Ga naar inhoud


9/11 verbleekt, vergeleken met de terreurdaden vanuit Gaza.


AEO

Aanbevolen berichten

10 uren geleden, Eduard07 zei:

Helaas is de desinformatiecampagne van Hamas over het getroffen ziekenhuis al een "doorslaand succes" geworden over de gehele wereld en Hamas weet dat die niet meer terug te draaien is. 

De "grote natuurvrienden" van Extinction Rebellion lijken achteraf eerder een rookgordijn  voor een onfrisse politieke agenda (anarchie):

https://www.rijnmond.nl/nieuws/1728157/actievoerders-extinction-rebellion-projecteren-palestijnse-vlag-op-euromast

Uiterst dom van die club want hun imago krijgt een enorme klap hierdoor. Idd  een onfrisse politieke agenda.

Ze gaan toch niet wappie worden, hoewel er ongetwijfeld al een serie bij zitten net als bij andere clubs?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uren geleden, OFDM zei:

Nou ik heb de rust gehad om van alles te horen en lezen over het Britse mandaatgebied Palestina tot 1948. Het was toen al een constructiefout voorafgegaan door een boel ruzie maar zonder superstrakke handhavende regie van een onpartijdig orgaan gedoemd te mislukken.

De overgebleven Joden hadden weinig keus na 6 miljoen moorden (zou 3/4 van de totale bevolking van Nederland in die tijd geweest zijn om het maar even te vergelijken): Of teruggaan naar het land vanwaar je meer dan 1000 jaar verdreven bent en waar een aantal van hen het volgehouden hebben, Of verstrooid blijven en verder gediscrimineerd en evt uitgemoord.

De mogendheden wilden ze zelfs naar Madagaskar deporteren, los van wat de bevolking daar ervan mocht denken.

Eigenlijk hadden ze geen enkele keus.

  • Like 1

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, minplus zei:

De overgebleven Joden hadden weinig keus na 6 miljoen moorden (zou 3/4 van de totale bevolking van Nederland in die tijd geweest zijn om het maar even te vergelijken): Of teruggaan naar het land vanwaar je meer dan 1000 jaar verdreven bent en waar een aantal van hen het volgehouden hebben, Of verstrooid blijven en verder gediscrimineerd en evt uitgemoord.

De mogendheden wilden ze zelfs naar Madagaskar deporteren, los van wat de bevolking daar ervan mocht denken.

Eigenlijk hadden ze geen enkele keus.

Het geschiedenisonderwijs op Nederlandse scholen is sinds de Mammoetwet verworden tot een soort Maatschappijleer.

Zie in de media de wrange vruchten die we nu plukken van ongeïnformeerd zijn door gebrek aan historische kennis en besef.

 

Tot de jaren 70 bestonden er op de middelbare scholen vakken als: staatsinrichting, recht, aardrijkskunde en geschiedenis.

Nu denken velen al gefundeerd te kunnen oordelen na een beetje googelen en vervolgens mee te deinen op de waan van de dag.

Zelfs Kamerleden:

https://nos.nl/artikel/2494124-groenlinks-kamerlid-trekt-zich-terug-omdat-ze-context-mist-rondom-israel

 

Het woord "context" in de mond te durven nemen op basis van slechts de afgelopen 75 jaar en niet wat daar eeuwenlang aan voorafging is huiveringwekkend voor nota bene een Kamerlid. Het is de facto framen want het is wegknippen uit de geschiedenis wat niet past in je narratief.

 

(Waarmee ik dus niets wil afdoen van het grote lijden van de Palestijnen. Maar dat valt geenszins alleen Israel toe te rekenen.)    

 

 

  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, minplus zei:

De overgebleven Joden hadden weinig keus na 6 miljoen moorden (zou 3/4 van de totale bevolking van Nederland in die tijd geweest zijn om het maar even te vergelijken): Of teruggaan naar het land vanwaar je meer dan 1000 jaar verdreven bent en waar een aantal van hen het volgehouden hebben, Of verstrooid blijven en verder gediscrimineerd en evt uitgemoord.

De mogendheden wilden ze zelfs naar Madagaskar deporteren, los van wat de bevolking daar ervan mocht denken.

