Ga naar inhoud


Ontvangsprobleem in Zuid-Spanje


Sprietje

Aanbevolen berichten

13 minuten geleden, Tonskidutch zei:

 

en ik word er niet eens duizelig van :grin:

Probeer eens een draaibare bureaustoel.🙃

  • Haha 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 81
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Quote

Waarom?? De satelliet beweegt wel degelijk. Gelukkig met zo'n 3,08 km per seconde waardoor deze zich steeds op hetzelfde punt bevind ten opzicht van de aarde (geostationair).

Tja, de aarde schommelt ook, zo iets tussen de 21,5° en de 24graden denk ik ,men kan het ver gaan zoeken,maar ik denk dat de schommeling meer met de verschillende temperaturen en weer's omstandigheid te maken heeft, dan met de satelliet.

https://www.knmi.nl/kennis-en-datacentrum/achtergrond/klimaatverandering-schommeling-of-trend

Men zal in een satelliet wel een systeem inbouwen, zodat de wel steeds op de zelfde plaats meedraait en stabiel blijft  ,maar als de mensen met "slecht beeld eens de moeite doen , om de schotel "haarfijn" uit te richten en zich niet blindstaren op een paar percent minderontvangst, zolang het beeld stabiel is, maakt het niet uit of men 60% of 95 % heeft,en bij onweer hebben we allemaal "blokvorming".

Dreambox 800 Se multytenne qatro,hotbird,astra 1,2,3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja tokkio, er zullen maar weinig Nederlanders en Belgen zijn in Spanje die zelf hun schotel uitrichten. Daarvoor roepen ze een tv-installateur. Spaanse tv-installateurs snappen al helemaal niets van meerdere satellieten ontvangen op 1 schotel. Wil een Spanjaard 4 satellieten ontvangen, dan plaatsen ze gewoon 4 schotels. Welk monoblock precies op welke schotel past weten ze niet. Daarvoor moet je terecht bij Nederlandse en Belgische schotel installateurs en meestal is het bij die mannen zo als bij de meeste installateurs snel snel klaar en wegwezen. Heb je beeld op de Astra 23,5, dan is het goed. Niet liggen pielen om er nog 5% extra uit te krijgen. Tijd is geld. Tja en dan gaat het natuurlijk sneller mis als er eens een flinke regenbui komt of vanwege het extreem hete voorjaar dat nu inmiddels voorbij is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja , Sprietje daar geef ik u gelijk in , maar ik spreek als kampeerder,en telkens wij op een camping zijn is het zoeken,ik heb wel een ovale maxvieuw schoter op de camper, en het hangt af van de grote van de bomen,in de zuidelijke richting, en niet allen bomen, op een camping tegen Santiago, had ik alles vrij,en toch kreeg ik geen signaal,ik zak in de verte wel een pyloon van de stroom voorziening,ik dacht, dat kan de oorzaak niet zijn, maar de camper toch verplaatst en wat verder achteruit gezet, en ja beeld,het zit echt in een kleine aanpassing,de richting, de helingshoek, zelfs de NLB kan moeilijk doen..

Zelfs in de algarve /Portugal haal ik met veel moeite 60% maar Maar beeld is beeld.

Dreambox 800 Se multytenne qatro,hotbird,astra 1,2,3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sluit me aan bij Sprietje. Het signaal is niet stabiel aan de zuid kust. Wij zitten in Estepona en er is zeker verschil in signaal overdag en 's avonds.
Ook zomer / winter speelt mee. Vorige herfst schotel opnieuw uit laten richten en is de LNB vervangen. Toen was het OK. In de winter ook nog goed kunnen kijken.

Laatste maanden is het weer niks. Veel blokken in beeld. Voordeel; de avonden zijn warmer dus als ik iets wil kijken doe ik dat met de app buiten

op het terras. (al wordt ik daar ook niet echt gelukkig van)
Maar ik onderschrijf dat het signaal zeer zwak is / verandert op de dag. 

 

aangepast door Nederbelg
extra info
Link naar reactie
Delen op andere sites

18,5 cm 😄😁 Oh, je bedoelt de schotel….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...