Ga naar inhoud


9/11 verbleekt, vergeleken met de terreurdaden vanuit Gaza.


AEO

Aanbevolen berichten


46 minuten geleden, jan72 zei:

Ik schrijf net dat AEO een zeer eenzijdige visie van de geschiedenis geeft.

Je mag je trouwens niet baseren op oeroude claims... 

Overal heeft er wel ooit iemand geleefd of gewoond.

 

Dit schuurt -wellicht onbedoeld- aan tegen de (valse)  redenatie(s) van tsaar Poetin t.a.v. Oekraïne. 

 

De Joden zijn ooit verdreven uit het gebied waar ze nu weer wonen.

De Krim Tataren zijn ook verjaagd.

 

Met je laatste zin sla je de discussie een beetje dood. 

Ook in Australië speelt momenteel nog steeds een felle discussie over de Aborigines.   

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Paramaribo staan een kerk, een moskee, en een synagoge broederlijk naast elkaar; waarom lukt dat niet in andere landen?

De mensheid moet hier maar eens een voorbeeld van maken.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duidelijk, maar ook een uitleg van deze tijd.

De maker van dit filmpje had ook het Oude Testament moeten lezen.

  • Like 1

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, D-box zei:

Duidelijk, maar ook een uitleg van deze tijd.

De maker van dit filmpje had ook het Oude Testament moeten lezen.

Nou D-box ik zat dit topic eens rustig te lezen en ik raakte moet ik je eerlijk zeggen het spoor volledig bijster. Ik denk ik zal eens kijken of dat iemand mij in begrijpelijk nederlands eens uit kan leggen hoe de vork in de steel zit.

Niet denigrerend bedoeldt aan de gemiddelde sat electronica knutselaars die hier zitten maar ik heb de kennis van deze prof hoger staan als de gemiddelde passant hier.

Daar schaar ik mij overigens zelf ook onder snap je ?

Misschien is het voor ons nog interessant als je deze meneer even kunt aanvullen met jouw kennis over deze ingewikkelde materie uit het Oude Testament ?

 

Zou een welkome aanvulling zijn.

Dus brandt maar los ik zit er klaar voor.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @jptd

Het filmpje geeft een uitleg van deze tijd.

Koop een Bijbel (ik heb er een van het Nederlands Bijbelgenootschap), is protestants, lees het oude testament, dat is goed voor iedereen.

Trouwens, weet je dat het Joodse geloof daar ook in gelooft,

Het enige verschil is dat de Joden het Nieuwe Testament niet erkennen.

Zoveel verschillen de Christelijken en de Joden niet van elkaar.

Koop er een, en als je het Oude Testament gelezen hebt raad ik je aan om ook het Nieuwe Testament te lezen.

Ik ben Christelijk (Protestants) en heb geen hekel aan Joden noch aan Arabieren.

Ik hoop dat al die onzin van gevechten gewoon ophoudt.

Groetjes

D-box 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof in mezelf en respecteer ieder ander mens ongeacht ras-geloof-huidskleur-afkomst.

Dat jij kracht put uit het lezen vd bijbel alleen maar respect.

Er is hier niemand die dit conflict toejuicht.

Er zijn uitsluitend verliezers bij deze waanzinnige oorlog.

Als jij nou bid en ik ga hopen dat dit spoedig beeindigd zal worden hebben wij een héél klein steentje bijgedragen.

 

welterusten voor straks ….

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel conflicten en oorlogen in de wereld hebben diepe historische wortels.

Zonder het verleden te kennen is het heden niet te begrijpen of te verklaren.

 

(Het Nederlandse onderwijs heeft hier m.i. al jaren grote steken laten vallen. En dat heeft een prijs. De samenleving mist regelmatig hele belangrijke lessen uit het verleden maar oordeelt en beslist dus ondanks die afwezige kennis. De waan van de dag overheerst dan en de sociale media spelen daar inmiddels een gevaarlijke rol in.) 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, jptd zei:

Er is hier niemand die dit conflict toejuicht.