Eigenlijk hadden ze geen enkele keus.

Het idee van terugkeer naar een eigen op te richten staat was ook wel goed maar ik denk dat de VN niet de middelen had en heeft om dit in goede banen te houden. Het is nogal wat om de voormalige inwoners mee op te zadelen. Ook het latere uitbreiden en bouwen is veel te laks mee omgegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja beide commentaren (inclusief de youtube link) van jouw OFDM passen precies in de voetsporen van onze eigen hulpeloosheid en onmacht.

Dit willen we helemaal niet, zien gebeuren, meemaken en over oeverloos die schuld toewijzen.

We willen dat dit stopt.

 

De emoties lopen steeds hoog en nog veel hoger op met elke dag die passeert maar al die wijsheden uit het verleden (ook bijbelse verhalen) en alle pogingen om personen die geweld aangedaan zijn te verzoenen begint bij hen zelve. (het verhaal van Kaïn en Abel)

Daar kan geen VN mandaat en/of EU iets aan bijdragen.

Zie in dat je zelf zinloos bent aan het doden en verdedig dat niet met die woede.

 

 

  • Like 2

Ride Like The Wind

Christopher Cross

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Velen zullen het gezegde "Een land zonder volk, voor een volk zonder land" wel kennen of er van hebben gehoord. Natuurlijk ging dat over de Joden, die door de Romeinen uit hun land waren verdreven. Kleine aantallen Joden die zich aan de deportaties hadden kunnen onttrekken zijn echter in hun land blijven wonen, generatie op generatie. Steeds door wisselende bezetters overheerst, maar wel in hun eigen land. Ik heb hier al eens vaker uitgelegd, dat de Joden de meest autochtone bevolkingsgroep in Israël zijn.

Waar het hier om gaat in een religieuze oorlog. Die is voor een belangrijk deel al veroorzaakt door een moslimleider, gesteund door de Nazi's. Deze leider, Al-Husseini geheten, had een hekel aan de Joden, omdat ze geen moslim waren. Voor verdere info over deze man verwijs ik nsar het internet, omdat mijn betoog al te lang dreigt te worden.

We gaan naar nu. De huidige oorlog is voor de zoveelste keer door de Hamas begonnen. Iran is echter de grootste aanstichter van al het geweld, en we zien hier een as van het kwaad!

Net zoals vroeger Duitsland, Italië en Japan de as van het kwaad waren, zijn dat tegenwoordig Iran, Rusland en Noord-Korea. Vooral Noord-Korea en Iran hebben de kwaadaardigste regimes van de wereld. 

En ze, en dan heb ik het vooral over Iran en de terroristen in Gaza en Libanon, zijn helemaal niet geïnteresseerd in vrede. Hun hoofddoel is de vernietiging van Israël en het uitroeien van alle Joden. We hebben te maken met Nazi's, die nergens voor terugdeinzen. 

Ook de Palestijnse Autoriteit in Ramallah streeft naar het uitmoorden van alle Joden. Er kan dan ook geen sprake zijn van ee tweestaten oplossing. Het maakt niet uit hoeveel land Israël zou afstaan, al zou men alles weggeven en alleen Tel-Aviv houden, dan nog zullen ze dat ook willen hebben.

En gezien de afschuwelijke wreedheden tegen de bevolking van de Israëlische grensdorpen nabij Gaza, waaraan behalve Hamas terroristen zich ook honderden burgers van Gaza schuldig hebben gemaakt, heeft Israël geen keuze meer, dan om iedereen die aan deze oorlogsmisdaden heeft meegedaan, te vernietigen, want de maat is vol. Het is heel simpel, je bent voor Israël of voor de Hamas.

Sta je achter Hamas, dan houdt dat in dat je het wel oké vindt, dat Joodse burgers werden afgeslacht op een manier, waar zelfs ISIS nog wat van kon leren. Vele slachtoffers, waaronder ook kleine kinderen, werden levend verbrand! Van de ruim 1400 slachtoffers is 80% doodgemarteld.

