Ga naar inhoud


Vraagje over de schotel ..


FelixB

Aanbevolen berichten

16 minuten geleden, ceesv zei:

Een draaibare schotel heeft ook nadelen.

Je zaptijd kan behoorlijk oplopen, en in de avond kan het zijn dat je buren aanbellen omdat ze een vreemd geluid horen.

Opnemen van de ene satelliet en kijken naar de andere gaat ook een probleem worden.

 

Een Wavefield T-90 is dan te prefereren.

Draaibaar met 1 (top kwaliteit) lnb en snelle  rotor. Dan maart een paar seconden wachten. Lijkt me een te verwaarlozen probleem bij de vele voordelen. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, en ik denk dat als je een leuke setje neemt je aardig veel kan pakken aan sats.

Mocht je voor draaibaar gaan,  zou ik wel wat groters proberen te nemen dan 80/88 cm.

1,10 of 1,20 geeft heel wat beter signaal en de exoten komen ook wat harder binnen.

aangepast door bobje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De meeste kan je ontvangen, maar of je op al die satellieten beeld hebt is een ander geval.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon kijken wat je leuk vindt. Wil je een paar honderd zenders ontvangen dan is een vaste schotel als de Visiosat bigbisat of met meer regenreserve en iets meer zenders een veel groter een wave afdoende. Wil je de meest gekke ook kunnen ontvangen dan is een draaibare erbij zoals een Gregorian super.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige juiste antwoord is dat de hoogte niks uit maakt op die +-36000 KM , het gaat om het vrije uitzicht wat je hebt van ZO tot ZW. 

 

Je kunt zeggen hoe hoger je woont hoe groter de kans is dat je vrij uitzicht tot de horizon hebt maar tegelijkertijd neemt de wind last ook toe, dus je kunt beter zo laag mogelijk zitten. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, FelixB zei:

IMG_1312.thumb.PNG.60b31bd230932e95c747fa2e1ef49c45.PNG

Zo te zien kom je westelijk niet verder dan 15°W, daarna zie ik een dakrand.

 

Op je foto mis ik de oostelijke satellieten verder dan ±55°E.

 

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Alex1970 zei:

Zo te zien kom je westelijk niet verder dan 15°W, daarna zie ik een dakrand.

 

Op je foto mis ik de oostelijke satellieten verder dan ±55°E.

 

Kan niet goed over de reling hangen voor het plaatje, er hangt een schotel in de weg :D

Vu+ Zero 4k

Formuler F3

Dreambox 500HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, FelixB zei:

 

De ene buurman die er iets van zou kunnen horen, maar letterlijk oost indisch doof is zal er niet zoveel van zeggen, hij is er toch nooit, de andere buurman zit er te ver weg voor, compleet andere hoek van de flat (vierkante flat) 😉 

Maar de vereniging van eigenaren of de verhuurder zal er wel iets van zeggen want ze willen natuurlijk niet dat het een schotelchaos wordt.

 

schotelchaos in Algerije3.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...