in de trein nog nooit uit het raam hebben gekeken en alleen met hun telefoon bezig zijn.

 

Maar laten we het over die snelheid hebben, dat nu nog een advies is. !

Het is jammer dat we de automatische zelfrijdende fauteuil op de weg nog niet hebben, die middels AI alle fouten van de mens nivelleert en ons tijd geeft om naar landschap en natuur te kijken voor zover dat nog bestaat.

  • Like 2

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Het is jammer dat we de automatische zelfrijdende fauteuil op de weg nog niet hebben, die middels AI alle fouten van de mens nivelleert en ons tijd geeft om naar landschap en natuur te kijken voor zover dat nog bestaat.

Ben ik wel blij van hoor.

Zou die auto geheel zelf naar de plek van bestemming rijden dan wordt het helemaal een kantoor op wielen en in plaats van een uurtje of wat je gedachten bij het verkeer te moeten hebben wordt er dan ook nog van je verwacht dat je aan het werk bent.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

mag mijn spullen ook niet meenemen in de taxi, toen ik dat wilde varken onder de auto kreeg was het ook alleen maar dat de meest noodzakelijke spullen mee mochten en 3 laptops en een gereedschapskoffer daar keken ze al moeilijk bij en de koffer met boormachines mocht al helemaal niet mee.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...