Deze zelfde monsters liegen nu de wereld voor over een ziekenhuis, waar een raket van Islamietische Jihad naast belandde, op een parkeerplaats en een grote brand veroorzaakte. Israël werd beschuldigt van een bombardement van het ziekenhuis. Dit werd door bijna alle media overgenomen, en pas later werd duidelijk dat een raket van Islamietische Jihad die afzwaaide, de oorzaak was.

Kortom, we kunnen beter achter Israël staan!

 

 

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, AEO zei:

Velen zullen het gezegde "Een land zonder volk, voor een volk zonder land" wel kennen of er van hebben gehoord. Natuurlijk ging dat over de Joden, die door de Romeinen uit hun land waren verdreven. Kleine aantallen Joden die zich aan de deportaties hadden kunnen onttrekken zijn echter in hun land blijven wonen, generatie op generatie. Steeds door wisselende bezetters overheerst, maar wel in hun eigen land. Ik heb hier al eens vaker uitgelegd, dat de Joden de meest autochtone bevolkingsgroep in Israël zijn.

Waar het hier om gaat in een religieuze oorlog. Die is voor een belangrijk deel al veroorzaakt door een moslimleider, gesteund door de Nazi's. Deze leider, Al-Husseini geheten, had een hekel aan de Joden, omdat ze geen moslim waren. Voor verdere info over deze man verwijs ik nsar het internet, omdat mijn betoog al te lang dreigt te worden.

We gaan naar nu. De huidige oorlog is voor de zoveelste keer door de Hamas begonnen. Iran is echter de grootste aanstichter van al het geweld, en we zien hier een as van het kwaad!

Net zoals vroeger Duitsland, Italië en Japan de as van het kwaad waren, zijn dat tegenwoordig Iran, Rusland en Noord-Korea. Vooral Noord-Korea en Iran hebben de kwaadaardigste regimes van de wereld. 

En ze, en dan heb ik het vooral over Iran en de terroristen in Gaza en Libanon, zijn helemaal niet geïnteresseerd in vrede. Hun hoofddoel is de vernietiging van Israël en het uitroeien van alle Joden. We hebben te maken met Nazi's, die nergens voor terugdeinzen. 

Ook de Palestijnse Autoriteit in Ramallah streeft naar het uitmoorden van alle Joden. Er kan dan ook geen sprake zijn van ee tweestaten oplossing. Het maakt niet uit hoeveel land Israël zou afstaan, al zou men alles weggeven en alleen Tel-Aviv houden, dan nog zullen ze dat ook willen hebben.

En gezien de afschuwelijke wreedheden tegen de bevolking van de Israëlische grensdorpen nabij Gaza, waaraan behalve Hamas terroristen zich ook honderden burgers van Gaza schuldig hebben gemaakt, heeft Israël geen keuze meer, dan om iedereen die aan deze oorlogsmisdaden heeft meegedaan, te vernietigen, want de maat is vol. Het is heel simpel, je bent voor Israël of voor de Hamas.

Sta je achter Hamas, dan houdt dat in dat je het wel oké vindt, dat Joodse burgers werden afgeslacht op een manier, waar zelfs ISIS nog wat van kon leren. Vele slachtoffers, waaronder ook kleine kinderen, werden levend verbrand! Van de ruim 1400 slachtoffers is 80% doodgemarteld.

Deze zelfde monsters liegen nu de wereld voor over een ziekenhuis, waar een raket van Islamietische Jihad naast belandde, op een parkeerplaats en een grote brand veroorzaakte. Israël werd beschuldigt van een bombardement van het ziekenhuis. Dit werd door bijna alle media overgenomen, en pas later werd duidelijk dat een raket van Islamietische Jihad die afzwaaide, de oorzaak was.

Kortom, we kunnen beter achter Israël staan!

 

 

Je bril en kijk op de geschiedenis is duidelijk....uitroeien die hap....doet me denken aan de 30 tiger jaren van de vorige eeuw....bedenk dat de schade die nu wordt aangericht weer om herstel vraagt....Israel?... ik denk het niet...de westerse wereld?...gedeeltelijk/.... dus drijf je hiermee de gaza slachtoffers terug in de armen van Iran etc.....want die zijn er happig op om hun invloed te behouden....het klinkt paradociaal, maar ga de inwonerwoners van gaza pamperen, week ze los van de de huidige suikerooms, het is de enige oplossing volgens mij...