Er zijn uitsluitend verliezers bij deze waanzinnige oorlog.

Inmiddels zien we dus al een paar dagen beelden van feestende meutes na de aanval van Hamas.

Ken de geschiedenis.

Deze oorlog is historisch diep geworteld. 

Evenals die van Rusland tegen Oekraïne.

Het zijn geen grensconflicten.

Het draait om existentieel voortbestaan van soevereine staten.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik al schreef, de Joden zijn de enige rechthebbende op hun land. Het gaat om het eigendomsrecht. Er zijn ononderbroken Joodse bewoners in het land geweest, en dit recht is door de Volkenbond in april 1920 bekrachtigd, juridisch bindend en onherroepelijk, dus ook nu nog steeds van kracht. Door pogroms verdreven, vluchtten steeds meer Joden naar Palestina, dat een vrijwel leeg land was, beschreven door de bekende Amerikaanse schrijver Mark Twain, die het land omstreeks 1863 had bezocht.

Hij schreef over een troosteloos kaal en leeg land waar vrijwel niemand woonde. Behalve een klein aantal Joden die hij in diverse nederzettingen aantrof. Ja, hij zag de nakomelingen van de Joden die zich onttrokken hadden aan de deportaties in de Romeinse Tijd. Die Joden die begin twintigste eeuw naar Palestina gevlucht waren, ontgonnen het land. Moerassen werden drooggelegd zodat de malaria er verdween. 

Omdat door de toenemende bevolking de economie opbloeide, ontstond er werkgelegenheid, waardoor steeds meer Arabieren uit de omringende landen op de werkgelegenheid afkwamen.

Helaas was er een moslimgeestelijke, de Mufti van Jeruzalem, Al-Husseini, die fel tegen de Joden was, omdat ze een andere Godsdienst hadden. Deze Al-Husseini heeft de Arabische bevolking opgezet tegen de Joden, en vond een goede bondgenoot in de opkomende Nazi's, die hem aktief steunden. Toen de Tweede Wereldoorlog uitbrak, vluchtte hij naar Duitsland en verbleef als belangrijke gast van Hitler in Berlijn. Hij wilde niet dat de Nazi's de Joden uit Europa zouden verdrijven, omdat hij vreesde dat ze naar Palestina zouden gaan. Mede door zijn aandringen gingen de Nazi's over op het uitmoorden van de Joden in alle gebieden die onder hun contrôle waren.

Door zijn toedoen en de Nazi's, werd er een haat tegen Joden gekweekt.

  • Like 1

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, minplus zei:

Religies veroorzaken al eeuwenlang rampen zoals ook nu weer.

Ik ben al sinds m'n 12e gelukkig atheïst.

 

Quote

Al op jonge leeftijd had Hitler een afkeer van religie. Dit bleek ook op zijn twaalfde duidelijk. Hitler weigerde toen het heilig vormsel, een sacrament in het katholiek geloof waarmee gelovigen de kracht van de Heilige Geest ontvangen. Dit tot onvrede van zijn zeer vrome moeder. Hitler hield zijn hele leven een afkeer van religie, in bijzonder van het christendom.

Wat voor ramp heeft hij op het geweten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is maar de vraag hoever je terug mag gaan...

In het B burgerlijk Recht bestaat ook voor claims een verjaringstermijn.

De vraag is dus of iemand met een 3.000 jaar oude claim het recht heeft land op te eisen dat al een paar honderd jaar in handen is van iemand anders...

In het begin betaalden de uit Europa geëmigreerde Joden voor Palestijns land.

Omdat dat te lang duurde, en in een aantal gevallen niets opleverde, begon de etnische zuivering.  De daar levende Palestijnen werden verdreven. 

Er wordt hier enkel melding gemaakt van de afspraken in de Volkerenbond,  maar de UNO die de opvolger ervan is, na WOII, heeft toch ook diverse resoluties gestemd, die Israël nu flagrant aan haar laars lapt.  Dat hier niemand op reageert is verbazingwekkend.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...