Ga naar inhoud


Ontvangsprobleem in Zuid-Spanje


Sprietje

Aanbevolen berichten

4 hours ago, Drs. IJzerbout said:

 

Ehhh...huh..??
Ik dacht dat ze stil hingen op dezelfde plek.

Als ze rond de aarde draaien dan heb je maar heel even beeld per dag.

Ze lijken stil te hangen vanaf de aarde, maar omdat de aarde elke 24h om haar as draait moeten ze deze beweging volgen. Dus elke 24h een rondje on de aarde. Dit naast de beweging om de zon natuurlijk ;) 

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 81
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Het is een beetje een woordspelletje, maar de satelliet hangt stil boven de evenaar en draait niet rond de aarde.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)
2 uren geleden, moonchild zei:

Ze lijken stil te hangen vanaf de aarde, maar omdat de aarde elke 24h om haar as draait moeten ze deze beweging volgen. Dus elke 24h een rondje on de aarde. Dit naast de beweging om de zon natuurlijk ;) 

Klopt niet, de aarde doet er 23 uur, 56 minuten en 4 seconden over om 360 graden rond te draaien en de geostationaire satellieten idem dito.

Kijk maar op deze site https://www.n2yo.com/satellites/?c=10 bij de kolom Period (minutes) 1436,1 minuten = (23x60=1380min) + 56,1min. = 1436,1 minuut.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

 

Ehhh...huh..??
Ik dacht dat ze stil hingen op dezelfde plek.

Als ze rond de aarde draaien dan heb je maar heel even beeld per dag.

 

Moet ik nu alles uitleggen?

De satelliet beschrijft een baan rond de aarde en maakt onderweg van alles mee.

Het belangrijkste is natuurlijk de invloed van de zon. Temperatuur en mogelijk zonnestormen. Wie zal het zeggen.

Dat is wat ik aangaf.

En of de zon rond de aarde draait of andersom boeit me ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

Ik geef het op. 

Waarom?? De satelliet beweegt wel degelijk. Gelukkig met zo'n 3,08 km per seconde waardoor deze zich steeds op hetzelfde punt bevind ten opzicht van de aarde (geostationair).

 

Nu zag ik vanmorgen dat de Astra 3B een inclinatie had van 0,07 graad. Heeft dit een grote invloed op het uitzendgebied en dan met name aan de rand ervan?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-5-2023 om 14:56, Sprietje zei:

Canal Digitaal gebruikt 6 verticale transponders nl: 11739, 11856, 11934, 12090, 12129 en 12129.

De laatste moet 12188 zijn natuurlijk👍

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Man man, wat een reactie hier... Copernicus draait die om in zijn eigen as... 😅

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het is maar wat je als referentiepunt neemt.

Gezien vanaf de aarde hangt een DBS satelliet stil boven de evenaar.

Zou die per dag een keer rond de aarde draaien zou die net als de zon voortdurend in beweging zijn en een groot gedeelte van de dag niet te ontvangen zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...