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, wanderer zei:

Je bril en kijk op de geschiedenis is duidelijk....uitroeien die hap....doet me denken aan de 30 tiger jaren van de vorige eeuw....bedenk dat de schade die nu wordt aangericht weer om herstel vraagt....Israel?... ik denk het niet...de westerse wereld?...gedeeltelijk/.... dus drijf je hiermee de gaza slachtoffers terug in de armen van Iran etc.....want die zijn er happig op om hun invloed te behouden....het klinkt paradociaal, maar ga de inwonerwoners van gaza pamperen, week ze los van de de huidige suikerooms, het is de enige oplossing volgens mij...

Dat zou uitstekend zijn ware het niet dat een terroristische club de bevolking daar onderdrukt en in haar greep heeft. Helaas hebben de Palestijnen daar zelf voor gekozen, net als de Amerikanen een volledig geschifte emotieloze debiel als president hebben verkozen en de Duitsers een geschift en gefrustreerd manneke een kleine 90 jaar geleden.

Ze ervaren daar nu al jaren de gevolgen van en nu ook weer nog wat extremer.

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hamas aanhangers hebben duidelijk verklaard - ook de afgelopen week weer- dat als de Joden vrede willen, ze weg moeten gaan uit Israel, zodat het land totaal Islamitisch gebied kan worden.

 

Degenen die Hamas voluit steunen, zijn hetzij partieel blind, hetzij bewust kwaadaardig.

Die laatsten doen bewust hetzelfde als tsaar Poetin, dictator Trump, en alle andere machthebbers aan extreem rechter zijde: waarheden op de kop zetten.

 

"Oekraïners zijn nazi's", zegt potentaat Poetin.  "Hamas is slim" zegt gladde Trump idolaat. 

En democraten moeten worden uitgeroeid, want die ("het Westen") zijn steeds op "heksenjacht" naar "lastige critici" met hun wijzende vingertjes. 

Aldus spreken vrijwel alle regimes die binnenlands zelf elke tegenstand de nek om willen draaien (China, Myanmar, Noord Korea, Iran, Irak, Afghanistan, Belarus, de landenlijst wordt elke dag langer.) door hun eigen bevolking koelbloedig te vermoorden of met nep-vonnissen (a la jaren 30 in Duitsland) integere voorvechters van vrijheid (die vredige oppositie willen voeren of zelfs democratisch gekozen leiders) levenslang in strafkampen op te sluiten. 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, jan72 zei:

Dit zegt ook al veel over hoe we naar dit conflict kijken

 Ik weet niet wie je met "we" bedoelt, maar voor mij is het een oprechte vraag hoe het komt dat "we" die namen en personen niet kennen.

Voor mij zijn alle  levens van onschuldige mensen even veel waard en even belangrijk.

 

Vind deze constatering wat dat betreft wat te veel op de (zelf)verwijt-tour. 

Als een regime als dat van Iran de levens van de Palestijnen echt zo belangrijk vindt, belet het niets om er humanitair alles aan te doen wat ze kunnen. Inclusief "hen gezichten geven '.

Maar het enige wat het regime doet, is partijen tot de tanden bewapen om Israel van de kaart te vegen.

Niet om Palestijnen te helpen, maar hun verborgen agenda uit te voeren regionale grootmacht te worden en Saoedi Arabië een kopje kleiner te maken.

 

Iran achter de schermen met een onfris masterplan. De Palestijnen zijn voor de huichelachtige ayatollah's -helaas- een middel, vrees ik, en geen doel.

Hun eigen bevolking hangen ze op als ze hun mond open doen.

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

nasr ramsey doet net als zovelen een poging tot meer aandacht en betrokkenheid, dat is op zich helemaal prima.

 

Ik vind het echter niet oké om naar het eenzijdig gezwets te moeten luisteren. Noch van Pro Israëlies noch van Pro Palestijnse zijde.

 

 

 

 

aangepast door Tonskidutch
zag de tikfouten iets te laat

Ride Like The Wind

Christopher Cross

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...