OFDM Geplaatst: zondag om 13:57 Geplaatst: zondag om 13:57 (aangepast) 2 uren geleden, Tonskidutch zei: Ik heb natuurlijk ook nog de schotel, maar om FTA te vangen vanuit dit drielandenpunt is wel gaaf. hadden er ook 4 kunnen zijn als we Vlaams erbij zouden hebben Dat was vroeger met analoge TV helemaal het walhalla omdat nergens anders zoveel te zien was. Dat Vlaanderen is afgehaakt is nog steeds jammer. Kun je met condities misschien Luxemburg nog pakken inclusief onze Nederlandse RTL zenders? Dat was in de analoge tijd dan weer niet mogelijk want dat waren zenders die net het eind van de straat konden halen. Alleen voor de juridische vorm dus. K21, 24 en 27 met 4x RTL NL. zondag om 13:58 aangepast door OFDM
Tonskidutch Geplaatst: 8 uren geleden Auteur Geplaatst: 8 uren geleden stapje 1 is geschied let op alleen een test setup qua antenne locatie etc 1 (Vu+ ZERO4K links beneden in beeld) 2 3 4 zonder juiste uirichting vindt hij (Vu+ ZERO4K) alle 72 zenders van KPN (andere providers RTBF nog niet geprobeerd) De Vu+ hangt met HDMI op mijn pC monitor (Eizo 24") Kabelinserter is voor active antenne niet nodig daar de Vu+ zelf de 5 volt regelt TV is een andere kwestie mbt kabelinserter gaan we straks proberen (die staat ook aan het terras raamkozijn dus zal al iets meer ontvangst hebben) The Heart Is A Lonely Hunter The Divine Comedy
Tonskidutch Geplaatst: 8 uren geleden Auteur Geplaatst: 8 uren geleden (aangepast) Liège/Bol d'Air ligt op 165,2 graden tov mijn locatie iets preciezer met google earth gemeten 7 uren geleden aangepast door Tonskidutch google earth The Heart Is A Lonely Hunter The Divine Comedy
kees321 Geplaatst: 7 uren geleden Geplaatst: 7 uren geleden Als je nu al een goede ontvangst hebt dan zal dat zeker zo zijn als je de antenne in de juiste positie zet. Nu zal het binnenshuis minder kritisch zijn maar in de ideale omstandigheden ontvangt een anders gepolariseerde antenne (yagi) niets.
Tonskidutch Geplaatst: 5 uren geleden Auteur Geplaatst: 5 uren geleden (aangepast) Zo, nog even binnen uitgetest en toen buiten opstelling op terras. (boven op het dak komt nog tzt als ik een ladder heb 😁 ) 122 zenders gevonden Digitenne (sowieso) KPN (gratis) ARD ZDF mobil Mediabroadcast ProsiebenHD WDR (testzender) geen enkele RTBF uit Luik nog horizontaal nog vertikaal (ga wel nog even testen op TV die enkel DVB-T tuner heeft en geen T2) Denk omdat het loeiharde signaal van Maastricht de RTBF wegdrukt. Frappant is de richting staat op Liège/Bol d'Air ~= ook bijna gelijk aan Maastricht van hier uit en alleen voor de Duitse zenders is horizontaal en vertikaal belangrijk voor die Yagi. De Nederlandse zenders knallen keihard binnen horizontaal of vertikaal. p.s. wat nog opvalt is dat beeld en geluid heel erg goed zijn, dat doet op de 42" niet onder voor de Ziggo Kabel zenders 5 uren geleden aangepast door Tonskidutch aanvulling The Heart Is A Lonely Hunter The Divine Comedy
Tonskidutch Geplaatst: 3 uren geleden Auteur Geplaatst: 3 uren geleden (aangepast) oeps, foutje van me richting oost moet west zijn 😁 30 graden maakt wel wat uit Zo dan na een automatische scan en er staat plots wel RTBF bij met de zender Tipik in de zenderlijst. Helaas is de tuner configuratie niet om te schakelen naar DVB-T dat was geloof ik een foutje in de drivers. Dat kan wel middels de commandline ontdekte ik een week of twee geleden. Ik kijk wel wat ik doe zie quote beneden. Antenne aangesloten op de TV dan worden er helemaal geen DVB-T zenders gevonden. Dus dat houd niet over. Quote The problem is shown by: root@vuultimo:~# grep -r “” /proc/stb/tsmux/ /proc/stb/tsmux/input1_choices:CI0 CI1 A B /proc/stb/tsmux/input0_choices:CI0 CI1 A B /proc/stb/tsmux/input3:A /proc/stb/tsmux/input2:A /proc/stb/tsmux/input1:B /proc/stb/tsmux/input0:A /proc/stb/tsmux/ci1_tsclk_choices:normal high /proc/stb/tsmux/ci0_tsclk_choices:normal high /proc/stb/tsmux/ci1_tsclk:normal /proc/stb/tsmux/ci0_tsclk:normal /proc/stb/tsmux/ci1_input_choices:CI0 A B /proc/stb/tsmux/ci0_input_choices:CI1 A B /proc/stb/tsmux/ci1_input:A /proc/stb/tsmux/ci0_input:A This can be corrected with: root@vuultimo:~# echo -n C >/proc/stb/tsmux/input2 root@vuultimo:~# echo -n D >/proc/stb/tsmux/input3 3 uren geleden aangepast door Tonskidutch The Heart Is A Lonely Hunter The Divine Comedy
Noordzee Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden (aangepast) Via de TV heb je een power-inserter nodig. Dan lukt de ontvangst vast ook wel als jouw TV tenminste HEVC (DVB-T2 h.265) ondersteunt. Maar helemaal mooi dat je nu zowel de Nederlandse, Duitse en Waalse zenders ontvangt. TV kijken kan prima zonder Ziggo-abonnement! Wat van belang is, is dat je jouw antenne goed gaat uitrichten als die op het dak staat. Een beetje regenreserve kan nooit kwaad. 3 uren geleden aangepast door Noordzee Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000) Ontvanger : VU+ DUO 4K (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) Schotel : Visiosat Bisat Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird
Mojo Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden 2 uren geleden, Tonskidutch zei: ga wel nog even testen op TV die enkel DVB-T tuner heeft Dat kan je op de Zero voor kiezen toch? You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Tonskidutch Geplaatst: 2 uren geleden Auteur Geplaatst: 2 uren geleden De Vu+ZERO4K geeft wel aan na die correctie van de antenne uitrichting dat hij de RTBF mux ziet maar zegt de tunerconfiguratie is verkeerd, vandaar dat de zenders in grijs weergegeven worden. Enkelen melde in hun bijdragen dat er in DVB-T wordt uitgezonden door TNT - RTBF, jij schrijft (en ook mijn laatste internet recherche leveren op) dat DVB-T2 al actief is sinds juli 2023 . Vandaar ook nog even de test in de oude TV met enkel het oude DVB-T om twijfels weg te nemen over de uitzendnorm Die powerinserter was in gebruik bij de TV bij de test en direct op die terrestrische ingang hing de yagi antenne (buiten) om te zien of dat klopt mbt DVB-T of DVB-T2. Het zou nog aan het oude VTI image kunnen liggen daar de Vu+ meld dat er een tuner configuratie fout is. Maar er zit muziek in. Alsook is het makkelijker meerdere landen tegelijk te ontvangen met 1 opstelling van de antenne. Ik zal nog wat moeten testen met die configuratie of met een ander image. Doel is KPN (gratis) + nog steeds Tipik 7 minuten geleden, Mojo zei: Dat kan je op de Zero voor kiezen toch? neen wel tussen DVB-C en DVB-T2 of het ligt toch aan mijn VTI mage The Heart Is A Lonely Hunter The Divine Comedy
Mojo Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden (aangepast) 18 minuten geleden, Tonskidutch zei: neen wel tussen DVB-C en DVB-T2 of het ligt toch aan mijn VTI mage Ja maar als je voor DVB-T2 hebt gekozen kun je bij het zoeken kiezen tussen t, t2 of auto. Tenminste in OpenPLI 2 uren geleden aangepast door Mojo You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Tonskidutch Geplaatst: 1 uur geleden Auteur Geplaatst: 1 uur geleden Tja ik was net begonnen met flashen en doe na het einde van de flash de ZERO4K uit (knopje helaas) gaat ie niet meer aan want de aan uit knop is kaduuk 😒 Zo dat was het voorlopig even met de DVB-T/T2 test. 😢 The Heart Is A Lonely Hunter The Divine Comedy
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen