Ga naar inhoud


Ontvangsprobleem in Zuid-Spanje


Sprietje

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Ah, Astra 1 dus.

Blijft nog de mogelijkheid van storing van een nabuur satelliet zoals in 2017.

Heeft CD toen niet een transponder frequentie gewisseld?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 81
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

De uplink was toch naar Usingen gegaan of hebben ze 'm nu alweer verhuist?  

 

Wat ik raar vind aan het verhaal is dat alleen s avonds/s'nachts speelt, dan dalen de temperaturen en verwacht je juist beter signaal.  Enige wat ik kan bedenken is dat de footprint een beetje aan het zwabberen is. Maar meten is weten.. 

 

 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, vergeet dat verhaal van de up/downlink sterkte die zou veranderen. Vandaag in ieder geval niet.

De lucht was hier helder vandaag en vanaf het begin van de meting (ca 1500 uur) staat de meter vastgeroest op 14.7 (+ en - 0,1) dB.

 

Wat het wel is weet ik ook niet. Iets met de LNB? Het zijn vast allemaal dezelfde Spaanse typen.

 

A3_11739V_meting.jpg.b72c72d2cfbbe535a2e6c7a04cdac176.jpg

 

2 uren geleden, ceesv zei:

Blijft nog de mogelijkheid van storing van een nabuur satelliet zoals in 2017.

 

En welke satelliet zou dat moeten zijn?

 

2 minuten geleden, Sprietje zei:

Ik ben hier in Nederland al aan het meten en je schrikt je rot hoe snel de kwaliteit van het signaal op een dag achteruit holt. Vanavond plaats ik de gegevens.

 

Dat verzin je. Het signaal is hier de hele dag al gelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Vandaag metingen verricht in Roosendaal met de kleine Multytenne van slechts 45cm. Bewust voor deze kleine schotel gekozen om hier in Nederland ook een bescheiden signaal te hebben wat een beetje vergelijkbaar is met Zuid-Spanje met een veel grotere schotel.
Van de signaalvermindering over de dag heen ben ik geschrokken, zo gigantisch, zie de tabel:

Het ziet er naar uit dat het signaal na 20uur niet meer af neemt.

Wat opvalt is dat NPO 1, een horizontaal gepolariseerde zender het minste weg zakt, NPO 2 zakt weg van 44% naar 5%.

 

signaalverloop.png

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Wat ik op een hele kleine schotel meet is precies het probleem wat duizenden mensen in Zuid-Spanje ervaren inclusief forumlid D.Quijote uit Marbella met zijn schotel van meer dan 1 meter. En mijn Multytenne geeft prima beeld op 2 tv's zonder blokken, de gehele dag door.

 

.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Sprietje zei:

Wat ik op een hele kleine schotel meet is precies het probleem wat duizenden mensen in Zuid-Spanje ervaren inclusief forumlid D.Quijote uit Marbella met zijn schotel van meer dan 1 meter.

 

Dat ligt dan in ieder geval niet aan de satelliet. Ik doe dagelijks metingen aan 4 satellieten en ik zie geen enkel verschil over de dag gemeten.

De enige verschillen die ik meet komen overeen met het weertype.

aangepast door Old Satterhand
Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je het nog? Is me verkocht als 85 cm maar zou volgens jou 80 zijn.

Ik heb het nooit gemeten maar de ontvangst is prima.

Maar het gaat in dit geval om de verschillen over de dag gemeten.

En die zijn er echt niet geloof me maar. Meten is weten, maar ook: vergelijken.

Er is echt iets mis met de LNB van je geliefde Multytenne. Of er staat een boom in de weg.

 

telestar.thumb.jpg.a2ea213f01afa99113389f068886810e.jpg

 

 

 

 

aangepast door Old Satterhand
toevoeging in cursief
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
43 minuten geleden, Old Satterhand zei:

welke satelliet zou dat moeten zijn?

In 2017 was dat Badr op 26 graden oost. Canal Digitaal heeft toen om dat op te lossen een transponder frequentie gewisseld.

Vooral mensen met een kleine schotel hadden last van die nabuur satelliet vanwege de grotere openingshoek.

 

Gaat het probleem nu over 1 verticale transponder?

Kijk dan eens wat er op de nabuur satellieten aan transponders zit rond die frequentie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ceesv zei:

In 2017 was dat Badr op 26 graden oost. Canal Digitaal heeft toen om dat op te lossen een transponder frequentie gewisseld.

Vooral mensen met een kleine schotel hadden last van die nabuur satelliet vanwege de grotere openingshoek.

 

Gaat het probleem nu over 1 verticale transponder?

 

Als je de lijsten van Lyngsat erbij haalt zul je zien dat op geen enkele nabuursatelliet de door M7 gebruikte transponder in gebruik is.

En de door onze @Sprietje aangehaalde verschillen zijn niet te meten.

Ik gebruik de laatst beschikbare technologie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De komende dagen zal dan duidelijkheid verschaffen

 

Ik ben op reis, ik kan zaterdag pas kijken wat ik in Zuid West Frankrijk vast kan stellen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...